TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

התאחדות הקבלנים מביעה תמיכה בבעלי הקרקעות בשדה דב נגד הקצאת אלפי דירות לעיריית ת"א ללא כל תמורה


עו"ד שמואל שוב צילום סטודיו תומס
ההתאחדות מבקשת להצטרף כ"ידיד בית משפט" לעתירה המינהלית שהוגשה נגד ההחלטה להקצות 2,400 דירות ברות השגה לעירייה ללא תמורה
התאחדות הקבלנים בוני הארץ מביעה את תמיכתה בעתירה המינהלית שהגישו בעלי קרקעות פרטיים ברובע שדה דב נגד החלטת הוועדה המחוזית ת"א להקצות לטובת עיריית ת"א כ-2,400 יח"ד במתחם לטובת דיור בהישג יד וכן 7,000 מ"ר שטחי מסחר - זאת ללא כל תמורה. ההתאחדות מבקשת להצטרף להליך במעמד "ידיד בית המשפט" (Amicus Curiae) ולחלופין במעמד משיבה – כלומר היא מביעה את תמיכתה המוחלטת בעתירה גם אם היא איננה צד להליך.

ההתאחדות מבהירה כמובן שהיא תומכת ומעודדת הקמת יחידות דיור ברות השגה, אך מוחה נגד הפרקטיקה הפסולה של הוועדה ושל העירייה שאם לא תבוטל סביר שתהווה תקדים ותתקיים בתוכניות עתידיות וברשויות מקומיות נוספות. לטענת ההתאחדות, מדובר בשימוש לרעה בסמכויות קיצוניות ופוגעניות ממש כמו הפקעת מקרקעין. נטען כי המהלך אינו חוקי וכמובן בלתי סביר, והוא מפלה לרעה יזמים, קבלנים ובעלי זכויות. מדובר בגזל של ממש, טוענים בהתאחדות, ובפגיעה קשה בזכות החוקתית לקניין תוך התעשרות שלא כדין.

בהתאחדות מזהירים מהשלכות רוחב על התכנון בישראל ועל אופן הקצאת זכויות בתוכניות איחוד וחלוקה. מדובר בהחלטה שרירותית, לוקה בחוסר סבירות קיצוני, פוגעת בוודאות התכנונית ואיננה יכולה לעמוד. ההחלטה כופה על בעלי הזכויות לתרום מכיסם מיליארדי שקלים למען המטרה הציבורית ללא כל פיצוי – זה לא סביר ולא חוקי", נטען.

נזכיר, כי רק לאחרונה שלושה מנהלי הגוש הגדול בת"א הצטרפו לעתירה והביעו בה תמיכה ללא סייג, ושני המנהלים האחרים הודיעו כי גם הם מצטרפים בהתאם להוראת בית המשפט.

בעתירה שהוגשה באוקטובר 2019, באמצעות עוה"ד שמואל שוב, נעמה שיף וטל גליקסמן משרד עוה"ד שוב ושות' בעלי הקרקעות יצאו נגד הקצאת הדירות לעיריית ת"א ללא תמורה, כאשר השווי הכלכלי שלהן עצום. נסביר, כי בתוכנית רובע שדה דב נקבע תמהיל יחידות דיור כולל 9,100 יחידות דיור רגילות, בתוספת 6,900 יח''ד עבור "דיור מכליל" (דיור מוגן, מעונות סטודנטים, דירות להשכרה ארוכת טווח, דיור בהישג יד וכו') מתוכן 2,400 יח''ד בשטחים ציבוריים עבור דיור בהישג יד, שחלקן כלולות גם במתחם אשכול.

כלומר העירייה, המדינה והבעלים הפרטיים יתחלקו ב-13,600 יחידות דיור סחירות כבעלי זכויות משותפים בקרקע, אך עיריית ת"א בנוסף תקבל 2,400 יח"ד לדיור בהישג יד. משמעות הוראה זו הינה כי אותם 2,400 יח''ד מתוך 16,000 יחידות דיור הכלולות בתוכנית, ניתנות לעירייה מעבר להקצאה שהיא מקבלת בהתאם לטבלאות האיזון בגין חלקה היחסי בתוכנית, מבלי ששולמה על ידה כל תמורה בגינן, לא בתשלום מתוך זכויותיה בקרקע ולא בפיצוי לבעלי הזכויות בתוכנית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il