TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פז: הרווח הנקי המדווח של החברה בשנת 2019


הרווח התפעולי של החברה ללא בית הזיקוק הסתכם ב- 528 מ' ₪ (ללא שינוי מהותי לעומת שנה קודמת) וההפסד התפעולי המדווח של בית הזיקוק הסתכם ב- )65) מיליון ₪ (קיטון של 164 מ' לעומת אשתקד)


הרווח התפעולי של החברה ללא בית הזיקוק הסתכם ב- 528 מ' ₪ (ללא שינוי מהותי לעומת שנה קודמת) וההפסד התפעולי המדווח של בית הזיקוק הסתכם ב-(65) מיליון ₪ (קיטון של 164 מ' לעומת אשתקד)
ה- EBITDA המדווחת עומדת על 1,045 מ' (לעומת 998 מ' ש''ח אשתקד)
מחזור המכירות של YELLOW ממשיך במגמת הצמיחה והציג מחזור שיא של כ- 943 מיליון שקל, צמיחה של כ-6% מחנויות זהות

קבוצת פז, חברת האנרגיה והקמעונאות המובילה בישראל, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2019. פז מציגה איתנות פיננסית. הונה העצמי של הקבוצה ל- 31 לדצמבר 2019 הסתכם בכ-3.57 מיליארד שקל והוא מהווה כ- 31% מסך המאזן. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ- 695 מיליון שקל.  מגזר הקמעונאות ומגזר התעשייה ממשיכים להציג גידול ברווח התפעולי השנתי יחסית לאשתקד, מגזר הנדל"ן אינו מציג שינוי.

החברה ביצעה הפחתת שווי של מוניטין בית הזיקוק בסכום של 566 מיליוני ש''ח (514 מליון ש"ח לאחר מס) ומגזר הזיקוק רשם הפסד תפעולי מתואם של כ-74 מיליון ₪ ו-EBITDA מתואם בסך של כ-163 מיליון ₪.
בהתאם, הרווח המתואם של החברה הסתכם לסך של 244 מליון ₪ וההפסד הנקי המדווח של החברה לסך של 262 מיליוני ש''ח.

הערכת השווי המעודכנת לנכסי החברה גבוהה בכ- 1.9 מיליארד שקל (לפני מס) מערך הנכסים בספרי החברה. החברה פרסמה תכנית אסטרטגית על פיה בכוונתה להפוך את החברה מחברת דלקים לחברת לקוחות, להשביח את נכסי הנדל"ן, לפעול לעלייה ב-ebitda במגזרי הקמעונאות והזיקוק, לבצע רכישות אסטרטגיות בתחומי הקמעונאות וכן להשקיע בתחומי האנרגיה המתחדשת/ייצור חשמל נקי.

עוד עולה מהדוח, כי החברה נערכת להשפעת נגיף הקורונה והצעדים שנוקטת ממשלת ישראל בעקבות התפרצות המגפה, על פעילותה. בעקבות ארועים אלה, חל קיטון במכירות הדלקים על ידי החברה - בפרט החל מהמחצית השניה של חודש מרץ השנה. כמו כן חל קיטון בשווי המלאים בבית הזיקוק. החברה גם מדווחת כי פעילות המכירות ב yellow לא נפגעה וכי מכירות הגפ״מ על ידי חברת פז גז עולות.
החברה מציינת כי מרבית פעילויותיה מוגדרות כפעילויות חיונית בשעת חירום והיא ומספקת לציבור את מוצריה ושירותיה גם בתקופת משבר הקורונה הנוכחי. החברה נוקטת בפעולות שונות להתמודדות עם המשבר ולהמשך פעילות סדירה.

עוד מודיעה החברה שעל אף איתנותה הפיננסית, המתבטאת בהון עצמי ותזרים מזומנים גבוה, החליט דירקטוריון החברה לדחות בשלב זה את הדיון בחלוקת הדיבידנד לשנת 2019 עד לאחר חזרת החברה לשגרת עבודה מסודרת. בעת הנוכחית סבר דירקטוריון החברה כי נכון יהיה יותר לשמור מזומנים בקופת החברה עד להתייצבות המצב.




בנוסף, מציינת החברה כי ככל שלא יחול שינוי מהותי במרווחי הזיקוק, במחיר הנפט ובכמויות המכירה בשוק, בית הזיקוק עלול לרשום הפסד נקי מדווח של כ-100-120 מליון ₪ בדוחות הכספיים שלו לרבעון הראשון לשנת 2020.

הרווח הנקי המתואם של החברה בשנת 2019 הסתכם בכ- 244 מיליוני שקלים. זאת, מול רווח של כ- 427 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו ברווח נובעת מפגיעה במגזר הזיקוק בעיקר בשל מרווחי זיקוק נמוכים עליהם התריעה החברה בחודש פברואר וזאת יחסית למרווחים הגבוהים אשתקד. התארכות בהשבתת המתקנים לצורך ריענון והתקנת מתקן הCooler Cat ונצילות חלקית של תחנות הכח בעקבות תקלות.

ההפסד הנקי המדווח של החברה בשנת 2019 הסתכם בכ- 262 מיליוני שקלים. זאת, מול רווח של כ- 401 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי המתואם של רבעון רביעי הסתכם בכ- 23 מיליוני שקלים. זאת, מול רווח של כ- 75 מיליוני שקלים ברבעון מקביל אשתקד.  החברה רושמת ברבעון הרביעי הפסד נקי מדווח של כ- 522 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ- 99 מיליון שקל. הירידה הושפעה מירידה חד פעמית של מוניטין בסך 566 מיליון שקל (514 מ' לאחר מס) וכן ירידה במכירות בעקבות התקנת מתקן ה Cooler Cat , ריענון המתקנים ונצילות חלקית של תחנות הכח בעקבות תקלות. לקבוצה תמהיל פעילות מגוון ומאוזן הנשען על מספר פעילויות שתוצאותיהן מאזנות זו את זו ותורמות לחוסנה ויציבותה.

הערכת שווי חיצונית במגזר הנדלן ל – 235 נכסי המקרקעין שבבעלות החברה לרבות המקרקעין שבחכירה והנכסים שהחברה שוכרת ומשכירה לצד ג', הסתכמה בכ 4 מיליארד שקל, גבוה משמעותית
בכ-1.93 מיליארד שקלים מהערך הרשום בספרים. עם זאת, החברה החליטה שלא לרשום לעת עתה שערוך זה בספרים וסכום זה לא יקבל ביטוי ולא יירשם במסגרת דוחותיה הכספיים.

הרווח התפעולי בשנת 2019 של חטיבת הקמעונאות והמסחר עלה לכ- 316 מיליוני שקלים, עלייה של כ- 4% לעומת כ- 305 מיליוני שקלים בשנת 2018 . העלייה הושפעה מגידול של כ- 6% במחזור המכירות של חנויות זהות של Yellow לכ- 943 מיליון שקל וגידול במכירות הסחר ובכמויות הדלקים הנמכרים בתחנות.
הרווח התפעולי בשנת 2019 של חטיבת התעשיות (הכוללת את החברות פזגז, פז שמנים, פזקר, פז שירותי תעופה ופז נכסי תעופה) עלה לכ- 206 מיליוני שקלים, אל מול כ- 194 מיליוני שקלים בשנת 2018, גידול של כ-6% מול אשתקד.

ההפסד התפעולי המתואם בשנת 2019 של חטיבת הזיקוק הסתכם בכ- 74 מיליוני שקלים (המדווח הסתכם בהפסד של כ- 65 מיליוני שקלים), בהשוואה לרווח מתואם של כ- 130 מיליוני שקלים בשנת 2018 (99 מיליון שקלים מדווח).






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il