TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הפניקס גאה לדווח על דירוג חדש על ידי "מעלות"


קבוצת הפניקס
לראשונה מאז 2009, מדורגת הפניקס אחזקות בע"מ ilAA- בתחזית יציבה הפניקס חברה לביטוח בע"מ ilAA+ מדורגת בתחזית חיובית
ב"מעלות" מציינים כי תחזית הדירוג החיובית של הפניקס ביטוח עשויה לעלות ב 12-18 החודשים הקרובים

מתוך דו"ח הדירוג החדש של "מעלות":

העלאת דירוג הפניקס אחזקות משקפת את הערכת "מעלות" כי חל שיפור ביכולת הפניקס אחזקות לשרת את החוב שלה, בעיקר כתוצאה מהשינוי המבני שביצעה, שכלל את העברת" עד "120 מהפניקס אחזקות להפניקס ביטוח, ולאחר מכן את העברת "הפניקס סוכנויות "מהפניקס ביטוח להפניקס אחזקות. במעלות סבורים כי בעקבות זאת, חל גידול במקורותיה של הפניקס אחזקות הפנויים לשרת את החוב שלה, וכתוצאה מכך חלה ירידה בתלות שלה בתזרים הדיבידנדים מהפניקס ביטוח.

מעלות מעריכה כי מעמדה העסקי של הפניקס ביטוח מתחזק בשנים האחרונות, במידה רבה בזכות רווחיותה הגבוהה וביצועיה התפעוליים הטובים. הפניקס ביטוח מציגה רווחיות חיתומית גבוהה בהשוואה למתחרותיה המקומיות בעסקי הליבה שלה, בעיקר בתחום הביטוח הכללי. זאת בזכות התמקדות החברה בשיפור תהליכי החיתום ומהתייעלות ערוצי ההפצה, הבאה לידי ביטוי בהתחזקות ערוץ ההפצה הישיר ושילוב חדשנות, בעיקר במוצרי הביטוח הכללי, לצד פעילות ההפצה המסורתית באמצעות סוכני הביטוח.

בנוסף, הכנסות החברה מהשקעות בשנים האחרונות תומכות ברווחיותה בכלל וברווחיות תחום ביטוח החיים שלה בפרט, ומסייעות לצמצם את התנודתיות בעתודות ביטוח החיים, הנובעת בעיקר מסביבת הריבית הנמוכה ומאירועים חד פעמיים בשל הוראות רגולטוריות, כגון הוראות הפיקוח בשל התארכות תוחלת החיים מיולי 2019. כתוצאה מכך, התשואה הממוצעת על ההון בחמש השנים האחרונות הייתה גבוהה, כ 12% - בהשוואה לממוצע של המתחרות המקומיות שעמד על כ8% -.

הרווחיות הגבוהה והשינוי המבני תרמו לחיזוק בסיס ההון ובאו לידי ביטוי גם בשיפור הלימות ההון של הפניקס ביטוח. בסוף 2018 עמד יחס ההון שלה על פי סולבנסי 2 על 134% בחישוב מלא, בהשוואה ל 105% - בסוף 2017, מה שמיצב את הפניקס ביטוח כבעלת יחס הסולבנסי הגבוה מבין חמש החברות הגדולות בענף. יתרה מזאת, בדצמבר 2018 קבע דירקטוריון הפניקס ביטוח יעד הון של 110%אשר יגדל באופן הדרגתי ל- 115% בשנת 2024, בה צפוי יישום מלא של משטר הסולבנסי.

מעלות מעריכים כי הפגיעה הצפויה ביחס הסולבנסי בשנת 2019 בעקבות הצורך לחזק עתודות ביטוח חיים בשל התארכות תוחלת חיים, יחד עם הירידה בעקום הריבית, תמותן מעט באמצעות שחרור עתודות ביטוח כללי בעקבות ביטול הוראות ועדת וינוגרד ברבעון השלישי של השנה. בנוסף הם מעריכים גם כי יחס הסולבנסי של החברה יישאר מעל יעד ההון שלה בחישוב מלא – 115%.

מעלות מציינים כי תחזית הדירוג החיובית של הפניקס ביטוח משקפת את הערכתם כי הם עשויים להעלות את הדירוג ב 12-18 החודשים הקרובים אם יראו התחזקות נוספת בהערכת ההון של החברה, אשר תלווה בקביעת מדיניות דיבידנד ברורה לצד מדיניות ההון שנקבעה, מה שעשוי לספק להם מידה רבה יותר של ודאות לגבי נכונות הנהלת הקבוצה לחזק ולשמר את בסיס ההון בעתיד. בה בעת הם מצפים כי יישמרו הביצועים התפעוליים הטובים של הפניקס ביטוח וכי תוסר אי הוודאות בנוגע לבעלות על הקבוצה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il