TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מידרוג מותירה על כנו את הדירוג A1 באופק יציב לחברת אלקטרה


מידרוג לוגו
דירוג החברה מבוסס על מיצובה העסקי האיתן בענף קבלנות הבניה בישראל וענף השירות והאחזקה
שיקולים עיקריים לדירוג

דירוג החברה מבוסס על מיצובה העסקי האיתן בענף קבלנות הבניה בישראל וענף השירות והאחזקה. לחברה מוניטין רב בעיקר בתחום התקנת מערכות אלקטרו-מכניות למבנים ולתשתיות, וכן מעמד מוביל הנתמך בניסיון רב. לחברה יתרון באופן בו היא ממוקמת לאורך שרשרת הערך כך שקיימת סינרגיה בין תחומי הפעילות, והחברה יכולה להציע ללקוחותיה פתרונות לאורך תהליך ההתממשות של הפרויקט, משלב הייזום ועד לשלב האחזקה של פרויקט שהושלם. לחברה נתחי שוק משמעותיים. בסיס הלקוחות של החברה הינו מבוזר, ולה פיזור רחב יחסית של פרויקטים. מאפייני החברה תורמים ליכולת השבת הכנסות טובה יחסית, בהתחשב במאפיינים הפרויקטאליים של הענף.

ענף הקבלנות הינו פרויקטאלי ומוערך על-ידי מידרוג כבעל סיכון עסקי גבוה יחסית בשל התנודתיות המאפיינת אותו, חשיפה גבוהה למחזוריות הכלכלית ורווחיות נמוכה יחסית, אשר נובעת מרמת תחרות גבוהה יחסית ורגישות מחיר של מזמיני העבודות. לעומתו, מגזר השירות והאחזקה (אשר שיעורו מסך ההכנסות ומסך הרווח גדל בשנתיים האחרונות בעיקר עם ביצוע עסקאות מיזוגים ורכישות בתחום) מאופיין במרווחים גבוהים יחסית ותנודתיות נמוכה יחסית, דבר התורם לצמצום הסיכון הקבלני של החברה. צבר ההזמנות של החברה (כ- 9.4 מיליארדי ש"ח, ליום 31 במרץ 2018, ללא חברות כלולות) צמח בשנת 2017 בכ- 7%, וזאת על אף גריעת פרויקט קמפוס טבע בתקופה זו (כ- 0.5 מיליארדי ש"ח, ליום 31 לדצמבר 2016). יחס הצבר להכנסות נע בטווח של 1.4-1.6, המצביע על נראות הכנסות גבוהה גם בטווח הזמן הבינוני.

היקף החשיפה של החברה לייזום בנייה למגורים עלה במהלך התקופה האחרונה. להערכת מידרוג פעילות זו הינה בעלת מאפייני סיכון גבוהים יחסית המרתקת חוב. גורם ממתן חשיפה זו הנו ההתקשרות של החברה בדרך של עסקאות קומבינציה וכן אסטרטגיית החברה הנה למימוש מלוא/חלק מהאחזקה בפרויקטים הקיימים.

רווחיות החברה עלתה במהלך שנת 2017, בעיקר בשל גידול ברווחיות מגזר הקבלנות וגידול ברווחיות מגזר שירות ואחזקה עקב מיזוגים ורכישות, אם כי עדיין אינו בולט לטובה ביחס לדירוג, בעיקר נוכח רווחיות אינהרנטית נמוכה המאפיינת את מגזר הקבלנות. תרחיש הבסיס של מידרוג מניח צמיחה אורגנית מתונה יחסית בצבר ההזמנות של החברה, המבוססת על תחזית בנק ישראל לצמיחת התמ"ג, השקעה בנכסים קבועים והוצאות ציבורית. הכנסות החברה בשנים 2018-2019 צפויות אף הן, להערכתנו, לצמוח בשיעור נמוך יחסית של כ-2%, מחד, צפי לגידול הפעילות בחו"ל (בפולין) ומאידך התייצבות ברכישות ומיזוגים אשר תרמה לגידול בהכנסות בשנתיים האחרונות. רווחיות החברה צפויה להערכתנו לעמוד בשיעור של כ- 4% מההכנסות. אנו מניחים בשנים 2018-2019 רווח תפעולי מנוטרל פחת והפחתות (EBITDA) בטווח של 310-330 מיליון ₪ לשנה ומקורות מפעולות (FFO) בטווח של 200-220 מיליון ₪ לשנה, בהתאמה.

מינוף החברה גבוה יחסית לרמת הדירוג ומושפע בין השאר מהשקעות הוניות במיזוגים ורכישות, ופעילות ייזום בניה למגורים. אנו מניחים כי בטווח הקצר החברה תצמצם את היקף החוב הנוכחי, וזאת בהתבסס על תזרימי המזומנים החזקים שהיא מייצרת מפעילות, חלוקת דיבידנד מתונה, השקעות במיזוגים ורכישות בהיקפים מעטים למול שנים קודמות ומימוש השקעות בהיקפים מהותיים בתחום הזכיינות ו/או הייזום - כל אלו צפויים להוביל לירידה בהיקף החוב. אנו צופים יחסי כיסוי חוב פיננסי מותאם נטו ל-EBITDA ול-FFO בטווח 2.0-3.0 ו- 3.0-4.0, בהתאמה, יחסים ההולמים את הדירוג. נזילות החברה חזקה ונשענת על יתרות נזילות חופשיות בהיקף משמעותי המספקות את צרכיה השוטפים בטווח הזמן הקצר והבינוני.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il