TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ארטפרייס משנה שוב את אופן הפעולה של שוק האמנות


באמצעות השקת דשבורדים ומדדים בחינם ובתשלום ב-2 בספטמבר 2014
לפני כמה שנים ארטפרייס רכשה את Xylogic, חברה שוויצרית שהוקמה על ידי מדענים מובילים ב-1987. Xylogic הייתה החברה היחידה בעולם שיצרה מדדים וכלים אקונומטריים עבור העילית המאוד חזקה של עולם האמנות שכללה מומחים לאמנות, חברות בינ"ל של מכירות פומביות ואספני אמנות חשובים (עיינו במסמך ההפניה Artprice 2013 שהוגש לרשות השווקים הפיננסיים של צרפת ב-17 ביולי 2014).

ארטפרייס נחשבת ל"גורם המשבש" העיקרי של שוק האמנות (עיינו בניתוח של Trading and IPO מה-20 באוגוסט 2014):

http://www.actusnews.com/communique.php?ID=ACTUS-0-36953

עד עכשיו, ארטפרייס אפשרה גישה לנתונים מאוד מתוחכמים שפותחו על ידי מחלקות האקונומטריה והסטטיסטיקה שלה דרך המנויים היקרים שלה. ארטפרייס, מובילה עולמית במידע על שוק האמנות, היא הקבוצה היחידה שמסוגלת לכרות ולנצל כמות עצומה של נתוני שוק ולהפיק מידע מאוד אמין המבוסס על שיטת המכירות החוזרות. השיטה הזאת כוללת התחקות קפדנית ומדויקת אחרי היסטוריית הבעלות של יצירות אמנות כדי לחשב את הערך שלהן במהלך השנים.

כיום, ההצלחה המסחרית של האינטרנט הנייד (3.1 מיליארד חיבורים ברחבי העולם) מתאימה באופן מושלם לארטפרייס כי הלקוחות שלה הם מטבעם נודדים ועשירים וצריכים גישה מיידית למידע על שוק האמנות (גלריות, מפעילי מכירות פומביות, מעריכי אמנות וכדומה). למעשה, האינטרנט הנייד צפוי להוות 80% מהייעוץ של ארטפרייס בעתיד הקרוב מאוד. באוגוסט 2014 הוא כבר הגיע ל-72% (iOS + אנדרואיד).

בנוסף על כך, יש לנו 2.7 מיליארד חיבורים מקוונים נייחים שלעיתים קרובות חופפים לחיבורים הניידים.

לפני שנה ארטפרייס החליטה להאיץ את השיבוש של שוק האמנות (שבו הפכה לשחקנית בלתי נמנעת) וביקשה ממחלקת האקונומטריה שלה לפתח סדרה של אפליקציות מאוד פשוטות שתוכננו במיוחד לשימוש באינטרנט נייד. האפליקציות האלה מאפשרות לארטפרייס להיענות לשבעים מיליון צרכני אמנות, חובבים, אספנים ואנשי מקצוע בשוק האמנות, ולא רק לעילית שהוזכרה לעיל ששלטה בשוק.

עכשיו, בתוך שניות, קונה או מוכר שמשתמש בסמארטפון, פאבלט, טבלט או מחשב יכול לגשת לתצוגות גרפיות של מדד המחירים של אמן, מספר היצירות שנמכרו בשנה, פדיון המכירות הפומביות השנתי שלו, שיעור היצירות שלא נמכרו, החלוקה הג"ג של המכירות שלו לפי מדינה, לפי פלח מחיר או לפי מדיום אמנותי, שלא לדבר על מערך של אפשרויות יותר מתקדמות.
כך שבשלוש לחיצות עכבר בלבד, אדם שאינו מומחה יכול להשוות בין עקומות מחיר של שני אמנים ולבדוק את הביצועים של אמן מול המדד הגלובלי של ארטפרייס (מדד שוק האמנות הכללי של ארטפרייס שהפך לאוטוריטה בעסקי האמנות ב-18 השנים האחרונות).

בה בעת, הוא יכול גם להשוות בין הערכת השווי של האמן למדדים החשובים של שוק המניות כגון S&P 500, דקס, קאק 40, פוטסי, ניקיי ו-S&P אסיה 50.

לדוגמה: http://www.artprice.com/artist/3416/francois-boucher/index

ב-18 השנים האחרונות שוק האמנות אכן עובר פיננסיזציה גדולה מאוד. רוב הבנקים הפרטיים ומוסדות ניהול העושר בעולם הם לקוחות של ארטפרייס.

כדי ליצור גל הלם ומילולית לעצב מחדש את שוק האמנות (במובן של "הכלכלה המשבשת" שתיאר קלייטון כריסטנסן) היינו צריכים לרכז את הנתונים המקרו והמיקרו כלכליים של השוק כדי שאנשים שאינם מומחים יוכלו לקבל גישה למידע רלבנטי וקל להבנה על אמנים, ועל ידי כך יהיו מסוגלים לשאת ולתת בתנאים שווים עם אנשי מקצוע מנוסים.

בנוסף, כדי ליצור כלכלה שהיא באמת משבשת וויראלית, חלק גדול מהמדדים האלה נגישים בחינם באינטרנט, והמדדים האלה הם כיום תכונות חיוניות של הפרופיל האינטרנטי של אמן ב-freemium (במודל ה-freemium הנתונים הבסיסיים הם בחינם ונתוני הערך המוסף הם בתשלום) ויוצרים גל הלם בלתי הפיך ביחסים המסורתיים בין קוני האמנות ומוכרי האמנות. העיקרון הזה ייצור מספר מרשים של חברי ארטפרייס חדשים משום שכדי להשיג גישה למידע ה-freemium הזה הם יצטרכו להירשם אצל ארטפרייס.

עכשיו, באמצעות הסמארטפונים, הטבלטים והמחשבים שלהם קונים יכולים להשיג במהירות מספרים רלבנטיים מתומצתים שהמוכרים לא יכולים להתעלם מהם מבלי שיסתכנו בהתערערות במשא ומתן. כדי למנוע זאת, המוכרים יצטרכו להצטרף לארטפרייס כדי לחזור ליחסי מידע סימטריים עם לקוחותיהם.

במשך מאות שנים מידע לא סימטרי איפשר לשוק מאוד מובנה לקנות ולמכור אמנות עם מרווחים שכבר אין להם שום הצדקה כלכלית במאה ה-21.

מאז ינואר 2014 ארטפרייס האיצה את ההכנסה של 80% מהנתונים שלה למצב חינם מקוון ומספקת עכשיו גישה בחינם ל-630 מיליון נתונים המכסים את התקופה 1700 עד היום (בצורת רשיונות בעלים לאפליקציות שמופצים חינם אבל עם הגבלות מסוימות על המשתמש) באמצעות ההסכמים שלה עם גוגל (מאז 2003) ובאידו (סין). אותה גישה הופעלה ב-2014 עם בינג (מיקרוסופט) שיש לה נתח שוק 18.4% בארה"ב. אז... החל מיום שלישי ה-2 בספטמבר 2014, הדשבורדים והמדדים יופנו מיידית לכל מנועי החיפוש האלה.
http://www.artprice.com (c)1987-2014 thierry Ehrmann



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il