TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אורקל מציגה כלי חינמי חדש לניתוח ניתובי התקשורת עבור צמתי אינטרנט (Internet Exchanges)


אורקל
אורקל מסייעת באמצעות הכלי, IXP Filter Check, להפוך את האינטרנט למקום בטוח יותר ולקחת חלק במאמץ לשיפור אבטחת ניתובי התקשורת (routing)

צוות Internet Intelligence של אורקל משיק שירות חדש, אשר צפוי לסייע למאמצים לאבטחת הניתובים באינטרנט. הכלי החינמי, שנקרא IXP Filter Check, מיועד לסייע למפעילים של צמתי האינטרנט (IXPs) על ידי חיפוש אזורים שמצריכים שיפור בסינון הנתיבים ודיווח עליהם.

בשנה שעברה, אורקל החלה לשתף פעולה עם איגוד האינטרנט העולמי (Internet Society) במטרה לחקור דרכים חדשות, שיאפשרו להפוך את האינטרנט לבטוח יותר ומאובטח יותר עבור הלקוחות הארגוניים. עסקים - בנקים, חברות ביטוח, חברות תרופות - וכן ארגונים ללא כוונת רווח וממשלות ממשיכים להסתמך על נכסים ממוקדי-אינטרנט כרכיבי מפתח של התשתית הקריטית שלהם.

מה זה ניתוב BGP ומדוע נדרש שיפור של אבטחת הניתוב?

Border Gateway Protocol (BGP) הוא אחד הפרוטוקולים העיקריים שמאפשרים את פעולת האינטרנט. מדובר במנגנון אשר מפיץ מידע ברחבי האינטרנט בנוגע לאופני ההגעה לטווחי כתובות IP ואשר מבוסס על אמון. למרות עשרות שנות מחקר והנדסה בתחום, אבטחת הניתוב באינטרנט ממשיכה להיות מסובכת ביותר. האתגר ניכר בעובדה, שכמעט מדי חודש אנו עדים לסיפור משמעותי נוסף בנוגע לאירוע ניתוב משבש הקשור ב-BGP.


בשנה שעברה בלבד, קרו יותר מ- 12,000 השבתות או מתקפות על ניתובי תקשורת ברחבי העולם.
השנה למשל, ספק שירותי אינטרנט קטן בפנסילבניה השתמש ב-BGP כדי להכריז על ניתובי טראפיק שגויים מהרשת שלו לאחד מלקוחותיו, חברה בשם Allegheny Technologies. המידע הזה הועבר לווריזון (Verizon) וכיוון שלווריזון לא היה סינון ניתוב, המחסור במידע גרם להשבתת אינטרנט בהיקף נרחב שהשפיעה על אמזון, פייסבוק, Cloudflare ואחרים.

האיום המתרחב הזה, שנובע או מטעויות קונפיגורציה או מכוונות זדון, ממשיך להגדיל את איומי אבטחת המידע ולסכן את הפרטיות. מה שמסבך את העניין עוד יותר, זה כאמור המספר ההולך וגדל של מכשירים המחוברים לאינטרנט. להערכת מכון המחקר IDC, כ 55.9 מיליארד התקנים יהיו מקוונים עד לשנת 2025. "מחובתנו, כשותפים וספקים מהימנים, לסייע להפוך את האינטרנט הגלובלי לבטוח ככל האפשר", ציינו באורקל.

כיצד IXP Filter Check יכול לסייע

צמתי האינטרנט (IXPs) הינם התשתית הפיזית אשר מאפשרת את החיבורים בין ספקי שירות האינטרנט (ISPs) לבין רשתות אספקת התוכן (CDNs) וכך מאפשרים חילופי תעבורת אינטרנט בין המערכות או הרשתות האוטונומיות שלהם. צמתי ה-IXP ממלאים תפקיד חיוני בתשתית האינטרנט, מעצם כך שהם מאפשרים אלפי חיבורים בין הרשתות של חברות הטלקום, ספקי התוכן ועסקים מובילים אחרים. בנוסף, הם מיועדים גם לסנן את הודעות ה-BGP הבעייתיות המעורבות באירועי BGP משבשים.

באופן ספציפי, ה-IXP אמורים לסנן (כלומר, לא לנתב) תעבורה המיועדת לכתובות IP שאינן בשימוש (הידועות כ-bogons), או לכתובות IP שידוע כי הן נמצאות בשימוש על ידי גורמים שליליים (או "Spamhous Droplists"). בפועל, זהו לא תמיד המצב (לעתים קרובות בגלל שגיאות תצורה פשוטות).

צוות Internet Intelligence של אורקל פיתח את IXP Filter Check כדי לאפשר ניתוח של סינון הניתוב בכמעט 200 מחלפי IXP ברחבי העולם. IXP Filter Check הוא הכלי הציבורי הראשון מסוגו, אשר מנתח ברציפות את התנהגות שרתי הניתוב לרוחב האינטרנט (ראו איור 1 להלן). על ידי ניטור הנתיבים שמעבירים שרתי הניתוב בנקודות IXP אלה, IXP Filter Check מספק משוב בנוגע לנקודות ה-IXP וזאת במטרה לזהות מקומות שבהם נדרש שיפור של סינון הנתיבים ולסייע בתאימות הטכנית לדרישות ה-IXP של MANRS.

במהלך הפיתוח, IXP Filter Check זיהה תצורות סינון שגויות משמעותיות בשלוש נקודות IXP, כולל הפסקת פעולה בת חודש של מסנני RPKI באחת מנקודות ה-IXP הגדולות ביותר בעולם. על ידי זיהוי בעיות אלה, IXP Filter Check אפשר למנהלים של שרתי הניתוב, שפעלו תוך שיתוף פעולה, לתקן את סינון הניתוב שלהם ואף אימת את הצורך בסקירה טכנית של סינון שרתי הניתוב על ידי גורם צד שלישי.

באורקל מדגישים את מחוייבות החברה לסייע להפוך את האינטרנט למקום בטוח ומאובטח יותר עבור חברות ומשתמשים גלובליים, "אנו גאים לתרום את הכלי הזה שמסייע ל-IXPs בשיפור אבטחת הניתוב, ומודים ל-PCH ולאיגוד האינטרנט העולמי על השותפות ההדוקה במאמצים אלו".

להסבר טכני יותר על הכלי, ניתן לקרוא את הבלוג של דאג מאדורי, דירקטור ב-Oracle Internet Intelligence בתחום Internet Analysis.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il