TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דברי מבקר המדינה בכנס מצודת דוד לשכת רואי החשבון, מתייחס גם להצע"ח של ח"כ סמוטריץ' המבקשת להצר את צעדי מבקר המדינה


משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור
"נכון לעתה מקומכם כשומרי סף איננו מוכחש ועוד לא הוצעה הצעת חוק להגבלת סמכויותיכם כשומרי סף, ואולם לא לעולם חוסן".
לפיכך, ישנה חשיבות כי בכל מעמד נזכיר את החובה לשמור על מעמדם העצמאי של שומרי הסף למען חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית".

כמבקר המדינה, אני מקיים ביקורת בתחומים רבים ומגוונים, ביניהם גם תחומים העומדים על סדר יומו של כנס זה. כידוע, בשנים האחרון עסקה ביקורת המדינה בתחומים כלכליים רבים, הן מנקודת מבט של יעילות המערכת הכלכלית במדינת ישראל, אולם גם מנקודת מבט הרואה במערכת הכלכלית ככלי לחיזוק שלטון החוק וכגורם משמעותי ביותר בקידום זכויות אדם.

קשת הדוחות בתחום זה כללה, בין היתר, את הדוח בנושא המלחמה בהון השחור, מהצד האחד של הקשת, דרך דוחות שעסקו ברפורמות בתחומי המס ובמניעת שימוש לרעה בתכנוני מס - ככלים ליישום מדיניות חברתית וכלכלית, ועד לדוחות שנגעו במישרין בזכויות האוכלוסיות החלשות, כדוגמת הדוח בנושא "מיצוי הטבות מס והשירות לנישום".

כאחד מבין שומרי הסף במישור הציבורי, בעת בחינת תהליכי קבלת החלטות, מחובתי לבחון גם האם היה שיתוף של המיעוט בהליך ולא רק למראית עין.

זו איננה התערבות במדיניות ובוודאי שלא התערבות בשיקול הדעת של נבחרי הציבור, אלא ביקורת תהליכית קלאסית, גם אם היא נעשית בסמוך, או אף בעת התקיימות התהליך עצמו. ביקורת זו שומרת על עקרונות היסוד של שיטת המשטר הדמוקרטית. ואני כמובן מתכוון בדבריי להצעת החוק של סגן יו"ר הכנסת לקצץ בסמכויותיו של מבקר המדינה, לא הסתימה הסאגה הזו אך אין המקום לפרט כאן יותר מזה.

גבירותיי ורבותיי, רוב ומיעוט מצויים בכל מקום. החל מהבית הפרטי, דרך העולם העסקי וממשל תאגידי, וכלה בשיטת המשטר הדמוקרטית ואף בשיטות המשפט השונות. מחובתכם כשומרי סף להקפיד שעמדת המיעוט נשמעת ונשקלת, אף אם אין היא מתקבלת. מבחינתי זהו המסר המרכזי של כנס רואי החשבון בחג החנוכה בעיר ירושלים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il