TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות


מיטב דש
לראשונה מאז תחילת השנה הקרנות המסורתיות עוברות לפדיונות: כ-240 מיליון ₪ מתחילת החודש: הקרנות המסורתיות פודות כ-145 מיליון ₪. שבוע המסחר החולף התאפיין במגמה חיובית במדדי המניות המקומיים ומגמה מעורבת בשוקי המניות הגלובליים
השבוע החולף – שינוי כיוון בתעשיית הקרנות ?
לראשונה מאז תחילת השנה הקרנות המסורתיות עוברות לפדיונות: כ-240 מיליון ₪
מתחילת החודש: הקרנות המסורתיות פודות כ-145 מיליון ₪
זאת, על רקע תנודתיות גוברת בשווקים ולמרות מגמה חיובית בשוק המניות ועליות שערים באגרות החוב

קרנות אג"ח כללי: לאחר שהיו הקטגוריה המגייסת ביותר מידי שבוע, השבוע הן עברו לפדות לראשונה מתחילת השנה, סכום של כ-55 מיליון ₪.
קרנות אג"ח חברות: עלייה קלה בקצב הפדיונות: כ-120 מיליון ₪.
הקרנות המנייתיות: (כולל הגמישות) ממשיכות לפדות זה שבוע שני ברציפות, כ-30 מיליון ₪.
קרנות אג"ח מדינה: קצב הגיוסים ירד מאוד משבוע שעבר לסכום של כ-40 מיליון ₪.

לאחר שבועות ארוכים של כניסת כספים לתעשיית הקרנות, בשבוע החולף התהפכה המגמה, ולראשונה מזה זמן רב נרשמה יציאה של כספים מן התעשייה. היציאה הקיפה את כל קטגוריות ההשקעה למעט קרנות אג"ח מדינה. שינוי הכיוון נרשם רק ביומיים האחרונים של השבוע, כך שקשה לומר אם יש כאן שינוי כיוון של ממש.
מעבר לכך, הנתונים היומיים של היקף הנכסים של קרנות הנאמנות עודכנו ביום חמישי ה-10.8 באופן כזה שהקטין באופן מוחשי את היקף כניסת הכספים בשבוע הראשון של החודש (2.8 – 10.8: 7 ימים) מ- 220 מיליון ₪ ל-97 מיליון ₪ בלבד.

שבוע המסחר החולף התאפיין במגמה חיובית במדדי המניות המקומיים ומגמה מעורבת בשוקי המניות הגלובליים. אגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות סיכמו אף הן את החודש בעליות שערים. למרות עליות השערים בשווקים, הקרנות המסורתיות רשמו השבוע, לראשונה מאז תחילת השנה, פדיונות המסתכמים בכ-240 מיליון ₪. הקטגוריות הפודות ביותר היו אג"ח קונצרני (120 מ' ₪) וקרנות מניות חו"ל (כ-80 מ' ₪). תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה בשבוע החולף פדיונות של כ-175 מיליון ₪, המתחלקים לפדיונות של כ-195 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, של 45 מיליון ₪ בקרנות המחקות, ולגיוס כ-65 מיליון ₪ בקרנות הכספיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

אחרי שבוע קודם של ירידות שערים חזקות במדדי המניות, המגמה התהפכה: מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בשבוע החולף תשואה חיובית של עד כ-2.3%, ומדד ת"א 90 עלה ב-1.4%. למרות המגמה החיובית, הקרנות המנייתיות1 פודות גם השבוע, סכום, קטן אמנם, הנאמד בכ-30 מיליון ₪. נרשמו גיוסים של כ-50 מיליון ₪ בקרנות מניות בארץ, הקרנות הגמישות נותרו ללא שינוי, ובניגוד לכך - קרנות מניות חו"ל פדו כ-80 מיליון ₪.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, למרות המגמה החיובית במרבית אפיקי ההשקעה המרכזיים השבוע, הרי שלראשונה מתחילת השנה הן עוברות לפדיונות, בסכום של כ-55 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח כללי מצויות עדיין בגיוס חיובי של כ-110 מיליון ₪.

אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את השבוע הקודם במגמה חיובית. מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו תשואה חיובית של עד 0.45%. למרות המגמה החיובית, קרנות אג"ח קונצרני רשמו גם השבוע פדיונות, הנאמדים בסכום של כ-120 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח קונצרני פדו כ-220 מיליון ₪.

אגרות החוב הממשלתיות במגמה חיובית: מדד ממשלתי כללי רשם בשבוע החולף עלייה של 0.15%. למרות עליות השערים, קרנות אג"ח מדינה הסתפקו בגיוס בסכום של כ-40 מיליון ₪ בלבד. יחד עם זאת, הן הקטגוריה היחידה של קרנות נאמנות שהצליחה לגייס כסף בשבוע שעבר.

מגמה מעורבת באפיק השקלי – הקרנות הכספיות שינו מגמה משבוע שעבר, וגייסו השבוע סכום של כ-65 מיליון ₪. תופעה נדירה למדי לגביהן. לעומתן, הקרנות השקליות ממשיכות במגמת הפדיונות, שאף גברה מעט לסכום הנאמד בכ-65 מיליון ₪.

קרנות אג"ח חו"ל גם כן ביצעו מהפך, לאחר שגייסו בשבוע שעבר, השבוע הן רשמו פדיונות של כ-5 מיליון ₪, ומתחילת החודש הן גייסו כ-15 מיליון ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום 17.08.17 כ-230 מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-213.7 מיליארד ₪ והקרנות הכספיות מנהלות כ-16.3 מיליארד ₪.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il