TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סקירת שוק שבועית - בנק אגוד


איגוד
חוסר ודאות סביב מדיניות טראמפ הגבירה נהירה לנכסים יציבים הנחשבים למקלט עבור המשקיעים בזמן משבר * היחלשות הדולר מול השקל נובעת בין היתר מהירידה בהסתברות של השוק להעלאת ריבית בארה"ב
שלום רב,

כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד, בראשות אורלי אברהם, מתייחסים בסקירתם השבועית להשפעת חוסר הוודאות סביב מדיניותו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ על השווקים. "תשואת אג"ח ל-10 שנים בארה"ב ירדה ל- 2.35%, זאת לאחר שחוסר ודאות סביב מדיניותו של טראמפ, הגבירה את הנהירה לנכסים יציבים הנחשבים למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר".


באגוד מציינים ביחס לשוק המניות כי "בסיכום שבועי נסחרו מדדי המניות בעולם ביציבות יחסית. בגזרת הסחורות, מחיר הזהב (המומלץ על ידינו כהגנה על התיק באחזקה של כ-5%) טיפס זה היום החמישי ברציפות ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר זה כמעט 13 שבועות, כאשר מתחילת השנה רשם הזהב עלייה של כ-7.9%".


ביחס לזירת המאקרו, באגוד התייחסו להודעה החיובית השבוע של קרן המטבע הבינלאומית על מצבה הכלכלי של ישראל יחד עם אתגרים שצפויים בעתיד, בהודעת הסיכום ציינה הקרן כי "ישראל נהנית מצמיחה כלכלית יציבה ומאבטלה נמוכה אך האינפלציה עודנה נמוכה ויש לתמוך בהחזרתה לתחום היעד". עוד ציינה הקרן כי "קיימים סיכונים משמעותיים לצמיחה כתוצאה ממתחים איזוריים וחוסר וודאות לגבי הצמיחה של שותפי הסחר".


כלכלני אגוד מתייחסים גם לנושא המט"ח. "מאז הסקירה הקודמת, הדולר נחלש מעט אל מול השקל בכ-0.3%. צמד המטבעות נסחר כעת סביב שער של 3.749 שקל לדולר אל מול שער של 3.76 שקל לדולר בסקירה הקודמת. היחלשות הדולר אל מול השקל השבוע נובעת בין היתר מהירידה בהסתברות של השוק להעלאת ריבית בארה"ב כאשר מנתוני השוק היום עולה כי השוק צופה לשנת 2017 בין העלאה אחת לשתיים - בהסתברות של כ-64% ביוני ובדצמבר 2017, לעומת 71% בסקירה הקודמת".


באגוד מעריכים כי "הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הקצר-בינוני ובנפרד באופן מתון מול השקל. זאת בשל פערי הריביות וצפי להמשך העלאות ריבית בארה"ב, וכן בשל חוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית מול שאר העולם". נקודת תמיכה לדולר נמצאת ב-3.75 שקל לדולר ונקודת התנגדות נמצאת ב-4.0 שקל לדולר. עוד מוסיפים באגוד כי "הדולר צפוי להתחזק מול האירו בטווח הקצר-הבינוני בשל פערי הריביות וצפי להמשך עלייה של הריבית בארה"ב במהלך 2017 אל מול צפי להשארת הריבית האפסית או נמוך מכך לאורך זמן והמשך תוכנית ההרחבה הכמותית בגוש לפחות עד סוף שנת 2017, על-פי הנגיד דראגי". נקודת תמיכה לאירו נמצאת ב-1 דולר לאירו, נקודת התנגדות נמצאת ב-1.16 דולר לאירו.


באגוד ממליצים "על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של 22% ובתיק ספקולטיבי של 36% בתמהיל המנייתי לטובת חו"ל (60% חו"ל, 40% ישראל). בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל אנו עדיין מעדיפים את החשיפה לארה"ב, המובילה מבין הכלכלות המפותחות,  ומעדיפים השקעה בסקטורים: התעשייה, הפיננסים, הצריכה המחזורית והפארמה. בנוסף, החברות בארה"ב צפויות ליהנות בעקבות כניסתו של טראמפ לתפקיד הנשיא, מצפי להפחתת מס החברות ל-15% וכן אפשרות להחזרה חד פעמית של מזומנים במיסוי מופחת של 10% והקלת רגולציה. כבר השבוע, כאמור החל טראמפ במגעים עם מנכ"לי חברות מובילות בארה"ב בנושא ההקלות במיסוי הצפויות כפועל יוצא של העברת הפעילות לתחומי ארה"ב. החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל היא: ארה"ב -65%, אירופה –18%, יפן-12%, אסיה ללא יפן –5%".


באגוד מוסיפים כי "בשל סביבת הריביות הנמוכה יחסית הצפויה להימשך בארץ ובעולם, האפיק המנייתי ממשיך להוות אלטרנטיבת השקעה מעניינת כחלק מהתיק בהתאם לאהבת הסיכון. מומלצת השקעה גם במניות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים וממשיכים להמליץ להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il