TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שאול מרידור ויובל שטייניץ בוועידת תשתיות ישראל הבוקר


יובל שטייניץ בוועידת תשתיות ביוזמת מידע כנסים
"הודעת הביטוח הלאומי להפסיק להעביר כספים לאוצר היא פגיעה ישירה באזרחים". שאול מרידור, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל ביוזמת מידע כנסים

"נחנו עם ידיים כבולות בגלל המצב הפוליטי, שלא מאפשר לכנס את הגירעון. דווקא בגלל זה, זה לא זמן לאנשים לא אחראים. הצעד שעשה מנכ"ל הביטוח הלאומי הוא צעד מאוד לא אחראי. הוא פוגע באזרחים באופן ישיר וגם ביעדי הממשלה ובמצב הכלכלי. המוסד לביטוח לאומי מקבל מהחשב הכללי ריבית גבוהה ללא סיכון, והוא מבקש להשקיע באפיקים מסוכנים.


המשמעות היא שמי שמקבל את השירותים של הביטוח הלאומי - כולנו - ישלם את הפער שנוצר. הגירעון של המוסד ייפול על כתפי האזרחים כולם. צריך לנצל את המצב הפוליטי הקיים ואת הבחירות החוזרות כדי לעשות צעדים שמטרתן לנגח אנשי ציבור שרוצים להרוויח עוד תקן. אני מאוד מקווה שנצליח למנוע את המהלך הזה של ביטוח לאומי", שאול מרידור, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, התייחס להודעה של הביטוח הלאומי להפסיק להעביר כספים למשרד האוצר בתוך חודשיים ואמר כי תקציב 2020 יהיה קשוח, בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל שהתקיימה היום ביוזמת "מידע כנסים", במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

מרידור הוסיף: "אחד מהצעדים המשמעותיים שיביאו צמיחה בישראל הוא השקעה בתשתיות ארוכות טווח, בפרט מטרו באזור תל אביב והשקעה בתחבורה ציבורית. אנחנו נשקיע הרבה כסף בתחבורה להסעת המונים, פחות בכבישים. מטרו בתל אביב זה אירוע של 150 מיליארד שקל שלא היה כמותו בישראל. זה אירוע שגורם לנו לשנות את כל התשתיות בישראל וזה דבר קריטי.


בנוסף, אנחנו נצא ככל האפשר מהמקומות שאפשר לצאת מהם במשק האנרגיה, והרפורמה בחשמל היא צעד מאוד חשוב בכיוון. היא בעצם הוצאת הממשלה למקומות שתחרות יכולה להיות שם וברגע שיש שוק עם תחרות, זה שוק שעובד יותר טוב מאשר שוק שכמה פקידים או כמה אנשים בחברת חשמל יושבים ומתכננים אותו. כמו כן, אנחנו נביא לייצור יעיל ונשים את הלקוח במרכז. הלקוח בסוף יקבל חברת אספקה שתרצה אותו אצלה, יביא ללקוח הרבה יותר שירות ומוצר יותר טוב".

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: " גז ואנרגיות מתחדשות – אנצל את ההזדמנות כדי להסביר למה היעד שלנו באנרגיות מתחדשות הוא 17 אחוז, יכול להיות שנעלה אותו בשנים הקרובות. המטרה שלי במשק האנרגיה, מעבר לכלכליות, זה אנרגיה נקייה. בישראל כמעט כל האנרגיה המתחדשת היא מהשמש ואנחנו לא יכולים לקבל גיבוי לא מסוריה, לא מירדן או שום מדינה במזרח התיכון כדי שנסתמך עליו באספקת החשמל שלנו. לכן, שאלת האגירה היא שאלת המפתח.


יש היום פתרונות אגירה, אבל עדיין לא מספיקים למדינה שלמה ואפילו לא לחצי מדינה. לכן, אם אנחנו רוצים משק אנרגיה יעיל וירוק, יש עיקרון ברזל אחד, אנחנו חייבים לספק לא 70 או 80 אחוז חשמל אלא 100 אחוז חשמל לבתים לבתי החולים לבסיסי צהל למשפחות. לכן, בונים את משק החשמל מתוך הקפדה לעשות את המקסימום שיהיה חשמל נקי, עם מינימום פגיעה באיכות הסביבה, מתוך התייחסות לנתונים הריאליים של מדינת ישראל.


כדי להפחית את זיהום האוויר, אנחנו במשרד האנרגיה גיבשנו חזון שנקרא 2030, ואנחנו מקדמים את מעבר התחבורה בישראל ממנועי בערה של דלק, בנזין ודדיזל למנועים חשמליים וממנעים. משרד האנרגיה היום מוביל את המערך הממשלתי עם יעדים ברורים, של 2030 שרוב המנועים בישראל לא יזהמו בישראל.


פריצת הדרך במתווה הגז היא שאפשרה לנו לגבש את התוכניות ולהתקדם בהן. אנחנו בונים את מערך האנרגיה והמים בישראל מחדש עם שני עקרונות – ביטחון אנרגטי וביטחון באספקת המים גם בשנות בצורת, ביטחון שהכנרת לא תיעלם לנו גם אם ההתחממות הגלובלית תימשך ותחריף, ביטחון שאספקת האנרגיה, החשמל והדלקים בקיץ ובחורף, ביום מעונן וביום אביב, ביטחון אנרגטי בימי מלחמה והעיקרון השני, הפחתה דרמטית בזיהום האוויר בישראל לאיכות הסביבה, לחשמל, במים, בכל התמהיל של רצף גז-מים-חשמל-אנרגיה-תחבורה-דלקים. זה לא רק הבטחות, יש בשלוש השנים האחרונות גם קבלות לכך שאנו מצליחים".

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "חלקי אסדת לוויתן יגיעו לארץ כבר בסוף אוגוסט, ובמהלך ספטמבר יורכבו על רגלי האסדה. עד עכשיו הצלחנו להקדים את לוחות הזמנים, ואנו מקווים שכבר במהלך הרבעון הרביעי של השנה נתחיל להזרים את הגז לישראל ולשכנותינו."

בנוגע להמשך פעילות הגז הטבעי אמר אבו "בזמן שאחרים מדברים, אנחנו עושים. אמרו שלא נמכור את כריש תנין, שלא נייצא גז לירדן, שלא נפתח את לוויתן, שלא נצליח להשמיש את EMG... אז אמרו. אנחנו עובדים ומתקדמים במרץ. רק השבוע קיבלנו את אישור נוסף לכך שהצינור כשיר להזרמת גז, ביצענו כבר הרמת גז בצינור ואנו ממתינים לאישורים הסופיים מהרגולטורים בישראל ובמצרים."

בנוגע למחיר שמשלמת חברת החשמל על הגז מתמר ומלוויתן ענה אבו: " מחיר הגז הממוצע באירופה בשנת 2018 עמד על 8$, כאשר המחיר בישראל עמד על 5.3$. אם חברת החשמל היתה פועלת באירופה ומבקשת לסגור מחיר ל-18 חודשים, היא היתה משלמת כיום כ-7$. מאוד לא מקצועי לבחון את מחיר הגז בנקודת זמן אקראית. המחירים האלו נבחנים לאורך זמן, כתלות באורך ההסכם, עלויות הפקה, עלויות גידור ובוודאות האספקה"

אורי אדירי, מנכ"ל משרד האנרגיה: "פתרון האנרגיה הוא מורכב. צריך למצוא את האיזון העדין בין יעדים ואינטרסים שונים: סביבה, עלות, בטחון אנרגטי. אנחנו שוקלים את הכל אבל אסור להיכלא לשיתוק, חייבים להתקדם. התפקיד שלנו הוא לאפשר וליצור את התנאים אשר יאפשרו שיתוף פעולה פורה ומועיל. עיקר ההשקעות בתחום האנרגיה הן מהסקטור הפרטי ואנחנו צריכים לדאוג לרגולציה שתאפשר את הפעילות, לטובת כלל הציבור והמשק.


בחמש השנים הקרובות צפויים לצאת לביצוע במשק האנרגיה פרויקטים בשווי של כ- 65 מיליארד שקל. 29 מיליארד שקל מהשקעה ציבורית ו-35 מיליארד שקל מהשקעות פרטיות. ההחלטות כבר התקבלו- מתווה הגז הטבעי, רפורמת החשמל והפסקת השימוש בפחם, הולכת וחלוקת הגז הטבעי והבאתו לכל הצרכנים בארץ, הכפלת תכנית הפיתוח של תשתיות המים למקרה של שנות בצורת ופיתוח מתקנים של התפלת מים".

בוועידה ה-8 לתשתיות ישראל ביוזמת "מידע כנסים", השתתפו מאות בכירי המשק ומקבלי ההחלטות בענף התשתיות ועסקו בשינויים והמהפכות שמדינת ישראל עוברת בתחום, ותתמקד במדיניות הממשלתית ובאתגרים המרכזיים שמונחים לפתחו של ענף התשתיות הישראלי, תוך מיקוד בתחבורה, נדל"ן, אנרגיה, גז ונפט ומים. בין המשתתפים: שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, שי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר, גיא סמט מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, שאול מרידור הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר, יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים, אודי אדירי מנכ"ל משרד האנרגיה, ד"ר שמואל פלדל מנכ"ל סימנס ישראל, אלוף במיל. יפתח רון-טל יו"ר חברת החשמל, יגאל לנדאו מנכ"ל רציו, אלי כהן מנכ"ל מקורות, יאיר סרוסי יו"ר דירקטוריון אנלייט, דן הראל יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עוזי יצחקי יו"ר חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים, ערן כהן מנכ"ל בומברדייר ישראל, שניר ניב רכז תחבורה באגף תקציבים משרד האוצר, אלי אסולין מנכ"ל דוראד, חגי מילר מנכ"ל גלובל פאוור, אמיר פוסטר מנכ"ל איגוד תעשיות חיפוש הנפט והגז בישראל, ד"ר גדעון פרידמן המדען הראשי בפועל משרד האנרגיה ועוד


הועידה ה-8 לתשתיות ישראל
יום רביעי 17.7.2019, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל-אביב



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il