TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נשיא קרן אתנה הישראלית סקר בפורום מדעי בינלאומי


אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, מציג את הקרן בכנס הבינלאומי לאוריינות מדעית שנערך בבייג'ינג (צילום: קרן אתנה)
אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה הישראלית, הציג בכנס בינלאומי לאוריינות מדעית, שנערך בבייג'ינג, את פעילותה של הקרן להעצמת מורות ומורים למדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתימטיקה

הכנס נערך בחסות האגודה הסינית למדע וטכנולוגיה, ונתמך ע"י אונסקו, המועצה הבינלאומית למדע (ISC), והפדרציה העולמית של ארגונים הנדסיים (WEFO). בכנס השתתפו כ-400 מדענים מ-26 מדינות, כולל נציגים של 33 ארגונים מדעיים. הכנס נועד לקדם את יחסי הגומלין שבין מדע לחברה, לקדם את הגשמתם של יעדי האו"ם לפיתוח בשנת 2030, לקדם שיתוף משאבים בין מדינות בתחומים כגון חינוך מדעי ופופולריזציה של המדע, לחזק את האוריינות המדעית ולתרום להתפתחות החברה האנושית.


בנוסף לכנס הוזמן בן ארי להציג את קרן אתנה גם בפני מומחי חינוך באוניברסיטת בייג'ינג.
תכניתה של קרן אתנה "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה למדעים" הושקה בשנת 2014 במטרה לצייד את המורים למדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתימטיקה (STEM) במחשבים יעודיים עם חיישנים מובנים ותוכנה מיוחדת. ארגז הכלים הדיגיטלי למורים למדעים כולל 120 שעות הדרכה, מדפסת, שלוש שנות אחריות, שלוש שנים תמיכה טכנית, גמול השתלמות, מקרן לכיתה, אינטרנט אלחוטי לכיתה ותיק למחשב.


"אחת ממטרות התכנית היא להתמודד עם המחסור הגובר במורים למתמטיקה, פיזיקה, מדע וטכנולוגיה בישראל. מחסור זה מביא לירידה במספר בוגרי התיכון עם תעודת בגרות ברמה של חמש יחידות במתמטיקה ופיזיקה" אמר בן-ארי. "כתוצאה מכך, מספר המהנדסים והחוקרים הפוטנציאליים שנכנסים לאוניברסיטאות וחברות היי-טק מצטמצם. ענף ההיי-טק הוא מקור הכנסה עיקרי לישראל, ומחסור בבוגרי STEM מסכן את עתיד המחקר והפיתוח, כמו גם את החוסן הכלכלי במדינה".


לאחרונה החלה קרן אתנה בתוכנית להענקת אייפדים ואוגרי נתונים למורים למדעים ביחד עם השתלמות מקצועית של 120 שעות. לאחר תקופת ההשתלמות מקבל בית הספר עגלת מעבדה ניידת למדעים, שכוללת 16 אוגרי נתונים תוצרת חברת Globisens ו–16 אייפדים. עגלת המעבדה הניידת משמשת את המורה להכשיר את התלמידים בשיעורי המדעים לביצוע ניסוייים ולמידה באמצעות פרויקטים, בהנחיית המורים למדעים.


במושב ה-63 של הוועדה למעמד האשה של האו"ם, אשר התקיים במשרדי האו"ם בניו יורק במרץ 2019,הגישה קרן אתנה גילוי דעת לוועדה בנושא קידום מעמדן של מורות ועידוד תלמידות ללמוד מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. גילוי הדעת של קרן אתנה הופץ ע"י מזכיר האו"ם לגורמים שונים וזכה לתהודה רבה.
יש לציין כי לפני כשנתיים הוזמן ב-ארי להונג קונג לכנס מיוחד לרגל הענקת פרס יידאן העולמי לחינוך, ובמהלך הטקס נפגש עם צ'ארלס צ'ן יידאן (Charles Chen Yidan), ממייסדי ענקית האינטרנט הסינית Tencent, מגדולי הנדבנים בסין ומייסד קרן Yidan המעניקה פרסים בתחום החינוך. יידאן כתב על קרן אתנה במאמר שפרסם במגזין Nikkei Asian Review. המאמר עסק בשינויים הנדרשים בעולם החינוך, ויידאן הביא את קרן אתנה כדוגמא ליישום של טכנולוגיה מתקדמת בתחום החינוך.


תכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה למדעים", הינה אחת התכניות של קרן אתנה. תכניות אחרות כוללות את "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה" (הושקה ב-2007), " ארגז כלים דיגיטלי לכל גננת" (הושקה ב-2012) " ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד" (הושקה ב-2015) ו"ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לאנגלית" (הושקה ב-2018).


עד היום חילקה קרן אתנה מחשבים ניידים (לפטופים), טאבלטים ואייפדים ללמעלה מ- 23,700 מורות, מורים וגננות (בהתאם לתכניות השונות של הקרן) ב – 2,077 בתי ספר וגני ילדים ב -161 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, יחד עם 120 שעות הדרכה, מדפסת, שלוש שנות אחריות, שלוש שנים תמיכה טכנית, גמול השתלמות, מקרן לכיתה, אינטרנט אלחוטי לכיתה ותיק למחשב.


אודות קרן אתנה
קרן אתנה הוקמה בשנת 2006 כארגון ללא כוונת רווח במטרה להעצים את המורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם. הקרן הוקמה על ידי מספר אנשי עסקים בראשותו של אורי בן-ארי (מנכ"ל יו.בי.איי ונצ'רס ולשעבר סגן נשיא בכיר בחברת נס טכנולוגיות). תכניותיה של הקרן כוללות את "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה" (הושקה ב-2007), "ארגז כלים דיגיטלי לכל גננת" (הושקה ב-2012) "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה למדעים" (הושקה ב-2014) , "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד" (הושקה ב-2015 ) ו"ארגז גלים דיגיטלי לכל מורה לאנגלית" (הושקה ב-2018). עד היום חילקה קרן אתנה לפטופים, אייפדים וטאבלטים (בהתאם לתכניות השונות) עם שאר המרכיבים של ארגז הכלים הדיגיטלי ללמעלה מ–23,700 מורות, מורים וגננות ב-2,077 בתי ספר וגני ילדים ב-161 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. למעלה מ-400,000 תלמידים נהנים מהשיפור ברמת הלימודים. מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של קרן אתנה: www.athenafund.org



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il