TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

כלכלנית ראשית בנק דיסקונט, נירה שמיר


דיסקונט
השתטחות העקום האמריקאי מעוררת חששות

שיפוע העקום האמריקאי, הנחשב לאינדיקאטור מקדים למיתון, ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2007.
השילוב של השתטחות העקום, עם סימנים להאטה בכלכלה הגלובלית, מגבירים את החששות ממיתון קרב. עם זאת, אנו מעריכים כי ההאטה בארה"ב ב-2019 אינה צפויה להיות חריפה.

בימים האחרונים נרשמה ירידה חדה בשיפוע העקום הממשלתי האמריקאי, בעקבות ירידה חדה בתשואות הארוכות, בעוד, התשואות הקצרות רשמו ירידה מתונה בלבד. כתוצאה, שיפוע העקום, הנמדד כפער התשואות בין האג"ח ל-10 שנים לאג"ח לשנתיים, ירד ל-12 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2007.
העוצמה הנוכחית של הכלכלה האמריקאית וצפי להמשך העלאת הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים, מנעו ירידה חדה בתשואות הקצרות. עם זאת, דברי בכירי הפד בשבועות האחרונים, אשר נתפסו בשווקים כפסימיים, תמכו בהתמתנות בציפיות הריבית ובירידה מתונה בתשואות הקצרות.


מנגד, חששות מהאטה בכלכלה העולמית, מלחמת סחר, צפי להתמתנות הצמיחה בארה"ב וסיום תהליך העלאת הריבית ב-2019, יחד עם תנודות בשוקי המניות, גרמו לירידה חדה בתשואות הארוכות, והשתטחות משמעותית של עקום התשואות.

נגיד הפד אמר בנאום לפני שבוע כי הריבית קרובה לריבית הנייטרלית, רמה שאינה תומכת בהתרחבות הכלכלה, אך מנגד, אינה גורמת להאטה. השווקים פירשו את דברי הנגיד כרמז לסיום מתקרב של תהליך העלאת הריבית, ורשמו ירידה בציפיות הריבית ובתשואות האג"ח. הפד העריך את הריבית הנייטרלית ב-3% בתחזיות מספטמבר, לעומת ריבית נוכחית של 2.1%, עם זאת, בפועל ייתכנו שינוים ברמת הריבית הנייטרלית בתלות בנתוני הכלכלה. נציין כי דוברי הפד האחרונים הדגישו כי הם אופטימיים לגבי כלכלת ארה"ב, ולכן אנו סבורים כי, לאור הצמיחה המהירה בכלכלת ארה"ב העלאת הריבית צפויה להימשך במהלך 2019.


השווקים מגלמים צפי להעלאת ריבית החודש, ל-2.4% והעלאה נוספת ל-2.7% ב-2019. נמוך מהציפיות לפני חודש ומתחזיות הפד. כאמור, אנו מעריכים שהשווקים מגלמים פסימיות רבה מדי והריבית ב-2019 תהיה גבוהה מהציפיות בשווקים ותעמוד על 2.9%.

השתטחות העקום הובילה לחששות מפני האטה בארה"ב וירידות חדות בשוקי המניות, מכיוון ששיפוע העקום נחשב לאינדיקאטור מקדים למיתון. בהקשר זה נציין כי, בכל אחד מתשעת המיתונים האחרונים בארה"ב, נרשמה השתטחות של העקום כשנה לפני המיתון, אולם, לא כל השתטחות של העקום לוותה במיתון.
כאמור, כלכלת ארה"ב צומחת בקצב מהיר, לאור ההשפעה החיובית של קיצוצי המס שביצע הממשל.


עם זאת, קצב הצמיחה צפוי להאט ב-2019, בעקבות העלאת הריבית ומיצוי ההשפעה של קיצוצי המס, אולם, ההאטה אינה צפויה להיות חריפה. הפד העריך בתחזיותיו מספטמבר כי הצמיחה ב-2019 תעמוד על 2.5%, לעומת 3.1% ב-2018, ולפיכך ההאטה לא תפתיע את הפד, אם כי אנו מאמינים כי היא תוביל לסיום תהליך העלאת הריבית מוקדם משצפה הפד, לאור ההאטה בכלכלה הגלובלית, התמתנות סביבת האינפלציה והתעצמות הסיכונים הפוליטיים.


בהתחשב במשך הזמן הארוך של מחזור העסקים הנוכחי, החששות מהאטה הינם טבעיים וגורמים לתנודתיות בשווקים. השילוב הנוכחי של השתטחות העקום, יחד עם סימנים להאטה בכלכלה הגלובלית, מגבירים את החששות ממיתון קרב. עם זאת, אנו מעריכים כי ההאטה בארה"ב ב-2019 אינה צפויה להיות חריפה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il