TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

CofaceBdi: הרעה נוספת במוסר התשלומים במשק ב-2016


תהילה ינאי מנכלית משותפת COFACEBDI - צילום צביקה גולדשטיין
סיכום 2016 של CofaceBdi על רקע הדיון הצפוי הבוקר בכנסת בנוגע להצעת חוק מוסר התשלומים להסדרת תשלומי המדינה לספקיה
CofaceBdi: הרעה נוספת במוסר התשלומים במשק ב-2016


ב-72% מהענפים במשק חלה במהלך 2016 הרעה במוסר התשלומים לספקים (21 מתוך 29 שנבדקו). כך עולה מדו״ח מוסר התשלומים וימי האשראי של קבוצת המידע העסקי CofaceBdi לסיכום 2016.

מן הנתונים עולה כי בשנה החולפת מספר ימי הפיגורים במשק הישראלי עמד על 10 ימים, הרעה של יומיים בהשוואה לאשתקד. מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה ירד ביום אחד בהשוואה לשנת 2015 ועמד על 89 ימים, ומספר ימי האשראי בפועל עלה ביום אחד ועמד על 99 ימים.

כלכלני CofaceBdi מציינים כי רק ב-17% מהענפים (5 ענפים) חלה הטבה במוסר התשלומים, וכי ב-3 ענפים לא חלק כל שינוי.

הענפים בהם מוסר התשלומים הוא הגרוע ביותר במהלך 2016 הם ענפי מוצרי עץ ורהיטים, קרמיקה וכלים סניטריים, מוצרי מזון ומשקאות ומוצרי פלסטיק וגומי. כך למשל, בתחום הקרמיקה והכלים הסניטריים ימי האשראי בפועל עומדים על לא פחות מ-130 יום, וממוצע ימי הפיגור עומד על 18. בתחום הרהיטים ימי האשראי בפועל עומדים על 124, עם 20 ימי פיגור בממוצע.

הענפים בהם מוסר התשלומים הוא הטוב ביותר בסיכום 2016 הם ענפי ייצור מוצרי תקשורת מחשוב ורכיבים אלקטרוניים (80 ימי אשראי בפועל עם 3 ימי פיגור בממוצע), ענף הטקסטיל בדים הלבשה והנעלה (94 ימי אשראי עם 5 ימי פיגור בממוצע) ובתי תוכנה והיי טק (77 ימי אשראי בפועל עם 5 ימי פיגור בממוצע). ענף בתי התוכנה וההיי טק הוא גם הענף הם מספר ימי האשראי הנמוכים ביותר במשק. כמו כן בולט לחיוב ענף ההובלה שינוע אחסון ולוגיסטיקה עם 79 ימי אשראי, וענף יצור מוצרי תקשורת מחשוב ורכיבים אלקטרוניים עם 80 ימי אשראי בפועל.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, ״ההחמרה במוסר התשלומים במשק הישראלי היא בעייתית ומקשה על הפעילות הכלכלית במשק. הנושא חמור יותר אף כשמדובר במדינה בעצמה שמעכבת תשלומים לספקים שלה, והופכת אותם בפועל למממנים של הפעילות שלה. הצעת חוק מוסר התשלומים לספקים, שנועד להסדיר את העניין, ולקבוע מועדים קבועים של תשלומים על ידי הממשלה בתוך כ-30 ימים הוא מבורך, ועשוי לשפר את המצב מבחינת אלפי ספקים שעובדים מול משרדי הממשלה השונים״.

יש לציין כי בימים הקרובים צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לדון בהצעת חוק מוסר התשלומים. לחוק כבר קמה התנגדות מכיוון התאחדות בוני הארץ, שמוחים על כך שהצעת החוק קובעת שכל הספקים יקבלו את כספם תוך 30 יום, ואילו קבלני הביצוע יקבלו את התשלומים שלהם רק כעבור 85 ימים.

בהתאחדות מציינים כי החרגת הקבלנים מחוק מוסר התשלומים לספקים תיתן גושפנקא למזמיני העבודה לפגר בתשלומים לקבלנים בגין עבודות שבוצעו ותגרום לקריסת חברות נוספות בענף.

הקבלנים דורשים שחוק מוסר התשלומים לא יפלה בין הספקים השונים, יקבע מועדים מקוצרים לתשלום לקבלנים למרבית הסכום המוסכם ( ניתן לקבוע מועד מאוחר יותר לחשבון הסופי ) וכן יקבע סנקציות למזמינים שלא ישלמו בזמן, סנקציות שתהפוך את העיכוב בתשלום ללא כדאי עבור מזמין העבודה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il