TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פסגות על קמעונאיות המזון: מניית רמי לוי מעניינת, שופרסל כרגע הרבה פחות


סקירה של אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות, על שוק קמעונאיות המזון
התרחיש המרכזי – לא צפויה מלחמת מחירים מחודשת, צפויות הגבלות על רשת יינות ביתן עם אישור עסקת המיזוג בינה לבין מגה שתוביל למכירת חלק מהסניפים.

העננה שרובצת על שוק קמעונאות המזון בעקבות קריסת מגה, לאט לאט מתפוגגת. רכישת רשת מגה על ידי יינות ביתן צפויה להחזיר את השוק לסוג של איזון אם כי בתרחיש המרכזי שאנו כרגע רואים ישנם מעט חורים ומעניין יהיה לראות כיצד ימלאו אותם.

נציין כי באסיפת הנושים התקבלה ההצעה של יינות ביתן לרכישת הרשת ברוב מוחץ אך הרשות להגבלים עסקיים עדיין לא נתנה את דעתה בעניין. התנהלות זו של הרשות להגבלים עסקיים מעט תמוהה, נוכח צעד החסר תקדים בו נקטו במתן חוות הדעת מקדמית שקבעה שרמי לוי לא מועמד מתאים לרכישת מגה בעוד היא מתמהמהת וטרם הודיעה מה עמדתה בנושא יינות ביתן וזאת לאחר תמיכת הנאמנים והנושים בעסקה.

רכישת רשת מגה על ידי יינות ביתן צפויה להחזיר את רמת הריכוזיות של שוק קמעונאות המזון למצב די דומה לזה שהיה לפני קריסתה של הרשת. אישור הרכישה יוביל ליצירת שוק הנשלט על ידי שתי שחקניות מרכזיות (שופרסל עם למעלה מ- 270 סניפים ורשת יינות ביתן עם כ- 200 סניפים). במונחים של מספר סניפים ופריסה מדובר פחות או יותר על מצב שוק מקביל למה שהיה בעבר, בשינוי אחד, הרשתות הבינוניות שרכשו סניפים ממגה טרם הקריסה גדולות יותר ומיזוג יינות ביתן ומגה "מוציאה" שחקן אחד מהשוק.

הענף ביום שאחרי צפוי למעשה להישלט על ידי שתי שחקניות מרכזיות כאשר הרשתות רמי לוי, וויקטורי, חצי חינם ועוד ימשיכו לבלוט, להערכתנו, כרשתות הדיסקאונט המספקות לצרכן את סל הצריכה הזול ביותר. הערכה זו נשענת על הערכה אחרת לגבי התנהלותן של הרשתות הגדולות שופרסל ויינות ביתן. אנו יוצאים מנקודת הנחה שהתחרות בין השתיים לא תהיה מבוססת מחיר. אנו מתקשים לראות את רשת יינות ביתן פוצחת במלחמת מחירים כדי להשיג נתח שוק. רכישת מגה כרוכה במינוף אתו תצטרך הרשת הממוזגת להתמודד,

במקביל להשקעות נוספות שאנו מעריכים שאיתם תצטרך הרשת להתמודד נוכח ההזנחה של חלק מהסניפים כאשר המשקל של הוצאות התקורה והמשך העלייה בשכר המינימום מכבידים ועושים את שלהם.

שופרסל, כמובן תשמח לא להיגרר שוב למלחמת מחירים, ואם השוק יאפשר זאת אנו נהיה עדים לטיפוס איטי של המחירים כלפי מעלה. עליית מחירים צפויה לפצות במידה מסוימת גם על שינוי בהיקף סל הצריכה של הצרכנים הישראלים. בסיטואציה כזו אנו מעריכים כי החברות יצליחו לאושש את הרווח הגולמי והתפעולי שלהן. המיקוד של רשת יינות ביתן כרשת דיסקאונט ידעך עם הזמן ורשתות הדיסקאונט הנותרות ימשיכו לבלוט ככאלו במצב החדש. נציין בנוסף, כי פיתוח המותג הפרטי ברשת שופרסל עשוי לעזור לה במידה כזו או אחרת בתחרות מול הרשת החדשה.

נוכח הפער הקיים כיום בתמחור של הרשתות מול המודלים הכלכליים שלנו ולאחר מהלך העליות שנרשם במניית שופרסל אנו מוצאים כדאיות גבוהה יותר ברשת רמי לוי (מחיר יעד 206 ש"ח, המקנה דיסקאונט מול שווי שוק של 23%) בעוד שופרסל נסחרת מעל מחיר היעד שלנו בכ- 6.3% (מחיר יעד 11.7 ₪).


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
2/6/16
1. לא מצליח להבין - לא מבין
לפי תוכן הכתבה - לשופרסל יהיה הכי טוב
אז לא מבין למה לקנות רמי לוי ?
אולי כי פסגות תקועה שם עם סחורה
שתעשה כמו רמי לוי - תמכור עוף בשקל
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il