TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

משבר האקלים? מדעני קיימברידג' והסטרטאפ תורטק בדרך לפתרון


דר' שוקי ישרון תורטק
צוות של הסטארט-אפ הישראלי תורטק ומדעני אוניברסיטת קיימברידג' מצאו דרך חדשנית להפחית את פליטות גז המתאן
מערכת טלנירי | 11/1/22, 11:51
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
"באמצעות תהליך חדש, ניתן להפחית את פליטות גז המתאן, ולתעל אותן ליצירת חומר פחמני מהפכני", מסביר ד"ר שוקי ישורון, ממייסדי חברת תורטק. התהליך המהפכני הוא צעד ראשון בדרך לפתרון משבר האקלים.

בשורה בנושא משבר האקלים: צוות של הסטארט-אפ הישראלי תורטק, שבבעלות פלסן סאסא, ומדעני אוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה, מצאו דרך חדשנית להפחית את פליטות גז המתאן. התגלית מסתברת כצעד ראשון וכיעד בדרך לפתרון משבר האקלים וההתחממות הגלובלית. "באמצעות תהליך שמאפס את הזיהום, מתועלות פליטות גז המתאן ליצירת חומר מהפכני בצורת ננו-צינוריות מפחמן טהור (CNT) וגם גז מימן נקי. זהו רווח כפול לסביבה", מסביר ד"ר שוקי ישורון, ממייסדי חברת תורטק.
יש להזכיר, כי יעד הפחתת פליטת גז המתאן לאטמוספירה, סומן בוועידת האקלים בגלזגו כיעד ראשון לטיפול, בשל ההשפעה המיידית שיכולה להיות לו על האטת ההתחממות הגלובלית. בהמשך לכך, בנאומו בוועידה, התחייב ראש ממשלת ישראל, לצמצום פליטת גזי החממה בישראל. "ישראל תצמצם את פליטת גזי החממה ל-0 עד שנת 2050", אמר.
אל היעד הזה מתבקשת הבשורה שמביאות הננו צינוריות, שניחנו בתכונות יוצאות דופן. הן קלות, חזקות מאד, מוליכות חשמל וחום. מכאן שהן מאפשרות לבצע קפיצת מדרגה בייצור תעשייתי במגוון ענפים, תוך הפחתת זיהום תעשייתי וסביבתי. מכאן גם שה-CNT מהוות את העתיד של התעשיות המגוונות, כגון בנייה, רכב ותעופה, ובין היתר מיועדות להחליף אלומיניום במארזי סוללות, לשמש כתוסף לסוללות לטעינה מהירה, לייעול פילטרים נגד חיידקים ווירוסים, בהם גם את וירוס הקורונה, וכן לשילוב בבד חכם, בכבלים ועוד. בנוסף, שימוש ב-CNT עתיד לשנות את ענף הבנייה, באמצעות חיזוק הבטון בננו-צינוריות הפחמן במקום ברזל, מה שיפחית משמעותית זיהום מתעשיות אלו. במקביל, ישמש המימן המופק מהתהליך כדלק ירוק לתעשיית הרכב, ולייצור חשמל.
למעשה, חברת תורטק הפכה פטנט שפותח באוניברסיטת קיימברידג' לייצור תעשייתי של מוצרים המבוססים על CNT. "לוקחים גז, שמקורו בזבל והופכים אותו לחומר פחמני טהור, בדומה ליהלום, רק במבנה של ננו-צינוריות ולמימן שניתן להשתמש כמקור אנרגיה יעיל", מסבירים המומחים.
המטרה היא להפוך את הפטנט שנרשם כתוצאה משיתוף הפעולה הזה בין ישראל לאנגליה, למסחרי ויישומי בייצור המוני, מבוסס CNT. כבר היום מתבצעים פיילוטים מוצלחים ברחבי העולם של ייצור סוללות לרכבים, מסנני אוויר, ציפויים להפשרת קרח ממטוסים, כבלים ועוד, בהיקפים מוגבלים. כדי לייצר בכמות מסחרית ולעמוד בביקושים, החברה שואפת להקים מפעל יצור לייצור המוני בישראל ולגייס כ-10 מיליון דולר לטובת הקמתו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il