TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פסגות: כל המרכיבים לסערה מושלמת בשווקים


גיא בית אור. צילום מושיק ברין
יום חמישי ממש לא היה סוף הסיפור שכן ביום שישי יצאו דעות על כך שהמתיחות בין רוסיה ואוקראינה מגיעה לשיא . מאת: גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות
מערכת טלנירי | 13/2/22, 11:08
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב


בימי המסחר הראשונים של השבוע שעבר זה היה נראה כי אולי שוקי המניות מתחילים להתרגל למצב החדש בו הפד והבנקים המרכזיים האחרים מעלים ריבית אך היומיים האחרונים של השבוע זרקו שוב את השווקים להמולה שנראה שרק הולכת ומתגברת מכל הכיוונים, סוג של סערה מושלמת.
לא מעט מהרגיעה בתחילת השבוע הייתה תוצאה של מסרי הרגעה מכיוון הפד אך אלו לא החזיקו מעמד אחרי נתוני האינפלציה בארצות הברית שרק ממשיכים להפתיע את כולם.
זה לא רק שקצב האינפלציה זינק מ7 ל-7.5 אחוזים, זה בעיקר הפרטים הקטנים בדוח שמאותתים לנו עד כמה הדינאמיקה האינפלציונית בארה"ב עמוקה, נרחבת ומקיפה את כל תחומי החיים בארצות הברית עם עליות נרחבות במחירי המזון, דיור, תחבורה, שירותים אישיים ומקצועיים, תרבות ופנאי ועוד ועוד.
נתונים אלו הובילו את יושב ראש שלוחת הפד בסנט לואיס גיימס בולארד לומר כי הוא מאמין שעד יולי הריבית בארה"ב צריכה לעלות ב100 נ"ב וכך הוא הצית ספקולציות על מהלך של 50 נקודות בסיס במרץ ואף ספקולציות על העלאות ריבית שיתקיימו בפגישות מיוחדות של הפד מעבר ללוחות הזמנים הקבועים מראש.
בשורה התחתונה, עוד לפני יום שישי שהיה דרמטי מסיבות אחרות, האינפלציה ודברי בולארד הובילו לזינוק של 26 נ"ב בתשואה לשנתיים ולזינוק של 10 נ"ב בתשואה ל-10 שנים שכבר הגיעה ביום שישי לרמה של 2.06. כאשר החוזים העתידיים תמחרו כבר ריבית של 0.6% לחודש מרץ.
וכאמור, יום חמישי ממש לא היה סוף הסיפור שכן ביום שישי יצאו דעות על כך שהמתיחות בין רוסיה ואוקראינה מגיעה לשיא כאשר מדינות המערב הוציאו אחת אחרי השנייה הודעות דחופות לאזרחיהן לצאת מאוקראינה תוך 48 שעות וזאת כאשר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן התריע כי פוטין יכול להורות על פלישה לאוקראינה בתוך ימים ספורים כאשר מן הצד שני רוסיה הודיעה באופן רשמי כי תגובת נאט"ו לדרישותיה אינה מקובלת על הקרמלין.
ואם להוסיף עוד קצת דלק אל המדורה, ביידן במילותיו הוא אמר כי הם לא מתעסקים כאן עם ארגון טרור אלא עם אחד הצבאות החזקים בעולם וכי הדברים יכולים לצאת משליטה מאוד מאוד מהר. עוד ביידן אמר כי הם לא מתכוונים לשלוח את הצבא לחלץ אזרחים אמריקנים שכן במצב כזה הסיכוי שחיילים אמריקנים ורוסים יירו אחד על השני הוא גבוה ובמקרה כזה, מדובר על מלחמת עולם, וכאשר המלים הללו עולות מפיו של מנהיג העולם החופשי, אפשר להבין מדוע השווקים נלחצים....
ומה הייתה התוצאה? עוד יום של נפילות בשווקים אך עם ניחוח אחר לחלוטין, הפעם של ריצה לנכסים בטוחים שכן תשואות האג"ח צנחו והדולר התחזק. וכמובן אי אפשר עם תגובת שוק הנפט שמחירו זינק ביותר מארבעה אחוזים ביום שישי למחיר של יותר מ-95 דולר לחבית.
אז מה אפשר לעשות בתיק?
עוד לפני התגברות המתיחות בין רוסיה לבין המערב, סביבת האינפלציה העולמית וההידוק המוניטארי של הבנקים המרכזיים הבטיח לנו שנה מאוד תנודתית וההמלצות שלנו היו בהתאם – להיות יותר דפנסיביים, להקטין חשיפה לארצות הברית ולהתמקד בענפים כמו צריכה בסיסית, אנרגיה, נדל"ן ותשתיות.
באפיק האג"ח המלצנו ועודנו ממליצים לשמור על חשיפה גבוהה לאפיק הצמוד הקצר-בינוני וזאת ביחד עם חשיפה לשקליות הארוכות. כמובן שמתחילת השנה ההמלצה על השקליות הארוכות לא ממש עבדה שכן אלו נפגעו באופן משמעותי מהעלייה בציפיות לעליית ריבית בישראל והזינוק בתשואות בעולם.
אך כעת, כאשר הסיכון למלחמה בגזרת רוסיה אוקראינה מתגבר, נראה כי נכסים שמהווים מקלט בטוח ייהנו מביקושים גבוהים ובתוכם אגרות החוב הארוכות בארצות הברית וגם השקליות הארוכות. בתוך כך, חשוב להבין כי ההידוק המוניטארי לא הולך לשום מקום וזאת בשל האינפלציה הגבוהה שגם היא בינתיים לא הולכת לשום מקום מה שאומר שבכל מקרה התנודתיות בשווקים צפויה להיות גבוהה וכעת עם העלייה בהסתברות לאירוע גיאופוליטי משמעותי, תנודתיות זו רק צפויה להתגבר. בנוסף, לאור האופי המיוחד של משבר זה, שמירה על חשיפה מוגברת לאנרגיה היא בהחלט מומלצת.
ולבסוף כפועל יוצא של הזינוק במחירי הנפט והפיחות בשקל, סיכוני האינפלציה בישראל גם כן עלו כך שקניית ציפיות אינפלציה תמשיך להיות עוגן מרכזי בהמלצות שלנו גם בזמן הקרוב. בנוסף, בגזרת השקל, אנו מעריכים כי הלחץ לפיחות עוד צפוי להמשך בזמן הקרוב, במיוחד ככל שהתנודתיות בשווקים תמשיך להיות גבוהה. לסיכום, יש לנו כאן את כל המרכיבים לסערה (מושלמת) בשווקים ועל כן בתקופה זו שמירה על מבנה דפנסיבי בתיק בשילוב עם חשיפה מוגברת לאנרגיה ואינפלציה צפוי להשתלם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il