TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

פסגות - האינפלציה מתרחבת ושוק הדיור ממשיך להתחמם


צילום: רמי זרנגר
גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות:

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.8% וקצב האינפלציה השנתית עלה לשיא של 11 שנים ברמה של 4.0%. ברמת הסעיפים לא היו הפתעות משמעותיות למעט סעיף הדיור שנותר ללא שינוי כאשר אנו הנחנו עלייה של 0.4%. במבט על הסעיפים השונים, 5 סעיפים רשמו האטה בקצב האינפלציה השנתי ו-4 האיצו כאשר בסעיף אחד (אחזקת דירה) הקצב נותר ללא שינוי.

מבט על הפילוחים השונים של המדד מאותת לנו שקצב האינפלציה הבסיסי בישראל עולה בימים אלו בקצב הגבוה מיעד יציבות המחירים העליון של בנק ישראל. ביחד עם שוק העבודה ההדוק בישראל ופער התוצר החיובי, בנק ישראל צפוי להמשיך ולהעלות את הריבית בכל אחת מפגישותיו עד סוף השנה.

כמובן שאי אפשר להתעלם מההתפתחויות בעולם ומשמעותם לסביבת המחירים בישראל. להערכתנו, אחד הסיכונים המרכזיים במבט למחצית השנייה של השנה, בעיקר מאזור ספטמבר יהיה למחירי המזון – "השוק" למחירי הסחורות החקלאיות בעולם בעקבות המלחמה צפוי לחלחל אל המחירים לצרכן בפיגור של מספר חודשים.

בנוסף, הפיחות במהלך החודשיים האחרונים בשקל צפוי גם הוא להוביל ללחץ נוסף לעליות מחירים כאשר להערכתנו, סביבת השווקים הגלובלית צפויה לתמוך במהלך נוסף של פיחות במבט לחודשים הבאים.

כמו כן, אנו ממשיכים להעריך כי סיכון מרכזי נוסף לתחזיות האינפלציה בישראל מגיע מכיוון סעיף הדיור - שימו לב שבינתיים מחירי הדירות בישראל ממשיכים להתייקר בקצב מהיר במיוחד כאשר אלו עלו ב-1.9% בחודש האחרון והשלימו עליה של 16.3% בשנה האחרונה. ואם זה לא מספיק, מדד תשומות הבנייה ממשיך לזנק עם עלייה של 1.0% שהולכת ישר לעלות של רוכשי דירות חדשות. לאור העובדה שמחירי הדירות נוטים להקדים את מחירי השכירות, אנו ממשיכים להעריך כי הלחץ לעליית מחירי השכירות יתגבר במהלך החודשים הקרובים.

עם זאת, שוק הנדל"ן יהיה אחד הענפים הראשונים בהם תורגש עליית הריבית ולמעשה האפקט כבר החל. במהלך החודשים האחרונים ריביות המשכנתא עלו באופן משמעותי והתוצאות לא אחרו לבוא שכן נתוני מכירות הדירות מאותתים על ירידה זה החודש הרביעי ברציפות. מהלך עליית הריבית של בנק ישראל צפוי לקרר את עליות המחירים ואת המכירות בשוק הנדל"ן הישראלי, אך זה תהליך שייקח זמן ויהיה מלווה באופן בלתי נמנע בהאטה בפעילות הכלכלית בישראל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il