TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

כנס אינשורטק: עתיד ב(י)טוח


פרופ' דודי גרשון, קובי הבר ודר משה ברקת
כשביטוח וטכנולוגיה נפגשים: בשנים האחרונות מבסס תחום האינשורטק את מעמדו, כנס של מרכז הפינטק באוניברסיטה העברית בשיתוף חברת ביטוח ישיר שיתקיים היום בירושלים, עסק בשינויים שהענף מביא לחיינו

מה שטוב לבנקאות טוב גם לביטוח: אחרי שפינטק הפך לדבר נפוץ בעולם הבנקאות המודרני, הגיע הזמן לדבר הגדול הבא בתחום - האינשורטק. מדובר בתחום חדש יחסית המביא את חידושי הטכנולוגיה לתחום הביטוח, שעד כה היה נחשב מיושן. היום התקיים במרכז הפינטק האוניברסיטאי ע"ש סימה ושלמה גרשון שבאוניברסיטה העברית כנס ייחודי העוסק בתחום, שאירח את המפקח על שוק ההון הביטוח והחיסכון, מוקי שניידמן יו"ר ובעלים של ביטוח ישיר, קובי הבר מנכ"ל ביטוח ישיר ושורה של בכירים נוספים בתחום האינשורטק. בנוסף להרצאות התקיים במסגרת הכנס מפגש "בגובה העיניים" בין חברות סטארטאפ בתחום האינשורטק, לבין בכירים מביטוח ישיר במטרה לקדם אותם מבחינה עסקית ובתקווה שיצליחו לייצר שיתופי פעולה בחברת ביטוח מובילה וחדשנית.


תחום הביטוח, שהוא אחד התחומים הפיננסיים הותיקים ביותר, התבסס עד היום על הקצאת לקוחות לקטגוריות סיכון על בסיס נתוניהם ועל בסיס נתוני תביעות ביטוח מהעבר. התחום החדש מושפע מחדשנות טכנולוגית ומגמות בכלכלה החברתית, ומאפשר ניתוח ועיבוד נתונים באמצעות טכנולוגיות חדשניות כמו ביג דאטה, בינה מלאכותית, מכשירים לבישים כמו שעונים חכמים וכן בלוקצ'יין המשנים לחלוטין את האופן שבו מתנהלת תעשיית הביטוח וכן משנים את הציפיות והעדפות הצרכנים. הטכנולוגיות הייחודיות מאפשרות לבנות את קבוצות הסיכון באופן שלוקח בחשבון הרגלי חיים ונתונים רבים שלא נלקחו עד כה ומאפשרים לתמחר את המוצרים בצורה תחרותית ומדויקת יותר.


"המודל של בנקים, חברות ביטוח, גופי השקעה שהיה קיים עד לפני כחמש שנים מתערער בבת אחת עם כניסת הטכנולוגיה לתחום הפינטק," מסביר דודי גרשון, ממייסדי מרכז הפינטק, בעצמו פרופ' למימון באוניברסיטה העברית, "בבת אחת כל חברה גדולה יכולה לספק את שלוש השירותים אם יש לה הטכנולוגיה המתאימה. את המידע העשיר על הלקוח שהצטבר במשך שנים אצל חברות גדולות וותיקות יחליף מידע זמין שמופק בעזרת בינה מלאכותית שככל הנראה הרבה יותר רלוונטי לחברות שמספקות את השירות. בתחום הקמעונאי, שם סכמי הכסף פר עסקה קטנים יחסית, סביר שבעוד עשור גופים פיננסיים ואף חברות טכנולוגיה יציעו ביטוחים זמינים מבמובייל ואילו חברות ביטוח יציעו שירותי בנקאות מימון והשקעות לצרכן. סביר שגם הטיפול בעסקים קטנים יתחלק בין הגופים הללו ואני צופים שהתחום היחיד שישאר נחלתם של מוסדות פיננסיים גדולים יהיה בתחום מימון חברות גדולות וביטוח סיכונים בהיקפי כסף גדולים."


לדברי קובי הבר מנכ"ל ביטוח ישיר, "כמו בתחומים פיננסיים אחרים, חברות ביטוח אשר יפתחו, יפנימו ויטמיעו טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך, הן אלו שיביאו ערך נוסף ללקוחותיהן, ויפתחו יתרון תחרותי על פני המתחרים. ביטוח ישיר עובדת על פיתוח מוצרים חדשים, חלקם בפיתוח עצמי וחלקם כשיתופי פעולה. פיתוחים אלה יתבססו על טכנולוגיות מתקדמות, ויאפשרו להתאים ביטוחים אישיים לקהל הלקוחות. שיתוף הפעולה עם סטארטאפים בתחום האינשורטק הוא בבחינתWin-Win, כשמשיתופי הפעולה הללו נהנית חברת הביטוח, נהנה הסטארטאפ, והנהנה העיקרי הוא בסופו של דבר הלקוח, שמקבל מוצר מעודכן, המותאם בדיוק לצרכיו. בנוסף למוצרים הנמצאים בפיתוח, אנחנו פועלים בימים אלה גם למימוש פתרונות טכנולוגיים לשדרוג הטיפול בתביעות, להפעלת כלים לחיזוק החיתום הפרסונאלי ואמצעים לשיפור נוסף ברמת השירות הגבוהה שלנו ללקוחות."


"הכנס ייתן דחיפה לתחום האינשורטק בישראל ויקדם הן חברות סטאראפ בתחום והן חברות ביטוח שמחפשות שותפים טכנולוגיים," מסביר גרשון, "וכמו כן הוא יסייע לרגולטורים בהחלטותיהם בתחום."
מרצים נוספים שהתארחו בכנס דר' משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחסכון, ביטוח וחסכון שהתייחס להיבטים רגולטוריים בישראל בתחום האינשורטק, אראל מרגלית, מייסד קרן הון סיכון JVP שהציג את ההזדמנויות והאתגרים לחברות אינשורטק ישראליות בחו"ל, יו"ר ביטוח ישיר מוקי שניידמן יציג את חזונו ואת השאלה- 'לאן הולך עולם הביטוח?', וגם: משה תמיר - לשעבר מנהל תחום חדשנות דיגיטלית בג'נרלי, דויד שפירא ממייסדי פלאנק, יאיר סמיט מנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בסאפיאנס, יפעת אורון מנכ"לית לאומי-טק ואבי ויזל, מנהל אקו סיסטם לפיתוח וקידום סטארטאפים בIBM.


את הכנס הקדימו פגישות "בגובה העיניים" בין בכירי ביטוח ישיר לחברות סטראטאפ בתחום, במטרה ליצור הזדמנויות עסקיות. מעבר לכך המפגש עם בכירי ביטוח ישיר אפשר לחברות האינשורטק ללמוד ממקור ראשון על הזדמנויות ואתגרים בעבודה עם חברות ביטוח, בחינת המודלים העסקיים שלהם וזיהוי מגמות בעולם הביטוח על מנת לסייע להם בבניית החברה.


באוניברסיטה העברית מתקיים קורס ייחודי לתואר שני במנהל עסקים בנושא אינשורטק, אותו מלמדת אופירה אליאב, מנהלת מרכז הפינטק. אופירה בעלת ניסיון רב שנים בתחומי הביטוח והרגולציה בארץ ובארה"ב. במסגרת הקורס, לומדים הסטודנטים על שרשרת הערך הביטוחית בדגש על הבנת הזדמנויות לשינוי ולחדשנות, מודלים שונים להפצת ביטוח, כלכלה שיתופית והשפעתה על הביטוח כגון הביטוחים למשתמשי פלטפורמות אובר ואיירביאנבי , Robo-Advice ו- AI, תפקיד הרגולציה בתחום האינשורטק, שימושים חדשים של בינה מלאכותית באקטואריה והזדמנויות לטכנולוגיות בלוקצ'ין בתעשיית הביטוח וביטוחי המשנה. בסוף הקורס הסטודנטים מציגים רעיון יזמי בתחום.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il