TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

2019 – שיא במספר המשרות והסיוע לעובדים ועובדות עם מוגבלות ומעסיקיהם


אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
משרד הכלכלה והתעשייה מקדם שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה

מסלול התעסוקה הייעודי של הרשות להשקעות במשרד הכלכלה הביא לשיא את מספר המשרות והיקף הסיוע לעובדים עם מוגבלות. השנה, תתמוך התוכנית בסכום של למעלה מ-4 מיליון ₪ ב-14 מעסיקים שיעסיקו עשרות עובדים


בשנת 2019 נרשם גידול של פי 2 ביחס לאשתקד וזהו שיא חדש מאז תחילת תכנית הסיוע, הפועלת מזה חמש שנים


שר הכלכלה והתעשייה: "כחברה עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואת הזכות להתפרנס בכבוד לכל מי שיכול. המסלול נותן מענה הן לקושי של אוכלוסיות אלו להשתלב בשוק העבודה, והן לעסקים הזקוקים לעובדים טובים ואיכותיים. אני קורא למעסיקים לעמוד בחובתם החברתית והכלכלית- להעסיק עובדות ועובדים עם מוגבלות. מדובר בעובדים מוכשרים ואיכותיים אשר לוקחים את ההזדמנות הניתנת להם בשתי ידיים ומביאים ערך מוסף לכל ארגון בו הם נמצאים"

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מסכמת את המסלול הייעודי לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה בשוק החופשי לשנת 2019. מדובר באנשים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה נמוך משיעור התעסוקה של האוכלוסייה הכללית וקיימים לא מעט חששות וחסמים של מעסיקים ושל העובדים עצמם להשתלב בשוק החופשי.


המסלול הינו ייחודי שכן הוא פונה למעסיקים להיפתח ולקלוט עובדים עם מוגבלויות. במסלול זה שיעור התמרוץ למעסיקים הנו בשכרו של העובד, העומד בשנת ההעסקה הראשונה על 45% מעלות שכרו של העובד, בשנה השנייה על 33% ובשנה השלישית על 22%.


המסלול מאפשר גם למעסיקים מהמגזר השלישי ולעוסקים מורשים לגשת אליו, ובלבד שמדובר בפעילות עסקית. ניתן לקלוט עובדים בלפחות שליש משרה. משך תמרוץ השכר למעסיקים הינו 36 חודשים. מי שיעסיק פחות מ- 5 עובדים אינו מחויב בהגשת דוחות כספיים ותכנית עסקית מלאה. הגשת בקשה במסלול סיוע זה אינה גורעת מהזכאות לגשת במקביל גם למסלולים אחרים של הרשות להשקעות.


במשך חמש השנים בהן מופעל המסלול (כולל שנת 2019), סייעה הרשות להשקעות ל-59 חברות לקלוט עובדים במשרות מלאות עבור אנשים עם מוגבלויות אשר יועסקו בשוק החופשי, בהיקף מענק כולל של 11.6 מיליוני ₪.


חלק מהאישורים שניתנו השנה:
למרכז תרבות ואמנות 'נא לגעת', הממוקם בנמל יפו ומעודד שילוב של אנשים עם מוגבלות בחברה, אושר מענק של כ-420 אלפי ₪ לטובת העסקת 5 משרות.


המרכז הייחודי מסוגו בארץ מהווה מודל חדשני בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה. פעילויותיו השונות כוללות סדנאות, בית תאטרון, מופעים שוקקים ו"מסעדת חושך" המעניקה לסועדיה חוויה יוצאת דופן.
לארגון 'שלוה' שמרכזו ממוקם בירושלים, המטפל בילדים עם מוגבלות ומאפשר את שילובם בחברה, אושרו 10 משרות במענק מאושר של כ-500 אלפי ₪.


העמותה מפעילה באמצעות חברה שבבעלותה בית קפה בירושלים שמעסיק אנשים עם מוגבלויות.
לחברת 'דראקו' בע"מ, חברה להפקת סרטים, אשר עתידה לבצע את פרויקט הדיגיטציה של תאגיד השידור "כאן", המיועד להתבצע ע"י אנשים עם מוגבלויות, אושרו 20 משרות במענק מאושר של למעלה מ-1.5 מיליוני ₪.


מדובר בפרויקט לאומי בעל חשיבות היסטורית ודריסת רגל משמעותית לעובדים עם מוגבלות בתעשיית הדיגיטציה והעריכה הטלוויזיונית בישראל.


ד"ר נחום איצקוביץ מנהל הרשות להשקעות ציין כי: "שילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה הינה פעולה חברתית וכלכלית חשובה ממדרגה ראשונה. התועלת לאנשים עצמם ולכלכלה חשוב שתתרחב ותכלול עוד ועוד אנשים עם מוגבלות בעולם התעסוקה ובענפים השונים. הרשות להשקעות עושה ותעשה מאמץ להביא את הנושא למודעות ציבורית רחבה ובכך להניע עוד מעסיקים לקלוט עוד עובדים עם מוגבלות".

ניתן לקבל מידע אודות המסלול באתר משרד הכלכלה והתעשייה תחת הוראת מנכ"ל 4.28 בכתובת: http://bit.ly/dgi-04-28
וכן באמצעות פנייה לרשות להשקעות-מסלולי תעסוקה, בכתובת דוא"ל:
 EmploymentDis@economy.gov.il  









טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il