TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שאלה אחת בשבוע: מהו טופס 4?


יוני אבני , צילום אילן בשור
רכישת דירה הינה אירוע גדול ומשמעותי בחיינו, אך לפני שאתם מזמינים את חברת ההובלה ופותחים את בקבוק השמפניה – וודאו שהבניין בו רכשתם את הדירה קיבל טופס אישור אכלוס, או בקיצור: טופס 4

באמצעות טופס 4 מצהירה הרשות שהבנייה הסתיימה באופן רשמי והבניין תקין למגורים. למעשה, ללא הטופס חתום ומאושר על ידי הגורמים הרלוונטיים לא תוכלו לקבל את המפתחות לדירתכם החדשה.

טופס אכלוס - הידוע בשם טופס 4, נועד לאשר שהמבנה בטוח ומתאים לאכלוס וניתן לחברו לתשתיות שונות כמו מים, חשמל וטלפון. את הבקשה לקבלתו, מגיש בעל ההיתר לרשות המקומית בליווי תצהירים שלפיהם קיימת התאמה בין הבנייה בשטח להיתר הבנייה שניתן טרם הבנייה. ההתאמה תבוא לידי ביטוי, בין היתר, בכך שלא נוצרו ליקויים המהווים סכנה למשתמשים במבנה או בסביבתו, תשתיות המבנה הותקנו כהלכה, קיים איטום למרחבים המוגנים וכו'.

אישור נוסף הנדרש בתהליך קבלת הטופס הוא של רשות הכבאות לגבי בטיחות האש במבנה. על מנת לוודא את תקינות הדרישות בתחום זה, תבדוק רשות הכבאות את תקינותן של מערכות גילוי וכיבוי האש המותקנות בו.


"החוק במדינת ישראל מחייב התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש בכל מגדל מגורים חדש", מסביר יוני אבני, סמנכ"ל חברת "טלפייר"- המייצרת מערכות לגילוי וכיבוי אש.

אולם, "חובה לזכור, כי לאחר קבלת טופס 4 ומסירת המפתחות, החוק אינו מגדיר במפורש מי אחראי לאכוף את החובה לתחזק מערכות גילוי אש במגדלי המגורים", ממשיך אבני. "כך אנו מוצאים את עצמנו בסיטואציה לא הגיונית ובלתי בטיחותית בה שבבנייני מגורים רבים קיימות מערכות תקולות או לא פעילות. יש צורך לאכוף תחזוקה של מערכות מצילות חיים, הרי בשני המקרים מדובר בחיי אדם".

פתרון אפשרי לקונה החוק, הוא לחייב את וועדי הביתה או חברות הניהול לחתום על תצהיר תקופתי שבו הם מאשרים שמערכות גילוי האש וניהול העשן בבניין בו גרים – תקינות.

זכרו – גם לאחר קבלת טופס 4 ובשעה טובה לאחר שנכנסתם לדירת חלומותיכם, יש לדאוג לתחזק באמצעות האנשים המוסכמים את מערכות הבניין, שהינן חלק בלתי נפרד משדרת חיים תקינה.
תתחדשו ושיהיה בשעה טובה!



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il