TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
מבנה תיק המניות נשאר עדיין מוטה לשוק המקומי. מחוץ לישראל, המגמה המרכזית ממשיכה להישאר בניהול סקטוריאלי עולמי

מה עושים השבוע?

1. מניות – בשוק המקומי נמשכת ההעדפה למניות הגדולות יותר

גם בשבוע החולף כבשו שוקי המניות האמריקאים שיאים חדשים ב-S&P500, שעלה השבוע בעוד כ-1.5%, ובנאסד"ק שעלה השבוע ב 1.8%. באירופה עליות מתונות יותר, בעיקר בצל החששות מהתחזקות מארין לה פן בסקרי הבחירות בצרפת ואי הוודאות ביוון בשל החששות מעיכוב ביישום תוכנית החילוץ.

הסקטורים הבולטים בארה"ב בשבוע האחרון היו הפיננסים (עלייה של כ-3%) על רקע עליית התשואות וצפיות הריבית וכן סקטור הבריאות שבלט בעליות של 2.5%. הסקטור החלש של השבוע האחרון היה האנרגיה (מינוס 2%).

עונת הדו"חות על סף סיום, לאחר שמעל 410 חברות ממדד S&P500 כבר דיווחו. המגמה נשארה דומה לשבועות האחרונים, כאשר ההכנסות המצרפיות עלו ב-4.6% והרווחים ב-5.5%.

בשוק המקומי הסתיים שבוע המסחר הראשון של מדדי המניות החדשים, עם מגמות דומות לאלה שהערכנו כאן רק לפני שבוע: עליות של 3% בת"א 35 (בעיקר בזכות הפארמה והבנקים) ועלייה דומה בת"א 90 (בעיקר בזכות הטכנולוגיה והביטוח), אך עם תיקון חד שבא לידי ביטוי בירידות של מעל 4% במדדי היתר.

במסחר בשוק המקומי בלטו מניות דואליות רבות שפרסמו דו"חות. במיוחד בלטה בשבוע החולף מניית טבע, אחרי דו"חות טובים ודבקות בתחזית לשנה הקרובה. המניה השלימה עלייה של כ-15% בשבוע האחרון והיא המשיכה במגמה החיובית גם היום (א'), על רקע הודעת מומנטה על דחיית השקת קופקסון גנרי 40 מ"ג. כזכור, כפי שהערכנו כאן ובשיחות הוועידה של השבועות האחרונים, אנו עדיין מעריכים כי סקטור הפארמה לא יניב ב-2017 ביצועי חסר דרמתיים כפי שעשה ב-2016. חוץ מסקטור הפארמה, בשבוע האחרון בלט גם סקטור הגז על רקע ההכרזה של נובל על השקעה גדולה בפיתוח לווייתן כבר ב-2017 וכן סקטור הביטוח, על רקע דחיית פרסום תקנות סולבנסי 2 על ידי המפקחת על הביטוח.

מבנה התיק שלנו נשאר עדיין מוטה לשוק המקומי. מחוץ לישראל, המגמה המרכזית ממשיכה להישאר ניהול סקטוריאלי עולמי, כאשר העוגן נשאר בארה"ב ומשולב עם סקטורים המתומחרים בזול מחוץ לארה"ב.


2. אג"ח קונצרני – גל הנפקות גדול מאפשר להיות בררנים ולטייב דירוגים בתיק

מרווחי הקונצרני בעולם נשארו בסיכום שבועי כמעט ללא שינוי (אחרי שבמהלך השבוע נפתחו ונסגרו מחדש, בהתאם לתנודות באג"ח הממשלתי הארוך). גם האג"ח בדירוגים הנמוכים (HY) נשארו המרווחים קרובים לרמות השפל של כל הזמנים (כ-3.2% ל-10 שנים).

בשוק המקומי נמשכה הפעלתנות באפיק הקונצרני, כאשר בשבוע האחרון בלטו הביצועים במיוחד של האפיק הקונצרני השקלי (על רקע המדד הנמוך) ושל חברות הנדל"ן האמריקאיות, בין היתר על רקע 2 הנפקות גדולות. מדד תל בונד תשואות שקלי זינק בשבוע האחרון ב-0.75%, לעומת עלייה של 0.3% בתל בונד השקלי.

הנפקה גדולה במיוחד היתה גם לאי.די.בי,(שהוגדלה מ-400 מיליון ₪ ל-1 מיליארד ₪ לאור ביקושים גדולים. בכלל, בתקופה האחרונה אנו עדים לביקושים חזקים במיוחד בהנפקות שונות. להערכתנו רמות התשואה בשוק ימשיכו לתמוך בשוק הנפקות גדול דבר המאפשר מצד אחד להיות בררנים בבחירת האג"ח ומצד שני להמשיך לטייב את תיק האג"ח לאג"ח יותר איכותי לאור הפיצוי היחסית נמוך שקיים בדירוגים הנמוכים.


3. תיק השקעות – לוקחים סיכונים, אבל מחושבים

נתוני הצמיחה החזקים, יחד עם האינפלציה הנמוכה והשקל המאוד חזק, ממשיכים לתמוך בפער התשואות השלילי מול ארה"ב בכלל ובאפיק השקלי הממשלתי בפרט.

כל עוד השקל ישמור על חוסנו, לא נראה להערכתנו עליית ריבית בישראל – כך שאפשרות של עליית תשואות תהיה מוגבלת, גם אם נראה את התשואות עולות בארה"ב.

לאור המגמות האלה אנו ממשיכים להמליץ על ניהול תיק אג"ח במח"מ בינוני ועל חשיפה גבוהה לאג"ח הקונצרני בדירוג גבוה(עולים בכמות ובאיכות), שמחליפה בלא מעט מקרים את החשיפה לאג"ח הממשלתי לנוכח עודף התשואה. אנו ממליצים למקד את התיק הקונצרני בדירוגי A ומעלה ולהקטין חשיפה לדירוגים הנמוכים, החשיפה המנייתי בתיק ממשיכה להיות יחסית גבוהה ועומדת על 70%-80% .



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il