TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת על תוצאות החברה לתשעת החודשים של שנת 2019


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
החברה מאשררת את תחזית התקבולים ממכירת חשמל שסיפקה ל 2019 – ומעמידה אותה על הרף הגבוה: 280 מיליון ש"ח

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט מסר: "אנו מרוצים מהגידול בקצב הפעילות של החברה ומהכניסה לפעולה של מתקני ייצור נוספים אשר תרמו לצמיחה הנמשכת בהכנסות מחשמל, במדדי הרווחיות התפעוליים ובתזרים מפעילות שוטפת. ההצהרה של שר האנרגיה בישראל על הכוונה להגדיל יעדי האנרגיות המתחדשות בישראל היא חיובית, והינה רק קצה הקרחון ביחס לוקטור המעבר לאנרגיות מתחדשות בשאר העולם, המתבצע בקצב מואץ ותוך מחוייבות לעמידה ביעדים.


ברמה החשבונאית, החברה נהנתה מגידול מהותי ברווח מפעולות רגילות ביחס לתקופה המקבילה, ורשמה הפסד בשורה התחתונה בעיקר כתוצאה מהפרשי שער בין האירו לשקל. יצויין כי ברמה התזרימית החברה נהנית מגידור אינהרנטי של התנועה בשערי המטבע, בזכות ההשקעה הגדולה שלה בהקמת מתקנים חדשים במדינות האירו. כך שבזווית זאת הירידה בשער האירו פעלה לטובתה"

הספק מניב ובהקמה – נכון למועד הדיווח הסתכם ההספק המניב על כ-364 מגה-וואט, גידול של כ-145% לעומת 149 מגה וואט בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל פרויקטים בהיקף מצטבר של כ-643 מגה-וואט נמצאים לקראת הקמה. החברה מעריכה כי ההספק של פרויקטים מניבים ו/או בהקמה יעמוד על כ-1,235 מגה-וואט בחציון הראשון של 2020.


התקבולים ממכירת חשמל בפרויקטים המניבים של החברה בשנים עשר החודשים האחרונים הסתכמו ב-252 מיליון ש"ח בהשוואה ל-173 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45%. בתשעת החודשים האחרונים הסתכמו ל-210 מיליון ש"ח. תחזית החברה לשנת 2019 הינה בהיקף של 280 מיליון ש"ח.


ה-EBITDA בפרויקטים המניבים של החברה בשנים עשר החודשים האחרונים הסתכמו ב-215 מיליון ש"ח בהשוואה ל-150 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-45%. בתשעת החודשים האחרונים הסתכמו ל-179 מיליון ש"ח. תחזית החברה לשנת 2019 הינה בהיקף של 230 מיליון ש"ח.

ה-FFO בפרויקטים המניבים של החברה בשנים עשר החודשים האחרונים הסתכמו ב-146 מיליון ש"ח בהשוואה ל-97 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-50%. בתשעת החודשים האחרונים הסתכמו ל-131 מיליון ש"ח. תחזית החברה לשנת 2019 הינה בהיקף של 150 מיליון ש"ח.


יתרת המזומנים ושווי המזומנים ליום 30 בספטמבר 2019 הסתכמו לסך של כ-468 מיליון ש"ח. בנוסף, מחזיקה החברה תיק ניירות ערך סחירים הניתנים למימוש מיידי בשווי של כ-72 מיליון ש"ח.


בדוח רווח והפסד לתשעת החודשים, רשמה החברה רווח מפעולות רגילות בסך 42.8 מיליון ש"ח, ואילו בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 8.5 מיליון ש"ח. עיקר הפער נובע מהפסדי שער חשבונאיים משערוך הלוואות באירו לחברות הפרויקט ושערוך עסקאות גידור בסך 15.5 מיליון ש"ח. יצוין כי במקביל לרישום החשבונאי של הפסדי השער האמורים החברה נהנית תזרימית משער נמוך של האירו בזכות היקף ההשקעות הגדול שלה בהקמת פרויקטים חדשים באירופה.

ארועים משמעותיים בתקופת הדיווח
בחודש אוקטובר הודיעה אנלייט על הנעה מלאה של עבודות ההקמה של פרויקט הרוח Picasso בשבדיה, פרויקט בהספק כולל של כ-113 מגה-וואט, כולל הוצאת צוי תחילת עבודה מלאים לספקים המהותיים בפרויקט.


בחודשים האחרונים הפעילה החברה מסחרית פרויקטים בסרביה והונגריה בהיקף מצטבר של כ-162 מגה-וואט שצפויים להניב לחברה הכנסות שנתיות בהיקף של כ-130 מיליון ש"ח בשנה.


בנוסף, חתמה החברה על הסכמים לשיתוף פעולה לפיתוח פרויקטי רוח ופרויקטים סולאריים המצויים בשלבי פיתוח ראשוניים בספרד ואיטליה בהיקף מצטבר של 400-800 מגה-וואט. החברה מעריכה כי הפרויקטים אשר יתממשו מתוך הצבר יבשילו בהדרגה, באופן חלקי או מלא, על פני תקופה של בין שנתיים לשלוש שנים. המהלך הינו חלק מאסטרטגיית החברה למנף את יכולות הליבה שלה ויתרונותיה היחסיים בייזום פרויקטי אנרגיה מתחדשת בשוק הישראלי והבינלאומי, משלבי הפיתוח הראשוניים.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-96% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. מאז הקמתה בשנת 2008, החברה הקימה למעלה מ- 150 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 650 מגה-וואט, וכיום מפתחת פורטפוליו פרויקטים גדול במספר מדינות, מתוכו כ-650 מגה-וואט נוספים מצויים בשלבים מתקדמים לקראת הקמה. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il