TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אוטוטוקס מצרפת את זרוע ההשקעות של טויוטה לגיוס של 40 מיליון דולר


autotalks
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס: "סבב גיוס ההון יאפשר לאוטוטוקס להכין ולהרחיב את הפעילות שלה לקראת תחילת הייצור ההמוני וכן להמשיך לפתח פתרונות תקשורת עבור מכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המובילה העולמית במערכי שבבים לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), מרחיבה את סבב גיוס ההון הרביעי שלה, להיקף של כ-40 מיליון דולר, 10 מיליון דולר מעבר לסכום המקורי של 30 מיליון דולר, עליו הודיעה החברה לפני כשלושה חודשים. לסבב הגיוס הצטרפה קרן ההשקעותMirai Creation , זרוע ההשקעות של טויוטה, המנוהלת על ידי SPARX Group. משקיע מרכזי נוסף בקרן Mirai Creation הואSumitomo Mitsui Banking Corporation . כמו כן, משקיעים נוכחיים של אוטוטוקס הגדילו את השקעתם בחברה. סך הגיוסים של אוטוטוקס מהקמתה מסתכם ביותר מ-80 מיליון דולר.


אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008. החברה מנוהלת על ידי חגי זיס, שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים, ביניהם סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. ה-CTO של אוטוטוקס הוא און הרן, שנמנה על מייסדי החברה. הרן כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 לPMC-Sierra תמורת 300 מיליון דולר. המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.


אוטוטוקס היא שחקנית מובילה בשוק המשגשג של טכנולוגיית V2X. אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשוק זה הוא ההתקדמות המהירה של חברות OEM ו-Tier1 בתחום הרכב לעבר כניסה של מערכות V2Xמבוססות DSRC לשוק הרכב. את הצמיחה מניעה גם הצעת החקיקה (NPRM - Notice of Proposed Rule Making) שניתנה לאחרונה על ידי משרד התחבורה של ארצות הברית (USDOT), שצפוי לחייב התקנת מערכות V2V מבוססות DSRC בכל כלי הרכב הקלים בארצות הברית. כתוצאה מכך, מערכות אלו יותקנו ברכבים מייצור סדרתי החל משנת 2019 וחברות רכב וטכנולוגיית רכב מביאות לשיא את מאמציהן להקדים את הרגולציה. אוטוטוקס מתכוננת לייצור המוני שיחל ב-2019 לאחר שזכתה בכמה פרויקטים אצל לקוחות משמעותיים.


בספטמבר 2016 הודיעה אוטוטוקס כי ענקית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X אותה היא מספקת ליצרניות רכב, את מערכי השבבים ל-V2X של אוטוטוקס. כמו כן, בתחילת יוני הודיעה אוטוטוקס על השקת טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לאופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) על בסיס מערך שבבי ה-V2X שלה ועל פרויקט פיתוח שמבצעת Bosch הגרמנית, חברת תת-המערכות לרכב הגדולה בעולם, המשלב בין היתר את טכנולוגיית ה-B2V של אוטוטוקס, לצד Ducati ו-Cohda Wireless.

טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (B2V) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P). V2X פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות. הטכנולוגיה מעצימה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של תאונות. V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל ותאונות ברכב אוטונומי בפרט.


"ההשקעה של Mirai Creation Investment Fund, זרוע ההשקעות של טויוטה, משקפת הצבעת אמון של ממש כלפי שוק ה-V2V מבוסס ה-DSRC וכלפי אוטוטוקס", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "העובדה שקיבלנו השקעה מוגדלת ממשקיעים כה מכובדים, שמהווים מובילים עולמיים בענף הרכב, מעניקה ערך מוסף נהדר לאוטוטוקס".
זיס סיכם: "סבב גיוס ההון יאפשר לאוטוטוקס להכין ולהרחיב את הפעילות שלה לקראת תחילת הייצור ההמוני וכן להמשיך לפתח פתרונות תקשורת עבור מכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות. כתוצאה מכך, אוטוטוקס תמשיך להימצא צעד או שניים לפני המתחרים, כפי שהיה מאז שהחברה נוסדה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il