TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מאחורי הקלעים של השידור המפורסם בעולם – איך בוצע הקשר בין אפולו 11 לכדור הארץ ביולי 1969?


הטכנאים של מוטרולה מתקינים את מערכת הקשר בחללית
לרגל 50 שנה לנחיתת האדם על הירח, חושפת מוטורולה את מערכת הקשר שתוכננה עבור המשימה

20 ביולי 1969- המשפט המפורסם מהירח מגיע אל כדור הארץ באמצעות טכנולוגיית רדיו. המשדרים מסוג S-band שהורכבו באפולו 11 ובמרכז הפיקוד העבירו את הטלמטריה, את התקשורת הקולית, את הנתונים הביו-רפואיים ואת אותות הטלוויזיה הראשונים בהיסטוריה בין כדור הארץ לירח.


חברת מוטורולה האמריקאית הייתה אמונה אז על כל אמצעי הקשר של אפולו 11 ושל הנחיתות לפניה. היא גם זו שתכננה, ובנתה את תרמיל האנטנה המפורסם שפותח במיוחד עבור ניל ארמסטרונג. מדובר היה בציוד חדשני ביותר באותה תקופה ששימש לעיבוד אותות טלוויזיה בכדור הארץ, וכן ציוד אחראי לפונקציות הבטיחות ומעקב מדויק מרגע השיגור, דרך המסע לירח ועד לנחיתה.


המילים הראשונות מהירח ברדיו ובטלוויזיה בבתיהם של מיליוני משפחות
לראשונה בהיסטוריה ניתן היה לראות ולשמוע את האסטרונאוטים ואת מרכז הפיקוד באמצעות ציוד הקשר החדשני, מיליוני אנשים ברחבי העולם צפו והאזינו כאשר האסטרונאוט ניל ארמסטרונג הניח את כף רגלו על הירח במרחק 400,000 ק"מ כדור הארץ ואמר את המשפט האלמותי: "זה צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". המילים הללו עברו בזכות אותו תרמיל גב לאנטנה – שכלל אנטנה קטנה שהעבירה את המילים והמסרים למשדר בחללית ומשם לכדור הארץ.


פחות אנרגיה ממנורת מקרר
למעשה בכל משימת אפולו השתמשו בארה"ב בציוד ומערכות תקשורת של מוטורולה משלב טרום השיגור, השיגור, המסע לירח והנחיתה עליו. הרדיו של מוטורולה נקרא אז: S-band Apollo סיפק את הקשר היחיד של הצוות עם כדור הארץ מעבר למרחק של 48,000. היחידה האלקטרונית הקטנה ששקלה 14.5 ק"ג בלבד, דרשה פחות אנרגיה לצורך תקשורת עם כדור הארץ, מאשר כמות האנרגיה שצרכה מנורת מקרר טיפוסית באותה העת- כ-35 וואט בלבד.


מודל הקשר של אפולו היה בנוי על בסיס משדר ומקלט ששלחו אותות רדיו לשלוש תחנות קרקע בכדור הארץ בספרד, אוסטרליה וקליפורניה. אלו תירגמו את האותות לשידור FM והעבירו אותם לשידורי הרדיו והטלוויזיה. יחידת השידור הצליחה לטפל בהעברת נתונים ל-67 פונקציות במקביל.


יחידת הקשר המתקדמת בזמנו, אפשרה עזרה מהותית עבור חברי הצוות וחסכה להם את הצורך בתפעול ידני של כ- 24 מכשירים ומכל 500 מתגים.


למעשה זו לא הייתה הפעם הראשונה שבוצע קשר בין רכבי חלל לכדור הארץ, המשדרים של מוטורולה סיפקו תקשורת רדיו בין כלי רכב חלל לכדור הארץ גם במשימות קודמות, שם שידרו קול, הודעות, אותות וידאו ונתונים. מכשירי הרדיו העצמאיים האלה היו חיוניים כדי לעקוב אחר מהירות ומיקום החללית ולאחזר נתונים ולהפעיל את המכשירים האלקטרוניים על גבי החללית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il