TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

המחיר של עבודה מהבית


צילום: רן אליהו
התפרצות וירוס הקורונה, והמגבלות על חופש התנועה ומרחב המחיה שבאו בעקבותיו, אילצו את שוק התעסוקה לאמץ מודל שהיה נפוץ בעיקר בקרב חברות היי טק בארה"ב, וכלל עבודה מהבית.

התפרצות וירוס הקורונה, והמגבלות על חופש התנועה ומרחב המחיה שבאו בעקבותיו, אילצו את שוק התעסוקה לאמץ מודל שהיה נפוץ בעיקר בקרב חברות היי טק בארה"ב, וכלל עבודה מהבית. מאחר וההתמודדות עם הווירוס צפויה ללוות אותנו עוד זמן, מודל העבודה מהבית יהפוך קבוע יותר ויתכן שאחריו יהיו חברות שיחליטו על מתכונת חדשה לחלוטין שמתבססת כל כולה על עבודה מהבית. במקרה שכזה, מעבר לירידה הצפויה בשל כך בזיהום האוויר וירידה ברעש, מומחים מזהים כמה השפעות כלכליות אפשריות:

השינוי הראשון נובע מהפיכת המשרד עצמו למיותר. חללי עבודה גדולים ומעוצבים, שבעבר איכלסו עובדים רבים, שליחים, עובדי ניקיון ותחזוקה ועוד, יעמדו שוממים, ללא דורש, מכיוון שלא יהיה בהם עוד צורך. רו"ח שוקי כהן שרת, שותף מייסד של פלטפורמת ההשקעות טוגדר (Together), צופה כי :"מודל העבודה מהבית, שכבר התחיל להיטמע בארגונים עוד לפני הקורונה, יקבל רוח גבית ויתרחב בגלל האילוץ שנוצר עבור העובדים לעבוד מהבית. זה ישפיע על הנדל"ן המסחרי, שגם ככה מושפע בשנים האחרונות מפתרון העבודה מהבית, והצורך בו ילך ויפחת עוד יותר. על פי כהן שרת"כבר התחלנו לראות מהלכים של יזמים שחושבים על איך להסב מגדלי משרדים, למשל לבתי דירות, כדי להתגבר על הקושי הזה".

רו"ח אבגד מור מנכ"ל קולמקס שוקי הון צופה ש" ירידה משמעותית בכמות הרכבים על הכבישים, משמעה פחות תאונות דרכים ופחות תשלומי העברה של המדינה בגין פיצויים לנפגעי תאונות דרכים דרך ביטוח לאומי. כלומר, יותר כספים בקופת המדינה שישמשו למטרות אחרות. גם הנזקים הרפואיים, הנפשיים והפיסיים שנגרמים, כך על פי מחקרים, בשל שהייה ממושכת בפקקים, יצטמצמו, מה שעשוי להקל את העול הכלכלי על מערכת הבריאות".

מאחר וכולם עובדים מהבית, יבוטלו ההבדלים בין הפריפריה למרכז. אלי ברק, מייסד ומנכ"ל מרכז היזמות והרובוטיקה ירוק :"מאחר ורובנו עובדים מהבית כרגע, אני מאמין שבעתיד יטושטשו ההבדלים בין הפריפריה למרכז. תהליך המעבר לעבודה מהבית יסיר את החסם המרכזי למעבר לפריפריה, כשלמרחק תהיה משמעות פחותה והמיקום הגיאוגרפי כבר לא יהווה מכשול בל יעבור. אנשים חווים כיום את השילוב של איכות חיים עם עבודה ומבינים פתאום את המחיר הכבד של נסיעה בפקקים יום-יום. גם המעסיקים מגלים לפתע כי ניתן לצמצם את הנוכחות במשרדים היקרים והצפופים במרכז תל-אביב ולבזר חלק ממקומות העבודה לפריפריה. התוצאה תהיה שמועמדים למשרות שהתגוררו במרכז, כבר לא יועדפו אוטומטית על פני עמיתיהם מהפריפריה.




היצע המועמדים למשרות יגדל משמעותית ויתמקד ביכולות ובניסיון ויגדיל מאד את מאגר העובדים הפוטנציאליים. גם בעולם היזמות, יותר ויותר יגלו את מה שכבר הפך לעובדה עוד לפני המשבר - על מנת לפתח סטארט אפ כבר אין חובה על היזם לעבור למרכז תל אביב על מנת להיפגש עם משקיעים ולגייס עובדים. היכולת של חברות להתפתח גם מאזורים מרוחקים יותר תגדל, והגבולות יטושטשו"

האיום יכול להפוך להזדמנות, הטמעת מודל העבודה מהבית הוא תהליך משמעותי ושינוי עמוק בתרבות הארגונית והעסקית. אך אחרי תקופה של הסתגלות נכונה והפנמה של המצב החדש, ביטול הצורך בהגעה לעבודה ועבודה עצמאית בבית, יכול ויסייעו לעובדים להיות ממוקדים יותר בעבודה, להגדיר מטרות ברורות לפעולה ובסופו של דבר, ישפרו את פיריון העבודה באופן משמעותי. אומר אבי סלמה, מנכל הנציגות של בנק היפוסוויסHyposwissבישראל. "אין עוררין על הצורך במפגש חברתי וסיעור מוחות עם כל עובדי המשרד, אך את אלו ניתן לצמצם למפגש או שניים בשבוע ואת שאר הפגישות להמיר בשיחות וידאו. חברות שידעו לנהל את הצרכים והמטרות באופן ברור מול העובדים, יגלו כי העובדים יעילים יותר ותפוקת העבודה שלהם גבוהה יותר".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il