TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שינוי מגמה בשוק החוב?


מידרוג
מגמת צמצום המרווחים נעצרה בחודש אפריל 2017

בחינת המרווחים החציוניים בשוק האג"ח הקונצרני בישראל לחודש אפריל אל מול החודש הקודם (ממוצע חודשי) מראה, כי בניגוד למגמה שאפיינה את החודשים האחרונים, בחודש אפריל חל ניתוק בין המגזר הצמוד למגזר השקלי. במגזר הצמוד חלה פתיחת מרווחים שבין 5 ל- 45 נקודות בסיס ואילו המגזר השקלי הציג מגמה מעורבת (בקבוצת ה- Aaa.il-Aa.il פתיחת מרווחים של עד 7 נקודות בסיס, סגירת מרווחים בקבוצת ה- A.il של עד 12 נקודות בסיס ובקבוצת ה- Baa.il מגמה מעורבת). כאשר, תיאבון הסיכון שמר על יציבות יחסית במהלך אותה התקופה וכפי שמשתקף בפער המרווחים בין רמות הדירוג.


בבחינת התשואות החציוניות (בממוצע חודשי) לחודש אפריל מול החודש הקודם, למרות פתיחת המרווחים במגזר הצמוד ירדו התשואות לאורך סולם הדירוג (פרט לדרוג (Baa2.il וזאת בשל ירידה בעקום הבסיס הריאלי במח"מ הרלוונטי, ואילו במגזר השקלי חזינו במגמה מעורבת ולמרות ירידה של עקום הבסיס (חסר סיכון) הנומינאלי ובפרט במח"מ הארוך. נציין, כי גם בעקום הבסיס בארה"ב חלה ירידת תשואות לאורך כל העקום בתקופה זו. הציפיות לאינפלציה משוק ההון לשנה הראשונה נותרו יציבות גם החודש על רמה נמוכה של 0.0%, כאשר בטווח הזמן הבינוני חלה המשך ירידה שולית בציפיות האינפלציוניות.

מרווחי החובות הנחותים (אג"ח Coco's) של הבנקים (אגוד, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט) עדיין משקפים סיכון גבוה יותר ביחס לדירוג החציוני שדורגו, אך נראה כי הפער ביניהם לבין המרווח החציוני של הדרוג שבו דורגו הולך ומצטמצם ועמד על ממוצע של בין 0.5% ל-0.6%, לעומת טווח ממוצע של 0.5%-0.8% בחודש הקודם עוצמת סגירת הפער משתנה מבנק לבנק, כאשר בדירוגים יותר נמוכים הפער מתון יותר.
אולם, גם בסגמנט זה המרווח האבסולוטי עצמו מעיד על שמירת הסדר של סולם הדירוג, כלומר ככל שדירוג החובות הנחותים גבוה יותר המרווח נמוך יותר.

בחלוקה לפי ענפי פעילות נשמר מדרג הסיכון בין הענפים המרכזיים כאשר מרווחים גבוהים יותר נצפו בענפים בענפי פעילות בעלי סיכון גבוה יותר - חברות אחזקה ונדל"ן, לעומת ענפי פעילות, המאופיינים בסיכון נמוך יותר- בנקים וחברות ביטוח. בנוסף חלה פתיחת מרווחים ברוב הענפים בחודש אפריל בטווח שבין 5 ל- 15 נקודות בסיס. גם החודש נותרה התשואה החציונית בענפים אלו מתחת לרמה של 2.0% בכל הענפים.
מדרג הסיכון בין הענפים משתקף גם בתנודתיות התשואות (פער הריביות), כאשר התנודות המשמעותיות ביותר שנחזו בתשואות
ב-12 החודשים האחרונים, נמצאו ברובן חברות מענפי הנדל"ן והאחזקה ובדומה לחודשים הקודמים.
התפלגות המרווחים הגיאוגרפית - כאשר בוחנים את המרווחים הממוצעים לפי קבוצות דירוג בהתפלגות גיאוגרפית אפשר לראות שברמות הדירוג הגבוהות פער המרווחים מתון ויותר בין החברות המקומיות לחברות בארה"ב ואירופה (כאשר הדירוג שלהן גלובאלי ביחס לדירוג המקומי) וככל שרמת הדירוג יורדת נפתחים הפערים.
פרמיית ה- CDS בחתך גלובאלי שמרה גם באפריל על יציבות מסוימת ביחס לחודש הקודם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il