TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

חיפוש אהבה ברשתות החברתיות


חיפוש אהבה ברשתות החברתיות
באדיבות ד"ר טלי גזית, מומחית לפסיכולוגיה של האינטרנט, המחלקה למדעי המידע, אוניברסיטת בר-אילן

"הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם", שר שלמה ארצי, והוא כל-כך צודק. אבל הדרך למצוא אותה משתנה דרמטית בעשרים השנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה.


סיפורי ט"ו באב מתארים את הבנות המחוללות בכרמים ואת הגברים שצופים בהן ו... מתאהבים. בימינו המודרניים אנחנו שואלים את ההורים שלנו איך הם הכירו והתשובות מגוונות: בצבא, באוניברסיטה, דרך חברים, בעבודה. יש את הבודדים שהכירו עוד בתיכון ומאז הם ביחד. יש את מי שנעזרו במשדכות מוכשרות. בדרך כלל הייתה להם סביבה משותפת ולא מעט מזל.

היום כבר כולם יודעים. יש אינטרנט. והאינטרנט, שיש בו אינסוף של מידע, מכיל גם המון מידע על בני ובנות זוג פוטנציאליים.
ככל שאנחנו מתבגרים הסביבה החברתית שלנו מצטמצמת והמגוון ממנו אפשר לבחור קטן. ואז אנחנו פונים למאגר הגדול והשופע, בתקווה שהמיועד או המיועדת מחכים לנו ברחבי הרשת, ועכשיו השאלה היא רק איך למצוא אותם באופן הכי יעיל ונכון. אבל זה לא מסתכם רק בחיפוש טוב. האתגר הגדול באמת הוא לעשות את המעבר מהאונליין לאופליין באופן כזה שגם יחזיק מעבר לדייט, מעבר לשניים, ואולי אף יגיע לזוגיות מוצלחת לחיים.

אז מה אנחנו יודעים על מציאת אהבה באינטרנט? אנחנו יודעים שכמו בחיים, גם באינטרנט המראה הוא שער הכניסה. כולנו נמשכים ליופי ותמונה אטרקטיבית יוצרת אצלנו משיכה מיידית. זה נכון לגבי שני המינים, אבל מחקרים הראו הבדל בין המינים. נשים אוהבות יותר גברים שרואים להם את השרירים ושמצולמים עם חיות מחמד ופחות את אלה שמצולמים עם כוס בירה לידם. גברים, לעומת זאת, אוהבים את תמונות הבנות שנלקחות בסלפי וממש לא אוהבים את החתול או הכלבלב שמשתרבבים לתמונה.


גם האמינות משחקת תפקיד. גבר מטופח נתפס כאמין יותר, אבל אישה מטופחת תיראה אמינה פחות מתמונת אישה במראה הטבעי.

מחפשי האהבה מתלוננים על הקלות הבלתי נסבלת של ה"סווייפ" ימינה-שמאלה שחורץ גורל רק על-פי תמונה באפליקציות כמו "טינדר". אם רוצים להעמיק קצת, אפשר להשקיע באתרי היכרויות יותר מושקעים, כמו "אוקי-קיופיד" או "ג'יידייט". שם תידרשו לכתוב על עצמכם, וגם בעולם הכתיבה יש כללים. חשוב לדעת לכתוב קודם את התכונות הטובות, עדיף בהומור חביב, להשאיר את התכונות הפחות מחמיאות לסוף, ולהוריד את הציניות והקלישאות.


יחד עם זאת, לא מזיק להבליט את מה שבאמת טוב בנו. אפקט הראשוניות מלמד אותנו שאנשים זוכרים טוב יותר את מה שהוצג להם בהתחלה, ופחות את מה שהוצג בסוף. באופן כללי – אנחנו סוג של מוצר באתרי ההיכרויות וברשת. חשוב שנהיה אמיתיים ככל האפשר, שנשאר נאמנים לעצמנו ושלא נשקר לגבי הנתונים שלנו. גברים נוטים לשקר לגבי גובהם, נשים משקרות לגבי משקלן. לא חבל? הרי בסוף ניפגש פנים מול פנים וסתם נתגלה כשקרנים קטנים. עדיף שנאהב את מי שאנחנו ונציג את העצמי האמיתי שלנו.

אתרי ההיכרויות שלטו שנים רבות בשוק, עד שהופיעה הרשת החברתית פייסבוק. האלטרנטיבה היותר שפויה היום לאתרי ההיכרויות, לדעתי, היא קבוצות הפייסבוק. אותן קבוצות שמאגדות בתוכן חברים בעלי תחומי עניין משותפים כמו טיולים, חיות מחמד, ענפי ספורט שונים, משחקי חברה ועוד. קיימות קבוצות ייעודיות למציאת אהבה וקבוצות שפשוט נותנות סביבה של "אנשים כמוני". בעידודה של פייסבוק עצמה, יותר ויותר קבוצות יוצאות מהאונליין לאופליין, מה שמאפשר יציאה רכה יותר אל מפגשים בעולם שבחוץ בלי הלחץ של הבליינד-דייט ועם הרבה כיף של חבר'ה שמחפשים אהבה בדיוק כמוך.

בסוף, אחרי כל המפגשים הוירטואלים, מגיע גם המפגש בחיים האמיתיים. לא משנה מה - צפו לאכזבה! למה? כי בעולם הוירטואלי חסר לנו הרבה מאוד מידע חיוני. אנחנו לא נחשפים להבעות פנים, למחוות גוף, לריח, לקול, למה שאנחנו קוראים "כימיה". ובהיעדר כל אלה אנחנו ממלאים את החסר בדמיון, שתמיד הוא הכי טוב שאפשר. והחיים... החיים הם ממוצע. רוב הסיכויים שתפגשו במישהו או מישהי שברמה כזאת או אחרת נמוכים ממה שדמיינתם, והאכזבה תהיה תגובתכם הראשונה. הכינו עצמכם, אל תתנו לדמיון להשתולל, הישארו עם רגליים על הקרקע, היו מודעים לפערי המידע והיו פתוחים וסבלניים. והכי חשוב: אל תתייאשו! אהבת חייכם נמצאת שם. צריך רק לחפש טוב טוב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il