TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

החרפה במשבר באוקראינה


דויטשה בנק
דויטשה בנק- תקציר מיוחד מאת הכלכלן הראשי לבנק כריסטיאן נולטינג
מערכת טלנירי | 27/2/22, 09:04
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
נקודות מרכזיות:
הקונפליקט באוקראינה החריף במהלך הלילה עם המתקפה של כוחות רוסים.
החרפה זו הובילה לעלייה חדה בתנודתיות וחיפוש אחר נכסים אשר נחשבים לחוף מבטחים.
התגובה הראשונית של השווקים הייתה לשלוח את מחירי הסחורות כלפי מעלה בחדות. שווקי המניות באירופה רשמו ירידה של קרוב ל-%5 ותשואות אגרות החוב הממשלתיות רשמו ירידה.
מה קרה?
ביום חמישי בלילה כוחות קרקע רוסיים פלשו אל שטח אוקראינה. באותו זמן במקביל כוחות רוסיים התחילו במתקפת טילים על מטרות צבאיות באוקראינה. כתוצאה מכך משטר צבאי הוכרז באוקראינה. בנוסף לארצות הברית ובריטניה גם האיחוד האירופי מכין שורה של סנקציות חדשות כנגד רוסיה. על פי דיווחים עשויה להישלל הגישה של בנקים רוסיים לשווקים הפיננסיים באירופה והנכסים שלהם יוחרמו. סנקציות נוספות עשויות לקרות כמו חסימת הגישה של רוסיה לרכיבים אלקטרוניים מתקדמים. צעדי נגד של רוסיה גם צפויים להתרחש. על פי דיווחים ייצוא האנרגיה מרוסיה אל אירופה ממשיך כעת ללא הפרעה. המצב הפוליטי נותר מתוח.

כיצד השווקים הגיבו?
הסיכונים בשווקים עלו בצורה משמעותית כתוצאה מההתפתחויות הגיאופוליטיות שלא היו צפויות על ידי השווקים ולכן לא תומחרו על ידם בצורה מלאה. שווקי המניות באסיה נסחרו בירידות חדות. מדדHang Seng נפל בשיעור של %3.2, מדד הניקיי היפני נפל בשיעור של %1.8. שווקי המניות באירופה נסחרו בירידה של %5 עד לשעות הצהריים המוקדמות. החוזים העתידיים על הבורסות בארצות הברית נסחרו גם כן בירידה של %3.35. תנועות מחירים חדות התרחשו גם בשווקי הסחורות. מחירי האנרגיה במיוחד רשמו עליות חדות: מחיר הנפט נסחר בעלייה של %8 ומחירו של גז טבעי בבורסה בהולנד רשם עלייה של %35 בשיא. מתכות נדירות, תעשייתיות וסחורות חקלאיות נסחרו גם כן בעליות שערים משמעותיות. בתגובה מיידית אגרות החוב הממשלתיות זכו לביקוש עקב היותן חוף מבטחים כמו גם מטבע הדולר, הפרנק השוויצרי והיין היפני.

מה המשמעויות עבור המשקיעים?
מתוך התרחישים האפשריים שתוארו - דה אסקלציה, אסקלציה ומתיחות לאורך זמן, למרבה הצער התרחיש שהתממש היה אסקלציה. זה צפוי להוביל לעלייה בתנודתיות והמשך שנאת סיכון מצד המשקיעים. לכן על המשקיעים כעת לאמץ גישה זהירה.
הרבה כעת תלוי בסנקציות של המערב כלפי רוסיה שצפויות להיות מוחלטות ומוכרזות היום כאשר רוסיה צפויה להגיב עם צעדי נגד משלה. הממשלה הסינית נוקטת בגישה ניטרלית כעת בנוגע לסכסוך. שווקי האנרגיה צפויים להיות תחת לחץ ומחיר הנפט צפוי להישאר מעל 100 דולר לעת עתה. מחירי הגז הטבעי, אלומיניום, ניקל, פלדיום כמו גם סחורות חקלאיות צפויות לתמחר פרמיית סיכון עולה. מחירי האנרגיה הגבוהים כבר משחקים תפקיד בדחיפת האינפלציה כלפי מעלה לאחרונה. ההתפתחויות האחרונות צפויות להמשיך לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה. באותה נשימה המחירים הגבוהים מכבידים על התעשייה ומשקי הבית. במידה וההתפתחויות האחרונות יחריפו עוד יותר, סטגפלציה זמנית (אינפלציה גבוהה, צמיחה נמוכה) אינה תרחיש שיש לשלול. יש שאלה פתוחה כיצד בנקים מרכזיים יגיבו לתרחיש הנוכחי. מצד אחד יש להם מנדט של יציבות מחירים ומצד שני הם תמיד לוקחים בחשבון את הסיכונים לכלכלה כאשר בוחנים את השימוש בכלים מוניטריים.
יחד עם זאת אנו לא צופים כי הבנקים המרכזיים ישנו פונדמנטלית את רצונם להדק את המדיניות המוניטרית מאחר שהציפיות האינפלציוניות לעתיד עלו באופן חד (5 שנים קדימה לגרמניה עומד על %2.45). הבנקים המרכזיים גם לא רוצים תרחיש של המשך הידרדרות בשווקים הפיננסיים לאור השוק החיצוני הקיים. זה נכון במיוחד עבור הבנק המרכזי האירופי כאשר ארצות הברית צפויה להיות מושפעת באופן פחות מן המשבר. הסיטואציה בשווקי המניות שונה מאחר והם התחילו בתיקון כבר קודם לכן. השווקים תחת לחץ מכיוונים שונים.
מצד אחד מחירי תפוקה גבוהים מפחיתים את שולי הרווח של החברות מה שמוביל לירידה ברווח הצפוי קדימה.
מצד שני עלייה בציפיות האינפלציוניות מובילה לעלייה בריבית הצפויה בעתיד ומביא לשימוש בריבית גבוהה יותר במודלים להערכת התזרים העתידי של חברות ומפחית את השווי הנוכחי של החברות.
נכסים בטוחים מסורתיים כמו דולר, פרנק השוויצרי, יין, זהב, כסף ואגרות חוב ממשלתיות צפויים ליהנות מהזרימה לנכסי חוף מבטחים בטווח הקצר. יחד עם זאת עלייה באינפלציה ובציפיות האינפלציוניות בעתיד צפויה להוביל לכך שתשואות אגרות החוב הממשלתיות יעלו בטווח הבינוני ולמחיריהם לרדת. שווקים מתעוררים והמטבעות שלהם, במיוחד במרכז ומזרח אירופה עשויים להיות תחת לחץ ממושך.
על המשקיעים לבחון את פרופיל הסיכון שלהם במובן של סיבולת סיכון ופרק הזמן של ההשקעות. אם פרופיל הסיכון האסטרטגי שלהם לא השתנה על המשקיעים לבצע איזון מחדש כלומר לבצע הקצאה כלפי מעלה של נכסי הסיכון בתיק. יחד עם זאת כנראה מוקדם מידי לבנות פוזיציות חדשות בטווח הקצר לאור אי הוודאות והתנודתיות הגבוהה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il