TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

סמנכ"לית מטה הדיור: "ההחלטה לביטול תמ"א 38 תוביל לוודאות במדיניות התכנונית לשנים הבאות"


מירי כהן. צלם מרסלו אילת
הדברים נאמרו בכנס לשכת שמאי מקרקעין במלון דן אילת
ח"כ קיש: "ביטול התמ"א הייתה טעות, זאת דוגמה קלאסית לכך שצריך כנסת עובדת"

ח"כ גינזבורג: "חסרה תקשורת בין השלטון המקומי לכנסת"

"ההחלטה לבטל את תמ"א 38 יצרה וודאות במדיניות התכנונית לשנים הבאות. כמובן שהיא צריכה להסתיים באופן הדרגתי, נתנו לשוק להיערך במשך שלוש שנים ודאגנו לתת מענה למתחמים שלא יוכלו לעבור פינוי בינוי", כך אמרה מירי כהן, סמנכ"לית מטה הדיור במשרד האוצר בכנס לשכת שמאי מקרקעין שנערך במלון דן אילת.

לדברי ח"כ יואב קיש מסיעת הליכוד ההחלטה לבטל את התוכנית היא דוגמה קלאסית לכך שצריך כנסת עובדת: "זאת הייתה טעות לבטל את התמ"א, היו חייבים לעשות לה תיקון, אבל לא לבטל. אני חושש שהשוק לא יעמוד בלוחות הזמנים להיערכות. צריך לדאוג שבהרכב האינטרסים בין השלטון המקומי, היזמים והדיירים כולם יקבלו תשובה. כל בית בישראל חייב ממ"ד, לא רק בגלל רעידות אדמה. אם לא תהיה תמ"א לא תהיה יכולת לבנות ממ"דים. ומי מפסיד את זה לא יהיו תושבי רמת אביב ג', אלא תושבי דרום תל אביב עם אוכלוסיות מוחלשות. אנחנו אפשרנו בהינף יד לבטל את התוכנית. אני אלחם על ביטול ההחלטה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסיעת ש"ס אמר כי צריך לעשות הכל על מנת שהתמ"א תשאר: "האוכלוסיות המוחלשות בישראל לא יודעות להגיע לרשויות ולפתוח תיק להיתר בנייה. נכון, יזם מגיע ועושה כסף על חשבון הדיירים, אבל הוא מביא להם מרפסת של 25 מטר וחדר נוסף. כל התוכניות שעיריית ירושלים רצתה לתת לציבור החרדי נדחו. אמרו שהתמ"א עזרה מגדרה לחדרה. בבת ים אין אנשים שצריכים עזרה? ברעננה? מנהל התכנון צריך לבוא לקראת היזמים לתת להם אחוזי בנייה בתל אביב ובתמורה הם יבנו בקרית שמונה ובפריפרייה. המדינה לא יודעת להביא כסף לשיקום שכונות, כאן מגיע תפקידו של היזם לשם אותם במקום המדינה".

ח"כ איתן גינזבורג מסיעת כחול לבן, טען כי היה צריך לשבת עם ראשי רשויות ועם גורמי התכנון לפני שהתקבלה ההחלטה לבטל את התמ"א 38: "חסרה תקשורת בין השלטון המקומי לשלטון הארצי". גינזבורג הסכים עם כהן בנושא הוודאות, אבל טען כי צריך לעשות חישוב מחדש לגביי התאמת התמ"א לערים שונות: "התמ"א היא חשובה כדי שלא ייווצרו כאן מלכודות מוות. ברעננה 60% מהבניינים שהיו צריכים לעבור תמ"א 38, עברו אותה. פגשתי אנשים עריריים שלא היו יכולים לרדת במדרגות מקומה שלישית, לא ראו חודשים אור יום, צריך להסתכל לאנשים בעניינים ולחייב את הרשויות לעשות תוכנית שתאפשר לתוכנית להמשיך, היא נתנה תקווה כלכלית להרבה מאוד אנשים".

אל חברי הכנסת, הצטרף עו"ד אייל מאמו: "התמ"א 38 היא לא במקום תוכנית פינוי בינוי, זה כלי משלים. יש אין ספור בניינים שפינוי בינוי לא מתאים להם", מאמו נתן כדוגמה את העיר גבעתיים והבירוקרטיה ממנה סובלים היזמים בה, הוא התייחס לנושא תקופת הארכה של התמ"א 38 שתסתיים בעוד 3 שנים: "יזם בגבעתיים שמרגע שקיבל תיק מידע ועד קבלת היתר, יעברו 4 החלטות של שינויי מדיניות בעירייה. יש היתרים של פינוי בינוי שהתחילו לעבוד עליהם לפני 20 שנה, מה יהיה גורלם של אותם פרויקטים של תמ"א של יגיעו למועד ההארכה?".

עו"ד מיכה גדרון, טען כי השלטון המקומי שולט בכנסת ולא ניתן להעביר חלופה אמיתית של התחדשות עירונית: "האפשרות נמצאת במנהל התכנון, צריך היה לעבוד על תיקון לתמ"א, לעשות חקיקה משלימה שתתמוך בתיקון. היוזמה לכך צריכה להישאר במנהל התכנון ולא ברשות המקומית" . לדברי גדרון, התמ"א 38 נכשלה בדבר אחד כי לא הצליחה להגיע לנקודת איזון שבו כל הכוחות שפועלים בשטח מסכימים על אופן ביצוע התמ"א: "התוכנית הפכה לזירת התגוששות בין הרשות לבין היזמים והדיירים".







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il