TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן לחודש מאי


עפר קליין
מדד המחירים לצרכן לחודש מאי עלה ב-0.7 אחוז, מעל לצפי והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-1.5 אחוזים

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן:
למרות המדד הגבוה מהצפי אנחנו לא צופים עליה קרובה בריבית.


מדד המחירים לצרכן לחודש מאי עלה ב-0.7 אחוז, מעל לצפי והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-1.5 אחוזים – שיא של קרוב ל-5 וחצי שנים. התורמים העיקריים למדד היו עלייה עונתית חדה בסעיפי ההלבשה-וההנעלה, המשך העלייה במחירי הפירות והירקות לצד העלייה במחיר הדלק. ההפתעה כלפי מעלה נבעה בעיקר מעלייה מהירה מהצפי במחירי המזון.


למרות המדד הגבוה מהצפי, נוכח התחזקותו של השקל מתחילת השנה והאיתותים על הרחבה נוספת של המדיניות המוניטרית בבנקים מרכזיים מובילים בעולם, אנו לא מאמינים שריבית בנק ישראל תעלה השנה – אלא אם ייחתם הסכם סחר בין ארה"ב וסין (תרחיש שכרגע לצערנו נראה רחוק).


בכך אנו מסיימים את רצף המדדים העונתית החיוביים. התחזית הראשונית שלנו למדד יוני היא מינוס 0.2 אחוז, בעיקר בשל ירידה עונתית חדה במחירי ההלבשה וההנעלה לצד ירידה במחירי הפירות והירקות. התחזית הראשונית למדד יולי היא אפס אחוז, כאשר עלייה עונתית במחירי הדיור (שכירות) תקוזז עם המשך ירידה במחירי ההלבשה וההנעלה לצד הירידה הצפויה כעת במחיר הדלק (תלוי בהתפתחויות האחרונות במפרץ הפרסי).


ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של 1.3 אחוזים, (בהנחה של יציבות במחירי הסחורות ושע"ח), כאשר אנו מאמינים שהעלייה החריגה במחירי הפירות והירקות, תקוזז בהמשך השנה לצד ייסוף קל בשקל. חשוב לציין שהתחזית לא לוקחת בחשבון פעולות יזומות של הממשלה להפחתת הגירעון במהלך שנה הבאה.


האינדיקאטורים משוק הדיור בחצי השנה האחרונה מצביעים על מגמת עלייה קלה בפעילות, במיוחד בקרב רוכשי דירה ראשונה, שכנראה מושפעים גם מירידת התשואות החדה בתשואות האג"ח הממשלתיות (שמורידה את הריבית למשכנתאות). העלייה הקלה בפעילות באה לידי ביטוי במחירים כאשר מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן) עלה ב-0.5 אחוז (בין אמצע מרץ לאמצע אפריל) ואף נתוני החודשיים הקודמים עודכנו קלות כלפי מעלה, כך שב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-1 אחוז.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il