TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"אופק דירוג החוב של ישראל נותר יציב. יחד עם זאת, להערכתנו, הממשלה תהיה חייבת לרסן את קצב הגידול בהוצאות או להגדיל את ההכנסות על מנת להגן על אופק דירוג החוב גם בהמשך"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארץ,
אופק דירוג החוב של ישראל נותר יציב. יחד עם זאת, להערכתנו, הממשלה תהיה חייבת לרסן את קצב הגידול בהוצאות או להגדיל את ההכנסות על מנת להגן על אופק דירוג החוב גם בהמשך.


לאחר 8 שנים של ירידה עקבית, היחס חוב-תוצר של ישראל עלה קלות ב-2018 ל-61.2 אחוזים (לעומת 60.5% ב‑2017), על פי האומדנים הראשוניים של משרד האוצר, פיחות השקל מול הדולר (שהגדיל את החוב בדולרים) תרם רבות לכך. העלייה ביחס חוב לתוצר הביאה לכותרות שמזהירות מההשפעה השליליות על תשואות האג"ח, אך להערכתנו החששות הללו מוקדמים; על רקע הירידה בחוב לתמ"ג בשנים האחרונות, רמתו בהשוואה בינלאומית, יתרות המט"ח הגבוהות ובעיקר הצמיחה הכלכלית הטובה בהשוואה בינלאומית. גם חברת הדירוג הבינלאומית S&P תומכת בעמדה זו בכך שאשררה את דירוג החוב של ישראל על AA מינוס, עם אופק יציב.


יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שהמצב הפיסקאלי הנוכחי יחייב את הממשלה במהלך השנתיים הקרובות לרסן את קצב הגידול בהוצאות או להגדיל את ההכנסות על ידי העלאת מיסים בשביל להמשיך ולשמור על האופק היציב של הדירוג.


האינדיקטורים לחודש דצמבר 2018 היו מעט חלשים יותר אך הרבעון הרביעי כולו נראה בסדר.
נתוני התעסוקה לחודש דצמבר היו מעורבים. שיעור האבטלה עלה ל-4.3 אחוזים (4.1% בשלושת החודשים הקודמים), בעיקר בשל עלייה מקבילה בשיעור ההשתתפות ל-64.1 אחוזים.


האינדיקאטורים לצריכה הפרטית בדצמבר היו מעט חלשים עם ירידה של 0.5 אחוז במדד פדיון רשתות השיווק וירידה של כ-2 אחוזים במדד הרכישות בכרטיסי אשראי. יחד עם זאת, בסיכום הרבעון הרביעי של 2018 נרשמה עלייה מצטברת נאה ב-2 המדדים.


בעולם,
בארה"ב, אנו לא סבורים שהריבית תעלה בחצי השנה הקרובה, אך להערכתנו עדיין יש סיכוי שכן נראה העלאת ריבית ב- 2019.


הירידות החדות בשווקי המניות בשלהי 2018 לצד העלייה בתנודתיות והסיכונים לצמיחה העולמית הובילו את הבנק המרכזי להותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי על 2.25-2.5 אחוזים, אך גם להצהיר שהם לא מתכוונים לעצור את תהליך עליית הריבית, ולפעול בסבלנות בחודשים הקרובים לפי הנתונים שיתפרסמו. במקביל, נגיד הבנק התייחס לצמצום המהיר של מאזן הבנק בכך שהם מתכוונים לעצור את הקטנת המאזן מוקדם יותר ממה שהעריכו לפני כשנה ואף לגלות גמישות בצמצומו במידה ויידרש.


כלומר, בסוף התהליך יישאר מאזן גדול של נכסים, אך בינתיים הבנק נמנע מלתת יותר מידע. יש לציין שבאוקטובר 2017 (שהחל צמצום המאזן) ההערכות היו שהמאזן יקטן מ-4.5 טריליון דולר עד לטווח של 1.5 עד 3 טריליון דולר. דברי הנגיד מרמזים שחברי הבנק נוטים יותר לגבול העליון של הטווח.


אנו לא סבורים שהריבית תעלה בחצי השנה הקרובה, אך להערכתנו עדיין יש סיכוי שנראה העלאת ריבית ב- 2019, בעיקר אם נמשיך לראות נתונים טובים בשוק העבודה שתומכים בהמשך גידול מהיר בשכר הממוצע ובמקרה שנראה הסכם סחר עם סין שיוריד את החששות ממלחמת הסחר.


נקודות מרכזיות
בישראל


· שנה תשיעית ברציפות של ירידה בשיעור האבטלה. אנו מעריכים שמגמת השיפור הגיעה למיצוי.
· יצוא השירותים ירד בנובמבר, אך שנת 2018 תסתיים בגידול דו-ספרתי.
· האינדיקאטורים לצריכה הפרטית בדצמבר היו מעט חלשים.
· לאחר 8 שנים של ירידה עקבית, יחס החוב-תוצר של ישראל עלה קלות ב-2018 ל-61.2 אחוזים.
· חברת הדירוג הבינלאומית S&P אשררה את דירוג החוב של ישראל על AA מינוס, עם אופק יציב.
· הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת.

ארה"ב


· הבנק המרכזי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי על 2.5-2.25 אחוזים, והדגיש שיפעל בסבלנות בחודשים הקרובים לפי הנתונים שיתפרסמו.
· דוח התעסוקה הראשוני לינואר היה חזק מהערכות המוקדמות. מספר הנכנסים לשוק העבודה עולה, והשכר ממשיך לצמוח בקצב מהיר.
· לאחר החולשה בסנטימנט חברות התעשייה בדצמבר, בינואר נרשם שיפור משמעותי.

עוד בעולם
· הצמיחה בגוש האירו ברבעון האחרון השתפרה קלות בהשוואה לרבעון הקודם, אך עדיין קצב הצמיחה נמוך בהשוואה ל-3 השנים הקודמות. איטליה וגרמניה אכזבו, אך ספרד וצרפת הפתיעו לחיוב.
· אינפלציית הליבה בגוש האירו עלתה קלות בינואר.
· סנטימנט החברות בסין בתחילת 2019 ממשיך במגמה המעורבת שלו עם חוזקה של ענפי השירותים אך חולשה בענפי התעשייה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il