TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

תביעה אזרחית תקדימית נגד בן גניש ומעורבים נוספים לשיפוי המדינה בגין כספים ששולמו להורי החייל המנוח יפתח גריידי


משרד המשפטים
בשנת 2014 נדקר למוות החייל יפתח גריידי ז"ל בעת בילוי במועדון לילה
פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), באמצעות עוה"ד ברוך בריזל ואורן גולדברג, הגישה תביעה אזרחית תקדימית על סך כארבעה מיליון ש"ח בשם משרד הביטחון כנגד בן גניש, אשר הורשע בהריגתו של יפתח גריידי המנוח, וכן כנגד מעורבים נוספים באירוע. התביעה הוגשה כתביעת המשך להליך הפלילי ומטרתה שיפוי המדינה בגין הכספים ששולמו ושישולמו על ידי משרד הביטחון להוריו של חייל צה"ל המנוח, יפתח גריידי ז"ל.

בשנת 2014 נדקר למוות החייל יפתח גריידי ז"ל בעת בילוי במועדון לילה. כתב התביעה הוגש כנגד בן גניש, אשר הורשע בהריגתו של גריידי ז"ל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר, וכן כנגד שלושת חבריו ששהו עמו בעת האירוע ואשר הורשעו בעבירה של אי מניעת פשע. העילות המיוחסות להם בכתב התביעה כוללות רשלנות, הפרת חובה חקוקה לרבות הפרת הוראות חוק לא תעמוד על דם רעך, עשיית עושר שלא במשפט, ועוד. בנוסף נתבעים חברת השמירה, אשר הייתה אמונה על סידורי הביטחון במועדון הלילה "שש" ברעננה, וכן בעלי המועדון, בשל כך שרשלנותם תרמה להתרחשות האירוע.

בכתב התביעה נכתב כי: "על פניו תביעה זו מתמקדת במישור הכספי גרידא. יחד עם זאת, אין בענישה הפלילית ובתביעה זו כדי להלום את חומרת ביצוע פשע נתעב ומזוויע שכזה, אשר קיפד חייו של צעיר מבטיח על לא עוול בכפו, פשע שלא זו בלבד שראוי לכל גנאי אפשרי אלא שגם מהווה אסון משפחתי לכל דבר ועניין. המדינה מכוח האמור לעיל, זוקפת לתביעה זו, הגם שהיא כספית, חשיבות ציבורית מן המעלה הראשונה."

מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) נמסר: "במקרה זה בו נהרג לוחם חטיבת גולני, יפתח גריידי המנוח, נעשה כל מאמץ על מנת למצות את הדין בראש ובראשונה עם הדוקר כמו גם עם מעורבים נוספים באירוע. הפרקליטות רואה חשיבות רבה בשימוש בכלים אזרחיים כמשלימים להליך הליבה הפלילי, לצורך הגנה על קשת האינטרסים הציבוריים והנפגעים הרבים, הישירים והעקיפים, בגין מעשי עוולה ואלימות חמורה. רשויות אכיפת החוק יתמידו בשימוש בכלים אלה ללא לאות במקרים דומים בעתיד."

התביעה הוגשה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי) מטעם חטיבת תביעות וביטוח באגף היועמ"ש במשרד הביטחון, בסיוע היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה. ההליך הפלילי נוהל על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il