TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נכנס לתוקף חוק הסדרת הלוואות החברתיות והרגולטורים עדיין לא מצליחים לשתף פעולה


יור ועדת הרפורמות חכ רחל עזריה
​יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ עזריה: "אנו מחריבים את היתרון היחסי שלנו כאומת הזנק"

יובל שלו מנכ"ל אוור- לנד " אנחנו נהיה הגורם המשלים לבנקים ונתמקד בעיקר בהלוואות בסכומים קטנים לטווח זמן קצר uבחיתום אינטרנטי מהיר. כך ניתן מענה לציבור לקוחות גדול שלא בהכרח מקבל אותו מהבנקים"


ועדת הרפורמות, בראשות ח"כ רחל עזריה קיימה שלשום (ב') דיון נוסף בכדי לבדוק את היערכות גורמי הממשלה לכניסתו לתוקף של, חוק הלוואותהחברתיות, המסדיר הלוואות על פי החוק, רשות שוק ההון היא הרגולטור לפלטפורמות אלה, אך הן מתנהלות דרך חשבונות בנק, והבנקים מפוקחים ע"י בנק ישראל.
החוק נכנס לתוקף בראשית החודש, אולם מישיבת הוועדה לפני חודשיים לא חלה כל התקדמות בין רשות שוק ההון לבין הפיקוח על הבנקים, למרות דרישת יו"ר הוועדה.


סימה שפיצר מהפיקוח על הבנקים אמרה לוועדה כי הם נמצאים בקשר עם הבנקים לבירור תלונות שמגיעות אליהם מהפלטפורמות , ההלוואות החברתיות והם אינם מצדיקים את הבנקים באופן אוטומטי, אך כל עוד אין צו המסדיר את חובות הפלטפורמות לגבי איסור הלבנת הון, או חוות דעת משפטית מגורם בכיר, המסיר מהבנקים אחריות לחריגות בתחום הלבנת ההון בחשבונות מהם פועלות הפלטפורמות, הם לא יחייבו את הבנקים לפתוח חשבונות, אלא ישאירו לו לשיקול דעתם וניהול הסיכונים שלהם, ובלבד שהבנק ינמק את החלטתו.


יו"ר הוועדה אמרה לשפיצר: "היית חלק מהליך חקיקת החוק, והוסכם פה שזה לא יוסדר בחוק, כי יש לכם העדפה לעשות זאת במסגרת הבנות ובשיתוף פעולה. יש מזכר הבנות שנחתם, ועתה אתם אומרים שללא חקיקה מוסדרת אתם לא מוכנים לקדם את זה"!"


יואב גפני מרשות שוק ההון אמר: "אנו סבורים שכאשר יש גופים שנמצאים תחת פיקוח, יש לנהוג בהם ככאלה, והיות שלאחרונה הם נכנסו תחת פיקוח, ציפינו למצב שונה מהותית. יש לנו קושי רב בשיתוף הפעולה, אל אנו מעבירים את הערותינו ומסים לקדם את צו איסור הלבנת ההון". שפיצר השיבה כי : "אנו מתקשים לקבל מרשות שוק ההון אמירה שהם אחראים על גוף מסוים, וללא גג פיקוחי, אין לנו אפשרות להוריד את הנטל שאנו דורשים מהבנקים".


נציגי איגוד הבנקים ונציגי החברות והפלטפורמות פנו לראש הוועדה בדיון, כי לאור נמצב הדברים, יש לשקול לחזור לאפשרות של לפטור את נושא איסור הלבנת ההון כדי להניע את השוק.
ח"כ חיים ילין פנה לנציגי המערכת הבנקאית ואמר: "אתם בסוף תגרמו לזה שהפינטק והמערכות החדשות לא יהיו תלויות במערכות הבנקאיות. זה יקרה לאט לאט, וככל שזה יקרה, אתם תיכנסו לחץ. ברגע שתשחררו, הכל יראה אחרת. הדיונים האלה כבר התקיימו. אני מזכיר לכם שאנחנו המחוקק לא הרגולטור. אני מציע, בלית ברירה, לשחרר את הבנקים מאחריות, ולהעביר את החשבונות לאחריות רשות שוק ההון והרשות לאיסור הלבנת ההון, כי החוק הזה תכף יהפוך לפארסה".


יו"ר הוועדה, ח"כ עזריה, סיכמה: "אחד הדברים היפים שהיו בחוק זה שהצלחנו להגיע להסכמות ויש בי עדיין תקווה שהדבר יוכל להמשך. לא ביקשנו מהבנקים להיות שומרי הסף בחוק הזה, ובינתיים אנו רק רואים את החברות מגדילות ראש עוד ועוד, ועדיין לא מקבלות מענה מהבנקים. אנו מחריבים את היתרון היחסי שלנו כאומת הזנק, ומגיעים למקום של הגדלת רגולציה במקום לפתור את הדברים. בימים הקרובים אני אזמן פגישה עם רשות שוק ההון והפיקוח על הבנקים, ונשב עד שייצא עשן לבן, בכדי להביא בשורות טובות, או לפחות בהירות רגולטורית, לדיון הבא"


יובל שלו, מנכ"ל אוור לנד, הנותנת פלטפורמה להלוואות חברתיות אמר: "סך ההלוואות מהבנקים וחברות כרטיסי האשראי עומדים על מאות מליארדי שקלים. אנחנו לא באים לקחת נתח גדול מזה. להפך, אנחנו נהיה הגורם המשלים לבנקים ונתמקד בעיקר בהלוואות בסכומים קטנים לטווח זמן קצר יותר תוך חיתום אינטרנטי מהיר, ובכך ניתן מענה לציבור לקוחות גדול שלא בהכרח מקבל אותן מהבנקים."





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il