TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דויטשה בנק: ציפיות להעלאת ריבית


דויטשה בנק
השווקים מתמחרים 3-4 העלאות ריבית השנה, תהליך הקטנת מאזן הפד יקרה הרבה יותר מהר מאשר בעבר
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג

תמונת המצב בשווקים:
תשומת הלב העיקרית בשבוע הקרוב תהיה על פגישת הפד הראשונה לשנת 2022. תקשורת נוספת מצד הפד בנוגע לצמצום המדיניות המוניטרית תזכה למעקב צמוד לאור העובדה כי השווקים מתמחרים 3-4 העלאות ריבית השנה. מלבד ארצות הברית, בנקים מרכזיים נוספים של קנדה, דרום אפריקה והונגריה צפויים להיפגש גם כן השבוע. מבחינת נתונים כלכליים, התוצר לרבעון ה-4 בארצות הברית צפוי להתפרסם ביום חמישי ולהצביע על נתון חזק שישלים את הצמיחה החזקה ביותר בארצות הברית בשנת 2021 מאז 1984. עד אז אנו נקבל את מדדי מנהלי רכש של יפן, גוש היורו וארצות הברית שייתנו רושם ראשוני לגבי השפעת נגיף האומיקרון ויספקו הקדמה לצמיחה הצפויה בשנת 2022. לבסוף עונת הדוחות לרבעון ה-4 צוברת תאוצה בשבוע הקרוב לאחר תוצאות מעודדות עד כה. סך הכל 107 חברות במדד אס אנד פי 500 ו 32 במדד STOXX 600 יפרסמו את התוצאות הרבעוניות שלהן.

לקראת הפד: התחזית קדימה היא המפתח
הפד צפוי להיפגש בפעם הראשונה בשנת 2022 בין ה-25-26 לינואר. עם העובדה כי מדד המחירים לצרכן עומד על 7% שנתי ומשקף עלייה בשלל קטגוריות, שיעור האבטלה מתחת ל-4%, התחזית עבור המדיניות המוניטרית הפכה להדוקה יותר עם 3 העלאות ריבית השנה לפי ה- Dot Plot של חברי הפד. אמנם לא צפויה העלאה בפגישה הקרובה, תהליך העלאת הריבית צפוי להתחיל במרץ. השווקים מצפים נכון לעכשיו ל3-4 העלאות ריבית השנה. הפד בנוסף הביא קדימה את תהליך צמצום הרכישות של הפד מאמצע השנה למרץ כאשר אפשרות להתחלת תהליך הקטנת מאזן הפד תקרה הרבה יותר מהר מאשר בעבר. מסיבת העיתונאים של גרום פאואל יושב ראש הפד תהיה חשובה על מנת למצוא רמזים בנוגע לתהליך הצמצום המוניטרי.
שורה תחתונה: לא צפויה העלאת ריבית בפגישה אך התחזית קדימה היא מפתח.

תחזית הצמיחה לרבעון ה-4 בארצות הברית: 5.3% לעומת הרבעון הקודם
צפוי כי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית תפסה תאוצה ברבעון האחרון של השנה. הקונצנזוס מצביע על גידול לעומת הרבעון השנתי של 5.3% לעומת 2.3% שנרשמה ברבעון הקודם. סך הכל הצמיחה בתוצר בשנת 2021 עשויה לרשום את הצמיחה החזקה ביותר מאז שנת 1984 למרות שיש לזכור כי להשפעות בסיס היה חלק בזה. מדד מנהלי הרכש לאורך הרבעון האחרון היו חזקים הן בסקטור הייצור והן בסקטור השירותים בעוד שהגידול בפעילות העסקית הוביל לירידה בשיעור האבטלה מרמה של 4.7% ל 3.9% יחד עם עלייה בשיעור ההשתתפות בעבודה. ההשפעה של נגיף האומיקרון צפויה להיות מורגשת בקריאה של הרבעון הבא אך אנו צופים כי ההשפעה תהיה קצרה וחדה ולאחריה תבוא התאוששות מהירה באותה מידה.
שורה תחתונה: הצמיחה הכלכלית ברבעון ה-4 בארצות הברית צפויה להיות חזקה, ההשפעה של נגיף האומיקרון צפויה להיות מורגשת ברבעון ה-1.

עונת הדוחות לרבעון ה-4: מכים את התחזיות עד כה
עונת הדוחות לרבעון ה-4 צפויה לצבור תאוצה השבוע כאשר 107 חברות במדד אס אנד פי 500 ו 32 במדד STOXX 600 צפויות לפרסם את התוצאות הכספיות שלהם . למרות החששות מפני אינפלציה והתפרצות מחדש של נגיף הקורונה שראינו ברבעון האחרון של 2021, התוצאות עד כה היו מעודדות. 78% מהמדווחות במדד אס אנד פי 500 ו 83% במדד STOXX 600 דיווחו על רווח גבוה מציפיות האנליסטים כאשר שיעור עקיפת הצפי עומד על 8.4% ו 4.5% בהתאמה. הקונצנזוס מצפה כרגע לעלייה של 22.5% ברווח המצרפי של מדד אס אנד פי 500 לרבעון ה-4 ולגידול של 12.7% בהכנסות (מדד STOXX 600: 48.6%/15/8%). גם בארצות הברית וגם באירופה, סקטורים מתחומי האנרגיה, חומרים ותעשייה צפויים לרשום את הגידול הגבוה ביותר על פני התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם בתמונת הגידול בהכנסות אנו רואים תמונה דומה כאשר 4 הסקטורים הללו צפויים לרשום את הביצועים הטובים ביותר. תחזית הרווח השנתית עבור מדד אס אנד פי 500 ומדד STOXX 600 צפויים לגדול בשיעור של 45.3% ו 63.8% בהתאמה ( עבור שנת 2022 אנו צופים צמיחה של 9.4% ו 7% בהתאמה).
שורה תחתונה: התחזיות עבור הגידול ברווח ברבעון ה-4 נמוכות לעומת הרבעון ה-3 מה שעשוי לגרום לחברות להכות את התחזיות.

בחירות לנשיאות באיטליה
ביום שני השבוע התהליך לבחירת הנשיא החדש של איטליה ייצא לדרך עם פרישתו של הנשיא הנוכחי סרג'יו מאטרלה שזכאי להמשיך לכהונה שניה צפוי לפרוש מתפקידו. ההיסטוריה מראה לנו כי התהליך איננו חלק ומהיר ועשוי לקחת בממוצע 9 סיבובים. נשיא הבנק המרכזי לשעבר, מריו דראגי שמכהן כראש ממשלה זמני מאז חודש פברואר 2021 הוא מועמד אפשרי. במידה והוא נבחר לנשיא, העמדה הפיסקלית של ראש הממשלה החדש צפויה להיות תחת פוקוס. יחד עם זאת מנקודת מבט מקרו כלכלית, העובדה כי הריבית על מחזור של הלוואות נמוכה יותר מאשר על החוב העומד (על פי ה-IMF הריבית האפקטיבית ירדה מרמה של 2.5% בשנת 2019 ל-2.2% בשנה שעברה ועשויה ליפול אל מתחת ל-2% בשנים הבאות) והמאזן התקציבי שמשתנה מגירעון של 4% של סביב 3% מהתוצר בעשר השנים האחרונות לעודף של סביב 4%, הופך את המדינה לפחות תלויה במימון חיצוני ומספק יציבות במהלך אי יציבות פוליטית.
שורה תחתונה: הבחירות לנשיאות עשויות להביא לתנודתיות אך המצב המקרו כלכלי של המדינה כעת מספק כרית ביטחון.

מדד מנהלי הרכש עבור ארצות הברית, אירופה ויפן נמצא בפוקוס
לאור אי הוודאות הגוברת כתוצאה מהתפשטות האומיקרון בסוף השנה שעברה, רוב מדדי מנהלי הרכש של מרבית המדינות נחלשו אך נשארו מעל הרמה של 50 שמצביעה על המשך הצמיחה הכלכלית. עם העובדה שהגל הנוכחי של נגיף האומיקרון הגיע לשיאו בארצות הברית ובחלק ממדינות אירופה, ייתכן והמספרים לחודש ינואר יצביעו על שיפור. האינדיקטורים צפויים להיות מתונים יותר במדינות בהם ישנם הגבלות חמורות יותר (גרמניה, יפן). עם העלייה החזקה במחירים בשנה שעברה, ישנה התמקדות הולכת וגוברת בשווקים על הטרנד באינפלציה. תתי הסעיפים במדד מנהלי הרכש של מחירים, אספקה וספקים צפויים להיות במרכז תשומת הלב לאור העובדה כי הם משקפים את ההשפעה של השיבושים בשרשראות האספקה על הייצור של סחורות שלהם יש השפעה על האינפלציה בעתיד.
שורה תחתונה: מדדי מנהלי הרכש צפויים לספק סימנים ראשונים בתחילת השנה לא רק בנוגע לצמיחה הכלכלית אלא גם על התפתחות האינפלציה בעזרת תתי הסעיפים שנמצאים במדדים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il