TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אהרון פוגל, מזהיר את הממשלה הבאה מלהעלות מסים


מימין לשמאל: אריק יוגב, רונה יוסף ואהרון פוגל. צילום: יוגב גפן.
"כדי להגדיל את הכנסות המדינה ממסים צריך להגביר את האכיפה ולהגדיל את בסיס הגביה אבל להקטין את שיעורי המס השולי האפקטיבי על הכנסות"

אריק יוגב, מנכ"ל איילון:
"שנת 2020 תהא שנת החיסכון הפיננסי באיילון. מערך ההשקעות של איילון שודרג וערוך להעניק ערך מוסף ייחודי לסוכנים וללקוחות"

אהרון פוגל, יו"ר דירקטוריון איילון אחזקות, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד האוצר אומר כי אל לה לממשלה הבאה – לכשתיבחר להעלות מסים.


"לא רק שזה לא יצמצם את הגירעון, אלא שמיסוי נוסף, אם יוטל חלילה, יקטין את הכנסות המדינה ממסים" קבע יו"ר איילון אחזקות והבהיר "שיעור המס השולי האפקטיבי על היחיד במדינת ישראל מגיעה כבר לכ-60%. הרי מעבר למס על השכר והרווח, יש את המע"מ שהוא למעשה, מס נוסף על התמורה לעבודה והון וישנן כל אותן "הונאות" כמו "מס בריאות" למשל - מסים שבינם לבין המטרות המוצהרות שהם נועדו לכאורה לשרת – אין ולא כלום. שיעור מס כזה הוא חסם מרכזי לצמיחה.


פשוט נוגד את ההתנהגות האנושית הטבעית. במקום להשאיר לאדם את רוב שכרו מעמלו ולעודד השקעות וצמיחה, כדי להגדיל את הכנסות המדינה ממסים אנחנו חייבים להוריד את נטל המס על היחיד, לבטל פטורים ואפשרויות לתכנוני מס ולהגביר אכיפה שתרחיב את בסיס הגבייה.
אהרון פוגל, שכיהן כזכור בין השאר גם כיו"ר הועדה המייעצת של בנק ישראל, אמר עוד בכינוס המועדון הפיננסי של איילון, כי המדיניות שמנהל בנק ישראל ב- 15 השנים האחרונות, אחראית לשקל חזק מידי - ומציאות זו מזיקה לעתיד הכלכלה והחברה בישראל.


"מקדשים אצלנו כל מיני "רייטינגים" – דירוגים שהפכו פרות קדושות ממש, ומערימים חסמים מיותרים על הפעילות הכלכלית ועל המשק כולו – רק כדי מנוע סטיה חסרת כל משמעות בריבית. אנחנו מקדשים גם את יחס חוב-תוצר בגובה של 60% - דבר שנקבע בתקופות שהיו ריביות גבוהות. בהצמדות ליחס זה, אנחנו פוגעים באפשרויות הממשלה לשפר את איכות השירותים וההשקעות בתשתית. שימוש מושכל במקורות יאפשר קיום משק איתן וטוב גם ביחס חוב-תוצר של 70%" אומר פוגל ומציין כי הממשלה הבאה שתקום, חייבת להגדיר לעצמה כיעד הנהגת שיפור מתמיד באיכות ורמת החיים של אזרחי ישראל, תוך הקפדה על שוויון הזדמנויות וצמצום פערים.


אחראי בנק ישראל "כשקובעים סדרי עדיפויות, צריך לזכור שכל החלטה על רכישת צוללת, למשל, היא לא רק החלטה לא לקנות באותם משאבים עוד מטוס קרב, אלא משמעה לוותר בכך גם על בריאות, רווחה או חינוך. כדי להגביר את הצמיחה צריך להטמיע באומץ חשיבה כלכלית אחרת. המדינה חייבת להשתתף בסיכון – בערבויות ובעידוד הפניית כספי החסכונות של כולנו להשקעות. כשבמקום זה מחייבים אותנו לרתק הון בשיעורים משמעותיים, מצמצמים את עיקרון העירבון המוגבל של חברות וחסמים נוספים.


מתקיימת גם מדיניות כביכול סוציאלית שנסמכת על פטורים או הגרלות – כמו "מחיר למשתכן". שימוש בהגרלה אולי מונע בכך הפגנות בטווח המיידי - שהרי מי יכול לבוא בטענות לממשלה על כך שהוא לא זכה בהגרלה, אבל ההשלכה האמיתית האינהרנטית של מדיניות כזאת, היא צמצום מיידי של התחלות בנייה בגלל תחרות שהמדינה עצמה יוצרת ליזמים. התוכנית עצמה היא אחת הסיבות להמשך עליית מחירי הדיור. אהרון פוגל קורא לכולנו – וגם לפוליטיקאים לזכור, שבסופו של דבר, המשק הישראלי צומח ומשגשג הודות לנשים, אנשים, חברות ועמותות שמובילים את היוזמה והצמיחה במשק – כל אחד בתחומו, ולא בגלל פוליטיקאי שמנכס לעצמו הישג כזה או אחר.

מנכ"ל איילון, אריק יוגב, הציג בפני הסוכנים הנבחרים, חברי המועדון הפיננסי של איילון, את האסטרטגיה של איילון בשנים האחרונות המכוונת בנוסף לפעילות המשמעותית בתחום הביטוח הכללי גם להרחבת הפעילות בתחום הבריאות וביטוח החיים והחיסכון. יוגב סקר את השדרוג שעבר אגף ההשקעות בחברה בשנים האחרונות וכן את הכלים תומכי השירות שפיתחה איילון לאחרונה, וציין כי "אחד היעדים המרכזיים בשנת 2020 הוא צמיחה משמעותית בפעילות החיסכון הפיננסי באיילון. נקבעה אסטרטגית השקעות עדכנית לאיילון, מערך ההשקעות שלנו שודרג וערוך היום להעניק ערך מוסף ייחודי לסוכנים וללקוחות תוך מיצוי הניסיון העשיר של מנהלי ההשקעות לצד כלי שירות מתקדמים".


יוגב חשף , כי מאז הושקה פעילות איילון למתן אשראי חוץ בנקאי, מנהלת החברה פעילות עניפה בתחום, וזו כבר מהווה מנוע צמיחה עבור סוכני איילון ושירות ייחודי נוסף ללקוחותיהם.

רונה יוסף, סמנכ"לית ומנהלת אגף ההשקעות באיילון, עמדה על יתרונות ההשקעה באפיקי החיסכון השונים באיילון ובכלל זה, דמי ניהול אטרקטיביים, הימנעות מאירוע מס בעת מעבר בין מסלולי ההשקעה השונים, היכולת ליהנות מהשקעות בהלוואות פרטיות, קרנות השקעה ונדל"ן, כמו גם מהשתתפות בהנפקות כבר בשלב המוסדי. לירון רוכמן, מנהל תחום השקעות חו"ל באגף ההשקעות של איילון, העריך במפגש כי אם משבר הקורונה יסתיים כצפוי עד חודש אפריל, הרי שהשוק הסיני יתאושש מהר וימשיך לצמוח בקצב של כ- 5% בשנה וכך יהיה בכלל השווקים באסיה ובעולם. "כל עוד הריבית תישאר נמוכה – השווקים ימשיכו להיות יקרים" אמר רוכמן. תמיר הרשקוביץ, מנהל תחום השקעות נוסטרו באגף ההשקעות של איילון העריך כי קצב צמיחת התמ"ג בישראל יעלה במהלך השנה הקרובה בכ-3% וכי שוק המניות ימשיך ליהנות מסביבת ריבית נמוכה ומתמחור אטרקטיבי במכפילי רווח דומים לאלה הקבועים כיום.

מצ"ב צילום מכנס המועדון הפיננסי של סוכני איילון. מימין לשמאל: אריק יוגב, רונה יוסף ואהרון פוגל. צילום: יוגב גפן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il