TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

עלייה דרמתית במתן היתרי הבנייה ביהודה ושומרון


דרור אוהב ציון מנכל ובעלים של חברת דרא שיווק נדלן צילום תומר שלום
מניתוח הנתונים של מתן היתרי בנייה במחצית הראשונה של 2019 עולה כי הכי הרבה היתרי בניה נתנו מתחילת השנה בתל אביב, חריש, ירושלים, באר שבע ובישובים ביו"ש

היתרי הבנייה זינקו בישובים באזור יהודה ושומרון ולמעשה הכפילו עצמם, כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו ביום חמישי. מניתוח הנתונים שבוצע על ידי משרד השמאות ישראל יעקב, עולה כי במחצית הראשונה של השנה ניתנו 1,048 היתרי בנייה לדירות חדשות ביישובי יהודה ושומרון ( ישובים המונים פחות מ -1000 תושבים ) לעומת 1,119 היתרים בכל השנה שעברה. סך כל היתרי הבנייה שניתנו ברחבי הארץ במחצית 2019 עומד על ל-25,524 דירות לעומת 53,887 בכל שנת 2018.

שמאי ישראל יעקב ציין בהתייחס לנתונים וציין כי על מנת להגדיל את היצע הדירות בישראל יש לזרז את קצב מתן היתרי הבנייה. ההליך היום לקבלת היתרים כרוך בהרבה בירוקרטיה ומהווה חסם משמעותי בקידום פרויקטים הן בפרויקטים של מחיר למשתכן והן ובעיקר בפרויקטים של תמ"א 38 בהם מתן ההיתרים הפך לאחרונה לכלי פוליטי ולא לכלי תכנוני.

בנוגע לזינוק בהיתרי הבנייה ביו"ש , דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן מציין כי "התנופה בהיתרי בניה תומכת במגמה החיובית שאנו רואים בשיווק בתים צמודי קרקע ביו״ש. יש ביקושים ערים לבתים ודירות במיוחד ביישובים שקרובים לקו הירוק או נמצאים על צירים ראשיים בקרבה של ערים גדולות כמו ירושלים ומודיעין. יו"ש מציעה דירות גן וצמודי קרקע במחירים של 1.8-2.2 מיליון שקל, מה שמושך רכישה על בסיס כלכלי למשפרי דיור מהערים הגדולות. הסבר נוסף לכמות הגדולה של היתרי בניה ביו"ש הוא הבירוקרטיה פחות מסובכת שם מאשר במרכזי הערים"

בחינת המצב בערים השונות מעלה כי תל אביב נמצאת בראש רשימת הערים עם מספר היתרי הבנייה הגבוה ביותר במחצית הראשונה של השנה שעמד על כ-2,600 היתרים לעומת 3,759 היתרים בכל השנה שעברה.

העיר חריש ממוקמת במקום השני מבחינת מספר היתרי בנייה, כאשר היא זוכה לקפיצה משמעותית לעומת אשתקד. במחצית הראשונה של השנה קיבלה חריש 1,357 היתרי בנייה לעומת 893 היתרים שקיבלה במהלך כל השנה הקודמת.


העלייה במתן היתרי הבנייה מיוחסת לשכונת "בצוותא בחריש", שכונת התכנן ובנה שבונה בעיר חברת שפיר שקיבלה מתחילת השנה היתרים לכ- 86 בניינים הנבנים במקביל .


במקום השלישי מדורגת ירושלים עם היתרים ל- 1330 דירות ובמקום הרביעי באר שבע עם היתרים ל – 1307 דירות לעומת 2082 בכל השנה שעברה.

ננה חן מנכ"לית ראדקו התחדשות עירונית מקבוצת רפאלי: "תנופת הבנייה בבאר שבע היא דרמטית כאשר בחודשים האחרונים, הגיעו לבשלות, פרויקטים רבים שהמתינו להיתרי בנייה. בנוסף, מתוכננים פרויקטים רבים נוספים בין היתר גם שכונות חדשות, כך שכעת יש היצע רב של דירות חדשות בעיר אגף ההנדסה בעיר , עושה מאמץ רב לעמוד בקצב הבקשות להוצאת היתרים לכן אני מעריכה שהמגמה הזאת תימשך גם בהמשך השנה לאור ההתפתחות המרשימה של העיר הדרומית "

עיר נוספת הבולטת בזינוק בהיתרי הבנייה היא אור עקיבא עם היתרי בנייה ל- 927 דירות במחצית הראשונה של 2019 לעומת 4 היתרים בלבד בכל השנה שעברה.


את הזינוק בהיתרי הבנייה ניתן ליחס לשכונת "אור ים" בעיר הנבנית על אדמות החברה לפיתוח קיסריה ותכלול סה"כ כ- 3500 דירות. בשכונת אור ים בונות כיום החברות "אלקטרה מגורים" יורו ישראל" ועוד...
צניחה בהתחלות בנייה ניתן לראות בעיר רמת גן כאשר במחצית הראשונה של השנה ניתנו היתרים ל- 468 יחידות דיור בלבד לעומת כ- 2000 דירות בכל השנה שעברה. ניתן לייחס את הירידה במתן התחלות הבנייה למדיניות ראש העיר כרמל שאמא לעצירת מתן היתרים לפרויקטי תמ"א 38



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il