TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שת"פ בין IBM חיפה וקבוצת ווטסון IoT : פיתוח חדר קוגניטיבי בשליטה קולית


IBM2
החדר החכם, המיועד למלונות, בתי חולים ומשרדים - ילמד את המשתמש, ימליץ על אטרקציות ויאפשר הפעלת מגוון מכשירים

כמה פעמים נכנסתם עייפים לחדר במלון, רק על מנת לנהל חיפוש ארוך אחר מתגי התאורה, להילחם במערכת המיזוג, או לאתר את השלט-רחוק ולפענח את אופן תפעול הטלוויזיה? חוקרים במעבדת המחקר של IBM בחיפה משתתפים בפרוייקט משותף לחברת HARMAN Professional Solutions ולקבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים ב- IBM, על מנת להציג חדרים קוגניטיביים בשליטה קולית.
החדרים החכמים עושים שימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של ווטסון, במיקרופונים של HARMAN AKG, רמקולים של JBL ומערכת מיתוג ושליטה AMX AV, על מנת להציע רמה חדשה של חוויה מקושרת ונוחות תפעול חדרים חכמים בעולם הבריאות, משרדים, מלונות, ספינות קרוזים וסביבות אירוח ושהייה אחרות.
מעבר לפתרונות המוצגים עתה בשוק, משתפת HARMAN פעולה עם IBM במסגרת המטה העולמי של ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים, שהוקם במינכן בהשקעה של 200 מיליון דולר. השבוע הציגו שתי החברות במטה את היכולות המוצעות במסגרת מערכת ייעודית של HARMAN לחדרי ישיבות. במקביל, עובד צוות של HARMAN עם מתכננים, חוקרים ואנשי IBM נוספים על מנת להעמיד את יכולות ה- IoT לשירות לקוחות ארגוניים.
צרכנים יכולים להציג שאלות, או להשמיע פקודות בדיבור המופנה אל חלל החדר. הבקשות וההוראות מופנות אל שירות הענן של ווטסון, העובד בשילוב עם הטכנולוגיה של HARMAN על מנת לאפשר שליטה נוחה בתת-המערכות המותקנות בחדר, ללא צורך בביצוע משימה ידנית כל שהיא, או בניסיון להבין את אופן התפעול של המערכת. כך, למשל, כאשר עובד נכנס אל חדר הישיבות, הוא יכול להתחיל ועידת וידיאו, להעלות מצגת ולבצע פעילויות נוספות – הכל תוך שימוש בפקודות קוליות בלבד. המערכת, שהופכת חכמה יותר ויותר עם הזמן, תבצע את המשימות האלה בעתיד באופן אוטומטי, על בסיס הסקת מסקנות ולמידת הפעולות שביצע העובד בעבר.
לדברי קווין מוריסון, סגן נשיא בכיר ב- HARMAN, "אנו פותרים בעיה אופיינית למלונות, בתי חולים וחדרי ישיבות, בהם נתקלים אנשים בסביבה בלתי מוכרת – ועדיין נדרשים לבצע משימות פשוטות כמו שינוי טמפרטורה בחדר, התאמת התאורה להעדפות אישיות, פתיחת וילונות, הפעלת שיחות ועידה או העלאת מצגת. חדרים קוגניטיביים נשלטים קולית המוצעים על ידי HARMAN מציעים חוויה טבעית ואינטואיטיבית, הנדרשת במיוחד לחולים בעלי צרכים מיוחדים, או למטיילים עייפים המגיעים לחדר מלון חדש".
החדרים הקוגניטיביים המופעלים קולית מתפקדים גם כמערכת שירותי שוער (concierge): הם מסוגלים לענות לשאלות כלליות הנוגעות לאתר האירוח ולסביבתו – בתשובות שפותחו על ידי אנשי הצוות המקומי. כך, למשל, אורח במלון יוכל לשאול "מה זמן היציאה מהחדר", או "איפה חדר הכושר", בעוד מאושפז בבית חולים יכול להציג שאלות כמו "מה זמני הביקור", או "מי הרופא המטפל בי". ניתן אף להשתמש במערכת על מנת לבקש לנקות את חדרי השירותים, להביא מגבות חדשות, להזמין מקומות במסעדה, או להזמין שירותי הסעות.

שגב ווסרקרוג, מדען בכיר במחלקת ה- IOT של IBMבחיפה: "החדר המופעל על ידי פקודות קוליות מבוסס על טכנולוגיות שהגו חוקרים במעבדת IBM חיפה, ישראל. צוות המחקר, בשיתוף עם Watson IoT, מפתח מערכת אינטגרטיבית המושתתת על שירותי השיחה של ווטסון, המבינים את הצרכים, הגישות והשאיפות של המשתמש. המערכת תוכננה על מנת שתוכל להעביר תובנות משמעותיות כתוצאה מהבנתה את דבריו של הצרכן. תובנות אלה מופקות על ידי שימוש ב"סוכני שיחה" חדשים או ישנים המתקשרים עם אתרי אינטרנט שונים ושירותי IoT וקוגניטיב. כל אלה יוצרים יחד "מרחב קוגניטיבי" המתקשר עם משתמשים, לדוגמא, בבית חולים או מלון."
החדרים הקוגניטיביים ממנפים ממשקי תכנות יישומים (API) המוצעים על ידי ווטסון, כמו הבנת שפה טבעית והמרת דיבור לטקסט. משתמשים המתקשים בתנועה, או לקויי ראייה, יכולים לנהל בעזרת המערכת אינטראקציה משופרת עם סביבת החדר. אורחים יכולים לדבר באופן הטבעי ביותר, ללא דרישות מוקדמות לשימוש במבנה תחביר מוכתב מראש, ותוך השמעת פקודות כמו "כבה את האור".
כמו מערכות אחרות הזמינות בשוק, גם זו של HARMAN העושה שימוש בווטסון מופעלת על ידי "מילת הפעלה" ייעודית. אולם שלא כמו מערכות אחרות – במקרה של HARMAN ניתן לשנות ולהתאים את המילה הזאת על בסיס מקומי. כך, יכולים עסקים ליהנות מאפשרויות נוספות למתג את החוויה אותה הם מציעים.
המערכות החדשות יהיו זמינות החל מאמצע השנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il