TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

רנו-ניסאן-מיצובישי משיקה קרן הון סיכון שתשקיע עד 1 מיליארד דולר במהלך 5 שנים


רנו-ניסאן-מיצובישי
הקרן המשותפת תתמקד בעיקר בטכנולוגיות ניידות-הדור-הבא, בהיקף של 200 מליון דולר בשנה הראשונה.

הגוף החדש יתפקד כממשק מרכזי לסטארטאפים, משקיעים ולשוק ההון סיכון
הקרן תתמקד בהשקעה על בסיס 'חדשנות פתוחה' בתחומי הניידות החדשה, כולל: רכב חשמלי, מערכות אוטונומיות, חיבוריות ובינה מלאכותית


הקרן תפעל במקביל בסיליקון ואלי, פריס, יוקוהמה, בייג'ינג ותל-אביב, קרוב למרכזי הטכנולוגיה והמחקר של החברות בשותפות, שהינם גם מקומות בהם פועל אקו-סיסטם חזק וחדשני.
העסקה הראשונה תהיה השקעה אסטרטגית בחברת Ionic Materials, חברה אמריקאית המפתחת סוללות solid-state (מצב מוצק) שאינן מכילות קובלט.


רנו-ניסאן-מיצובישי, שותפות הרכב המובילה בעולם, משיקה את קרן Alliance Ventures, קרן הון סיכון תאגידית חדשה, המתכננת להשקיע עד 1 מיליארד דולר כדי לתמוך ב'חדשנות פתוחה' במהלך תקופה של 5 שנים.


בשנה הראשונה, בכוונת הקרן להשקיע עד 200 מליון דולר בסטארטאפים ובשותפויות על בסיס חדשנות פתוחה, עם יזמים טכנולוגיים המתמקדים בניידות חדשה, כולל רכב חשמלי, מערכות אוטונומיות, חיבוריות ובינה מלאכותית.


עם השלמת השקעות נוספות, Alliance Ventures מתכוונת להפוך לקרן ההון סיכון התאגידית הגדולה ביותר בתעשיית האוטומוטיב לאורך תקופת השותפות ((Alliance 2022, התוכנית האסטרטגית שהושקה בשנה שעברה על ידי רנו-ניסאן-מיצובישי.


קרלוס גוסן (Carlos Ghosn), יו"ר ומנכ"ל שותפות רנו-ניסאן-מיצובישי: "גישת ה'חדשנות הפתוחה' שלנו תאפשר לנו להשקיע ולשתף פעולה עם חברות סטארטאפ ויזמים טכנולוגים, שיפיקו תועלת מההיקף הגלובלי של השותפות. הקרן החדשה משקפת את רוח שיתוף הפעולה ואת הגישה היזמית עליה מבוססת השותפות."


ייחודיות הקרן בכך, שהיא מציעה לשותפים פוטנציאליים גישה למערך הגלובלי של שותפות רנו-ניסאן-מיצובישי, שמכרה בשנת 2017 מעל 10 מליון רכבים באמצעות 10 מותגים נפרדים, עם נוכחות בכל שווקי הרכב המרכזיים.


קרן Alliance Ventures תשקיע בסטארטאפים כדי לצרף טכנולוגיות ועסקים חדשים לשותפות, תוך הבטחת תמורה כספית הולמת. הקרן תבצע השקעות אסטרטגיות בסטארטאפים בשלבים שונים, תטפח יזמי אוטומוטיב חדשים ושותפויות חדשות.


העסקה הראשונה של הקרן תהיה השקעה אסטרטגית ב-Ionic Materials, חברה אמריקאית מבטיחה שמפתחת חומרי סוללות solid state (מצב מוצק) שאינן מכילות קובלט. ההשקעה נעשית במקביל להסכם שמיועד למחקר ופיתוח משותף בין השותפות לבין החברה. חברת Ionic, היושבת במסצ'וסטס, היא החלוצה בפיתוח אלקטרוליט חדשני על בסיס פולימר מוצק, המאפשר ביצועים משופרים ויחס עלות-תועלת גבוה של סוללות בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה, עבור תעשיית הרכב וליישומים רבים נוספים.

באמצעות השקעות כאלה, Alliance Ventures תסייע לזהות ולתמוך בפיתוח טכנולוגיות חדשות בעלות פוטנציאל לשימוש על ידי חברי השותפות (רנו, ניסאן, מיצובישי). יוזמות מסוג זה תואמות את המטרות של תוכנית Alliance 2022, המיועדת לחזק את שיתוף הפעולה ולהכפיל בחישוב שנתי את הסינרגיות שיוצרות רנו, ניסאן, ומיצובישי מוטורס ליותר מ-10 מיליארד יורו עד סוף 2022.


השקעת הון סיכון הראשונית של 200 מליון $ מגיעה בנוסף ליותר מ-8.5 מיליארד יורו, סך ההשקעות במו"פ לשנה, על ידי כל החברות בשותפות.
בראש קרן Alliance Ventures יעמוד פרנסואה דוסה, בעל ניסיון של מעל 20 שנה בבנקאות להשקעות, ועוד 6 שנים ניסיון בתוך השותפות, כאשר בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל ניסאן ברזיל. צוות הקרן יסתמך גם על המומחיות וההזדמנויות העסקיות שיזהו צוות מומחים מרנו, ניסאן ומיצובישי.


היוזמה משלימה את האסטרטגיה של השותפות לייצר הכנסות נוספות, וכן לחסוך בעלויות בתחומים כמו: טעינה חשמלית, מערכות נהיגה אוטונומיות וחיבוריות רכב. לקראת סיום התוכנית האסטרטגית שלה, השותפות מתכוונת להשיק 12 דגמים חשמליים לגמרי, המבוססים על פלטפורמות ורכיבים נפוצים של רכב חשמלי, להוציא לשוק 40 רכבים בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית ולפתח שירותי רכב רובוטי לתחבורה שיתופית.


Alliance Ventures תגדיר תחומי חדשנות ושווקים גיאוגרפים להשקעה, תוך עבודה עם מחקר קיים וצוותי הנדסה מתקדמת, ותגייס מומחי הון סיכון כדי לפתח את הפלטפורמה. הקרן תפעל במקביל בסיליקון ואלי, פריס, יוקוהמה, בייג'ינג ותל-אביב, קרוב למרכזי הטכנולוגיה והמחקר של החברות בשותפות, שהינם גם מקומות בהם פועל אקו-סיסטם חזק וחדשני.


רנו (40%), ניסאן (40%), ומיצובישי מוטורס (20%) יממנו יחד את הקרן. לקרן תהיה ועדת השקעות שתפקידה לקבל החלטות השקעה ולהשגיח על הביצועים. "יוזמת ההשקעות הזו מכוונת למשוך אל השותפות שלנו את הסטארטאפים המבטיחים ביותר בתחום טכנולוגיות האוטומוטיב", אמר קרלוס גוסן.
כחלק מהתוכנית האסטרטגית Alliance 2022, רנו-ניסאן-מיצובישי צופה שההכנסות המשולבות של החברות בשותפות יגיעו יחד ל-240 מיליארד $ ושהיקף המכירות השנתי יעלה על 14 מיליון רכבים עד סוף 2022.


אודות מנהל הקרן: https://www.alliance-2022.com/venture-executives/francois-dossa/
למידע נוסף על הקרן ולהגשת מועמדות להשקעה: https://www.alliance-2022.com/ventures/


אודות רנו-ניסאן-מיצובישי:
רנו-ניסאן-מיצובישי הינה שותפות הרכב הגדולה בעולם. זו השותפות הרב-תרבותית ארוכת הטווח והפרודוקטיבית ביותר בתעשיית הרכב. יחד, השותפים מכרו קרוב ל-10 מליון רכבים בכמעט 200 מדינות בשנת 2016. החברות בשותפות מתמקדות בשיתוף פעולה ובמקסום הסינרגיה ביניהן כדי לייצר יתרון תחרותי. הן חתומות על שותפויות אסטרטגיות עם קבוצות רכב אחרות, כולל דיימלר גרמניה ודונגפנג הסינית. שותפות אסטרטגית זו הינה מובילת שוק ברכבי אפס-פליטות פחמן ומפתחת את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כאשר בכוונתה להציע נהיגה אוטונומית ושירותי חיבוריות בקשת רחבה מאוד של רכבים המתאימים לכל כיס.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il