TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עופר כרמל, מנכ"ל מיטב דש הלוואות: "הודעת בנק ישראל היא תעודת עניות למערכת הבנקאית בישראל


מיטב דש
בפועל חברות ה-P2P נותרות קהל שבוי ולא נמצא פתרון לשינויים החד צדדיים שהבנקים כופים עלינו."

בהמשך לדיון שנערך הבוקר בוועדת הרפורמות ברשות חברת הכנסת רחל עזריה, אמר היום עופר כרמל, מנכ"ל מיטב דש הלוואות כי "העובדה שרק לאחר פניות חוזרות ונישנות לחברי הכנסת ורק לאחר קביעת מועד דיון דחוף בנושא, פרסם בנק ישראל הנחיות בסיסיות הקשורות לפתיחת חשבונות בנק לפלטפורמות ה- P2P מהווה תעודת עניות לבנקים בישראל שבניגוד לעמיתיהם בעולם, שמצאו דרכים לשיתופיי פעולה עם הפלטפורמות במטרה לשפר את השירות לצרכן, פועלים רק כשהרגולטור מחייב אותם לכך. "

לדברי כרמל, "ההודעה של בנק ישראל היא רק נדבך אחד מני רבים שעלו בדיונים ולמרות שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא, אנו מצפים מהרגולטור להיות יותר פעיל ויוזם על מנת שהשינוי שהציבור משווע לו יגיע. אין בפרסום ההודעה מאמש כל חדש מעבר למזכר ההבנות שהוצג כבר במאי השנה ורק ערב הועדה הוחלט לפרסמו. אין להודעה זו משמעות בפועל היות וחברות ה-P2P נותרות קהל שבוי ולא נמצא פתרון לשינוים החד צדדיים שבנק לאומי כופה עלינו."

רקע על המחלוקת:
סוגיית מערכת היחסים הבעייתית בין פלטפורמות האשראי הצרכני לבין המערכת הבנקאית הועלתה על ידנו בכנסת לפני זמן. הפלטפורמות הן קהל שבוי של המערכת הבנקאית, וזו מרשה לעצמה את חופש ההחלטה כיצד והאם לספק שירותים או לא. זו מציאות שאינה תקינה במדינה מסודרת וכזו שלא תאפשר להצמיח במדינה אלטרנטיבה לאשראי זול וזמין.


ערב הדיון בוועדה, פרסם בנק ישראל נוסח של תקנות כלליות שכבר סוכמו לפני כחצי שנה, שמחייבות את הבנקים לקיים דיון ולתת הסבר מפורט מדוע הם לא מוכנים לפתוח חשבונות בנקים ולאפשר לפלטפורמות ה P2P לפעול. איך התקנות החדשות יעזרו לנו להתמודד עם המשמעות של עלות השירותים שהבנק מחייב אותנו באופן חד צדדי ? או מה יעשה בנק ישראל אם הבנקים יאמרו "לא" ? זה כלל לא ברור.

בכל העולם ישנם שיתופי פעולה בין בנקים מסורתיים לבין מערכות אשראי P2P דיגיטליות, אך אלו פסחו על מדינת ישראל - בארצות הברית ובאנגליה אנו עדים לשיתופי פעולה שמשרתים את שני הצדדים. הבנקים יכולים לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם, והם מפנים לווים שמסיבות כאלה או אחרות לא זכאים לקבלת הלוואה בבנק לפלטפורמות P2P. הפלטפורמות מפנות לקוחות (עסקיים ופרטיים) לבנק במקרה שהלקוח צריך חבילת אשראי מורכבת יותר מהלוואה אחת, הבנק מפנה מלווים שמחפשים אלטרנטיבת השקעה נוחה זמינה ונזילה בתשואה גבוהה יותר ממה שהבנק יכול להציע ובכך מייצר ערך ללקוחותיו ברמה השירותית. אבל, רק בישראל, בחרו הבנקים לעשות הכל כדי למנוע את צמיחתן, לייצר קשיים, ולנסות להתעלם מתופעה שבעולם כבר מוכרת כתעשייה לגיטימית וצומחת.

"קל מאוד לבנקים לקחת את סוגיית "הלבנת הון" ובמסגרת זו לייצר הר של תירוצים מדוע לעשות לפלטפורמות "חיים קשים" ולא להתמודד איתנו. הם לא מוכנים להגיע למגרש משחקים הוגן, לא רוצים להתמודד במגרש השיווקי, לא במגרש המכירתי ולא במגרש השירותי מול הצרכן הישראלי בהצעות ערך לאשראי זמין וזול. הם מעדיפים לעשות זאת במסדרונות הבירוקרטיה והתפעול שעליהם, הבנקים, שולטים אם נודה על האמת." אומר עופר כרמל.

פלטפורמת ה P2P הוקמה על מנת להציע אלטרנטיבה לצרכן שמאס בהתנהגות הדורסנית של המערכת הבנקאית. היזמים ענו לקריאת הרגולטור (כנסת ישראל ומשרד האוצר) לשמש חוד החנית בתהליך הפיכת שוק האשראי הצרכני לשוק תחרותי ולעצור את קרטל הבנקים. אך הגיע הזמן שאותו רגולטור לא רק ידבר אלא ינקוט בצעדים אמיתיים שהתחרות הזו לא תהיה עוד מסך עשן בעיני הציבור אלא יהפכו למעשים אופרטיביים אמיתיים שייצגו בפועל את כוונת המחוקק והרשות המבצעת להביא את מדינת ישראל למציאות עסקית חדשה.

אודות חברת מיטב דש הלוואות (Eloan):
מיטב דש הלוואות מקבוצת מיטב דש, הינה פלטפורמה להלוואות צרכניות שהוקמה בסוף 2012 ומובילה בתחום ההלוואות החברתיות (P2P). החברה פועלת ליצירת אלטרנטיבה הוגנת בשוק ההלוואות ולהוזלת עלויות בשקיפות ובאופן דיגיטאלי . השירות ניתן באמצעות פלטפורמה מקוונת באתר החברה.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il