TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

קרן אלומה תשקיע כ-50 מיליון שקלים בעסקה לרכישת ״מגדלי תקשורת״


מנכ"ל קרן אלומה- ינון יוגב צילום: שלומי ברנטל
קרן אלומה, המנוהלת ע״י ינון יוגב, הודיעה היום על חתימת הסכם לפיו תרכוש 85% מחברת ההחזקות תיבר בע"מ, אשר מחזיקה בחברות טי.אמ מגדלי תקשורת בע"מ ועוגנים בירוק בע"מ. זו העסקה הראשונה של הקרן.

מנכ״ל הקרן, ינון יוגב: ״מצב דברים זה, של קיפאון בהשקעות בתשתית על ידי חברות הסלולר, לצד ההכרח בהמשך פיתוח רשת דור 4 ופריסת תשתית דור 5, מהווה הזדמנות לחברות מסוגה של מגדלי תקשורת להשקיע בפיתוח תשתית לרשת הסלולר וכן לרכוש מחברות הסלולר מגדלי תקשורת קיימים בעסקאות sale & lease-back״



מגדלי תקשורת הינה חברה העוסקת בתכנון, הקמה ותפעול של אתרים לתקשורת אלחוטית המושכרים לחברות הסלולר השונות בהסכמים ארוכי טווח. החברה מחזיקה כיום בזכויות בכ-65 אתרי תקשורת המושכרים לכלל חברות הסלולר, כאשר במרבית האתרים מותקן ציוד של יותר מחברת סלולר אחת.


לפי העסקה, תרכוש אלומה 85% מהון המניות של החברה. בנוסף, בכוונת הקרן להגדיל את המקורות העומדים לרשות החברה, לטובת רכישת אתרי תקשורת והיערכות לדור 5, כך שסך ההשקעה בתיבר תסתכם בכ-50 מיליון שקלים.


אלומה הינה קרן השקעות בתשתית הפועלת בהתאם להמלצות והנחיות הועדה לקידום הקמת קרנות נסחרות להשקעה בתשתית, מתוך כוונה להיות קרן סחירה בהסדרת ריט וליהנות ממכלול ההטבות שהוגדרו בדוח הועדה על מנת לשתף את הציבור בהשקעות בתשתית בישראל. סקטור התשתיות מאופיין ביחסי תשואה-סיכון טובים אל מול אלטרנטיבות השקעה ואלומה מכוונת ליצירת תיק השקעות רחב ומבוזר. לאלומה צוות מקצועי, עתיר ניסיון וידע ייחודי בתחומי התשתיות, ניהול, השקעות, כספים ושוק ההון, שמביא עמו מעורבות פעילה ברובן של העסקאות הגדולות בתשתיות בישראל בשנים האחרונות, עם ניסיון רב ויכולת מוכחת של ניהול בכיר במיזמים גדולים.


מנכ"ל הקרן הינו ינון יוגב, אשר עמד עד לאחרונה בראש מחלקת מימון פרויקטים ותשתיות במשרד ברנע. בנוסף, שימש כסמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי של קבוצת מבט לנגב האמונה על הקמתה ותפעולה של קריית ההדרכה של צה"ל בנגב וכיהן כדירקטור במספר חברות העוסקות בתחנות כוח. ינון מומחה בליווי פרויקטים מתחום התשתיות בשיתוף המגזר הפרטי מסוג  PPP/PFI/BOT.


כיו״ר הקרן משמש אורי יוגב, (אין קשר משפחתי בין השניים), לשעבר מנכ"ל בזק בינלאומי, הממונה על התקציבים באוצר, ראש המועצה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה ומנהל רשות החברות הממשלתיות, וכיו״ר ועדת ההשקעות של הקרן משמש מולי רבינא, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בתפקידים בכירים בסקטור העסקי ובממשלה, המכהן גם כיו"ר המכון הישראלי לפיננסים, יו"ר ועדת השקעות באיילון בטוח, יו"ר האקזקוטיבה של מסוף מטענים מהגדולים באירופה וסגן יו"ר של חברת התעופה קאל.


מימוש העסקה יאפשר לאלומה להפוך את מגדלי תקשורת לחברה מובילה בתחום תשתיות התקשורת, תוך מינוף המוניטין והידע המקצועי שצברה, בצירוף היכולת הניהולית פיננסית של הקרן, לטובת רכישת אתרי אנטנות חדשים ואתרים קיימים מחברות הסלולר. בנוסף, אחרי הרכישה, בכוונת החברה להפוך לשחקן מרכזי במהלך הלאומי לפריסת תשתיות רשת דור 5 בישראל בעתיד הקרוב, הצפויה להגדיל את מספר האנטנות לתקשורת סלולרית בלמעלה מ-1,000 אתרים חדשים.


בישראל קיימים כיום כ-7,500 אתרי אנטנות לתקשורת סלולרית, מעל 90% מהם מוחזקים ומתופעלים על ידי חברות הסלולר: פלאפון, PHI (חברה בבעלות  פרטנר והוט מובייל) וסלקום. בארה"ב ובחלק גדול ממדינות אירופה אתרי האנטנות מנוהלים במיקור חוץ ומושכרים לחברות הסלולר לצרכיהן. קרנות השקעה המחזיקות באתרי אנטנות של רשתות סלולר (כדוגמת, Crown Castle, American Tower ו-CCL) שייכות לצמרת מגזר קרנות הריט הנסחרות בנאסד"ק. כיום נמצא השוק בישראל בשלב של קיפאון בהשקעות בתשתית תקשורת כתוצאה ממצוקה כלכלית של חברות הסלולר המפעילות את רשתות התקשורת ואתרים חדשים מיועדים בעיקר לשמירה על רמת השירות הקיימת. בנוסף, משרד התקשורת פועל לפריסת תשתית דור 5 ולאחרונה פרסם מכרז בנושא.


ינון יוגב, התייחס בדבריו לפעילות העתידית של החברה הנרכשת: ״מצב דברים זה של קיפאון בהשקעות בתשתית על ידי חברות הסלולר, לצד ההכרח בהמשך פיתוח רשת דור 4 ופריסת תשתית דור 5, מהווה הזדמנות לחברות מסוגה של מגדלי תקשורת להשקיע בפיתוח תשתית לרשת הסלולר וכן לרכוש מחברות הסלולר מגדלי תקשורת קיימים בעסקאות sale & lease-back״.


אורי יוגב אמר: ״רכישת מגדלי תקשורת מדגימה את האסטרטגיה העסקית ההיברידית של אלומה להשקיע בחברות מניבות בסיכון נמוך עם יכולת ריאלית להשביח את ההשקעה תוך שימוש ביכולות העסקיות, האסטרטגיות והניהוליות של מנהלי הקרן״.


המוכר, דודי אסרף, אשר יישאר בעלים של 15% מהחברה ויהיה דירקטור בה, אמר: "אני שמח על השותפות עם קרן אלומה, אשר תאפשר את הרחבת פעילותה של מגדלי תקשורת וקידומן של עסקאות משמעותיות בתתום תשתיות התקשורת בעתיד".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il