TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אינטל מסכמת את 2016


אינטל
10,200 עובדים ויצוא בשווי 3.3 מיליארד דולר

עבודות שדרוג מפעל ייצור השבבים בקריית גת לטכנולוגיה מתקדמת יימשכו גם ב-2017 ובמקביל ממשיכה אינטל לייצר ולייצא שבבים. בתחום הפיתוח נמשכת ההתרחבות לתחומי הבינה המלאכותית, סייבר, טכנולוגיות ספורט, אינטרנט של הדברים ותקשורת.
"מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל ישראל ממשיכים להצטיין בחדשנות ופריצות דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות", אמר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל

בשנת 2016 הסתכם היצוא ממפעל אינטל בקריית גת ב-3.3 מיליארד דולר שהם 8 אחוזים מסך יצוא ההייטק של מדינת ישראל – כך עולה מנתוני סיכום 2016 שפרסמה אינטל.

באינטל מועסקים כיום כ-10,200 עובדים, 67 אחוז מהם - כ-6,900 עובדים - עוסקים בפיתוח ו-33 אחוז, שהם 3,300 עובדים שייכים לקבוצת מפעלי הייצור. בנוסף על אלה החברה מספקת תעסוקה לעוד כ-30 אלף עובדים בתעסוקה עקיפה.

כ-28% מהעובדים החדשים שגויסו אשתקד לחברה היו נשים. השנה צפויה אינטל לגייס עוד כאלף עובדים חדשים כאשר עיקר הגידול צפוי להיות במהנדסים והנדסאים למפעל בקריית גת. במרכזי הפיתוח נמשכים במקביל הגיוסים של מהנדסים למגוון תפקידים.

"מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל ישראל ממשיכים להצטיין בחדשנות ופריצות דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות", אמר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. "למפעלי הייצור ומרכזי הפיתוח של אינטל ישראל תרומה משמעותית לכלכלת ישראל. ייצאנו ב-43 השנים האחרונות בכ-46 מיליארד דולר; זה סכום עצום שמשפיע מדי שנה על הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי והאזרחים החיים כאן".

בסוף השנה החולפת נפרדה אינטל ישראל ממקסין פסברג שעבדה בחברה 33 שנים וניהלה אותה מאז 2007. "אנחנו חייבים המון תודה למקסין שניווטה את אינטל ישראל להישגים חסרי תקדים", אמר גרטי, שהחליף אותה בתפקיד. "כעת האתגר שלנו הוא לזנק קדימה ולהמשיך להוביל גם בסביבה משתנה".

אשתקד, וגם השנה, נמשך בהצלחה רבה שדרוג מפעל הייצור של אינטל בקריית גת לטכנולוגיה מתקדמת. השדרוג מתבצע במקביל להמשך ייצור ויצוא של שבבים, כך שאינטל נותרת אחת היצואניות הגדולות במשק הישראלי. היקף הייצוא של אינטל צפוי לזנק בשנים הקרובות כשיושלמו כל העבודות והמפעל ייכנס לפעילות מלאה.

"56 אחוז מהייצוא שלנו בשנה החולפת מבוסס על המפעל בקריית גת", הסביר דניאל בן עטר, מנכ"ל פעילות הייצור של אינטל ישראל. "המפעל הזה הוא אחד המצטיינים של אינטל בעולם. בזכות הייצור שלו תורמת אינטל ישראל תרומה נכבדה לייצוא הישראלי ומניבה הכנסות רבות לאינטל העולמית".

מרכזי הפיתוח של אינטל הביאו לעולם בשנה החולפת את מעבדי הדור השביעי והובילו בהכנסת דור חדש של טכנולוגית אלחוטית וקווית למחשבים ובתים. בשנה 2016 התרחב הפיתוח באינטל ישראל לתחומי הבינה המלאכותית, אינטרנט של הדברים, ותקשורת. בשנה החולפת אינטל גם הקימה בישראל מרכז לחדשנות בתחום הסייבר. כמו כן אינטל ישראל התרחבה בתחום טכנולוגיית הספורט, לאחר הרכישה של חברת Replay שפיתחה טכנולוגיה ייחודית המספקת חוויית צפייה תלת-ממדית באירועי ספורט, כגון משחקי כדורגל מהקבוצות הבכירות בספרד, הסופרבול, ליגת ה-NBA ועוד.

"עברנו בתקופה האחרונה שינויים נרחבים כחלק מאסטרטגיה שגיבשנו שמתמקדת בהפיכתה של אינטל מחברת מחשבים אישיים לחברה המניעה את הענן ומיליארדי התקני מחשוב חכמים ומחוברים", אמר רן סנדרוביץ, מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. "אנחנו נכנסים לשנת 2017 עם נכסים ויתרונות עצומים: רוח של חדשנות, מובילות בטכנולוגיה ומחויבות עצומה של אינטל ישראל להצלחת אינטל העולמית - בחזון החדש שבו כל חפץ הוא מחובר וחכם".

ב-2016 פרסמה אינטל ישראל את דוח האחריות התאגידית ה-10 במספר וזכתה לציון פלטינה פלוס בדירוג "מעלה" לאחריות תאגידית בעסקים. לפי נתוני השנה החולפת, 40% מעובדי אינטל – כ-4,000 עובדים - מתנדבים בקהילה. בנוסף, אינטל תרמה כ-20 מיליון שקלים למוסדות חינוך, אקדמיה ועמותות.

"אינטל המשיכה בשנה החולפת להיות אחת מהחברות המובילות בתרומה חברתית וכלכלית למדינת ישראל", אמרה בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי ממשל, תקשורת ואחריות חברתית. "אינטל מהווה מודל לחברה עסקית בעלת אחריות תאגידית מפותחת, שתורמת משמעותית לחברה הישראלית ולקהילות הסובבות אותה במגוון רחב של פעילויות: עידוד לימודי מתמטיקה ומדעים, התנדבות עובדים, סיורים לתלמידים, דאגה לאיכות הסביבה, שילוב אוכלוסיות מגוונות, קידום נשים בהייטק ועוד".


******
אינטל (INTC) פורצת את גבולות הטכנולוגיה כדי להגשים חוויות מחשוב מופלאות. אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כ-10,000 עובדים ישירים במפעל ייצור בקריית גת ובארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il