TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

לקראת פינוי שדה דב ב- 1.7.2019


חיבוק דב_מתוך עמוד הפייסבוק
"חיבוק דב – חונק את המשק" - השארת שדה דב תעלה לציבור הישראלי 12 מיליארד שקלים

קמפיין הסברה חדש מביא את הסיפור האמיתי מאחורי הפינוי השדה; יציף את ההשלכות ההרסניות של שדה דב והתועלות הנובעות מהקמת המתחם החדש

פעילות זו נועדה להנגיש לציבור עובדות ונתונים המוסתרים ממנו במשך שנים במסגרת קמפיין שקרי ומכפיש המתנהל במימון גורמים עסקיים התומכים בהשארת השדה

סגירת שדה דב תאפשר, בין היתר:
העברת 12 מיליארד שקלים לפרויקטים ציבוריים ומעבר בסיסי צה"ל - מנוע כלכלי וחברתי אדיר לנגב
הקמת אלפי יחידות דיור בר השגה ועבור אוכלוסיות מיוחדות
הקמת הפארק החופי הגדול בישראל, פתיחת הגישה לים
יצירת 25,000 מקומות עבודה חדשים, פיתוח תיירותי וכלכלי
פינוי תוואי קו הרכבת הקלה
הפסקת זיהום אוויר ורעש - בסמוך לבתי מגורים, בתי ספר וגני ילדים

קמפיין הסברה חדש, ביוזמת מנהלי הגוש הגדול, עולה בימים אלו לאוויר על מנת להציף את ההשלכות ההרסניות של שדה דב והתועלות האדירות לציבור הנובעות מפינויו הקבוע לעוד כשלושה שבועות. הסלוגן שילווה את הקמפיין הוא "חיבוק דב – זה לא טוב" ו"חיבוק דב – חונק את המשק" והוא יכלול שלטי חוצות, מודעות ופעילות בדיגיטל וברשתות החברתיות. במסגרת זו הופק סרטון בהשתתפות השחק יוסי מרשק המסביר בשפה פשוטה וברורה את עיקרי הדברים.


הציבור ייקרא להיכנס לאתר המספר את הסיפור האמיתי, מבוסס עובדות ונתונים, מאחורי פינוי שדה דב, ובעיקר את התועלות הגדולות הנובעות ממנו. פעילות ההסברה נועדה להנגיש לציבור מידע מהותי המוסתר ממנו במשך שנים במסגרת קמפיין שקרי ומכפיש, רצוף דיסאינפורמציה, המתנהל במימון גורמים עסקיים התומכים בהשארת השדה משיקוליהם שלהם.


כידוע, לאחר עשרות רבות של שנות פעילות לא מוסדרת, החלטות ממשלה, כנסת ובג"צ – יפונה בעוד כשלושה שבועות שדה התעופה שדה דב. סגירת שדה התעופה, השוכן לחוף הים, משאב ציבורי הנמצא במחסור חמור בישראל ואשר מעולם לא קיבל היתר כדין, יביא תועלות אדירות למדינה בדרום ובגוש דן.
בהתאם להסכם חסר תקדים שחתמו נציגי הבעלים החוקיים של הקרקע עם המדינה בשנת 2007 – מוותרים הבעלים הפרטיים החוקיים על 50% מזכויותיהם בפרויקט מתחם דב החדש.


משמעות הדבר כי פינוי השדה מהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי אדיר למשק ובפרט לנגב עם העברת התמורות מהפרויקט בהיקף של כ- 12 מיליארד שקלים לפרויקטים ציבוריים ומעבר בסיסי צה"ל לדרום. הוויתורים על זכויות הבנייה שהעניקו בלעדי הקרקע הפרטיים למדינה וכן ויתור על דמי שימוש שלא שולמו לאורך עשרות שנים נאמדת במיליארדי שקלים. אי סגירת השדה תגרום לנזק של למעלה מ-12 מיליארד שקלים שיחד עם הגרעון הקיים גם כך בתקציב המדינה, עלולים להכניס את המשק הישראלי למיתון חריף.


בין התועלות המרכזיות הנוספות של פינוי השדה: הקמת רובע מגורים חדשני ומודרני, הכולל כ- 70% שטחים ציבוריים, הבנוי על פי הסטנדרט הגבוה ביותר של תכנון עירוני בהתאם לאסטרטגיית תכנון ירוקה ומקיימת. מתחם דב החדש צפוי לשפר מהותית את היצע הדירות בתל-אביב עם כ- 16,000 יחידות מגורים, מתוכן כ- 7,000 יחידות דיור לזוגות צעירים, דיור מוגן ודיור במחירים מופחתים. מחצית מהדירות בפרויקט יהיו בנות 2-3 חדרים.


בנוסף, מתחם דב החדש כולל מתחמי תיירות, פנאי ובילוי ויצירת מקומות עבודה חדשים לכ- 25,000 איש. פינוי השדה יאפשר לראשונה גישה של הציבור הרחב לים והקמת הפארק החופי הגדול בישראל הכולל, בחלק קטן משטחו, מרינה ומרכז ספורט ימי, זאת בניגוד למצב האבסורדי הקיים בו השדה מונע גישה נוחה ובטוחה לקו הים, לה חשיבות מיוחדת במדינה צפופה וקטנה בה קיים מאבק על כל פיסת חוף נגישה לציבור.


עוד נציין כי פינוי השדה ישים סוף לזיהום אוויר וקרקע, פיח, גזים רעילים ורעש מטוסים המהווים סכנה בריאותית ומטרד לתושבי השכונות הסמוכות ובפרט לילדי הגנים ובתי הספר בשכונת נופי ים. בהקשר זה נזכיר כי רק לפני כשלושה חודשים פונה שדה התעופה רמון מתוך אילת, זאת בין היתר על מנת למנוע סכנה בריאותית ובטיחותית ובמטרה להאיץ את פיתוח העיר.


בית המשפט העליון קבע בינואר 2016: "...עיריית אילת, שמוכנים אנו להניח כי היא מודאגת באמת ובתמים מהארכה אפשרית של פרק הזמן שבו נדרש לנוסע לצאת ולבוא בשעריה, מקדמת את העתקת שדה התעופה שבתחומה לתמנע הרחוקה מאילת כ-20 קילומטרים, ובמקביל מקדמת תכנית להקמת מתחם מלונאות, נופש, מסחר ומגורים בשטחו של שדה התעופה הנוכחי באילת.


בכך מאריכה היא במו ידיה את פרק הזמן הנדרש להגעה אליה וממנה. כרשות שנהירים לה השיקולים הענייניים התומכים בהעתקת שדה תעופה הנמצא בתוככי העיר, לא צריך להעלם מעיניה ההיגיון הכלכלי והתכנוני שבהעתקת שדה דב, וצריכה היא להבין – למשל – גם את דרישתם של תושבי שכונת המגורים בתל אביב-יפו, הסמוכה לשדה דב, להימנע מדחיית מועד הפסקת הפעילות בו עקב המטרדים הבריאותיים שהוא גורם להם לטענתם."


לקראת פינוי שדה דב, השקיעה רשות שדות התעופה כ- 230 מיליוני שקלים בהתאמות נדרשות בנתב"ג על מנת לקלוט את פעילות שדה דב ועל מנת לאפשר נגישות, זמן טרמינל קצר ועוד לטסים בטיסות פנים ארציות. בג"צ שדן בנושא קבע "... מתגובת רש"ת אנו למדים כי זו ערוכה ומוכנה לקליטת הפעילות התעופתית המסחרית בנתב"ג, אין מניעה מקליטת כלל הפעילות המסחרית של ארקיע משדה דב בנתב"ג."


עם פינוי השדה, צפויה החברה לשירותי איכות סביבה להיכנס למתחם לביצוע בדיקות קרקע וקידוחים במטרה לאפשר להתחיל לאלתר בטיפול יעיל בזיהומי קרקע ולסיימם עד סיום הליכי התכנו וכן צפוי קידום מואץ של תשתיות ושל עבודה בתוואי הרכבת הקלה העוברת בשטח השדה, פרוייקט הסעת המונים חיוני לאזור כולו.


את קמפיין ההסברה יזמו מנהלי הגוש הגדול שמונו מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול (6896). מינוי מנהלים לגוש (עוד בשנות ה-70 למאה הקודמת) נעשה לאור העובדה כי מספר הבעלים בחלקה למעלה מ- 1500 איש. המנהלים מוסמכים לטפל, בין היתר, בכל הקשור לתכנון, פיתוח וניהול קרקע (בחלק המערבי של הגוש). המנהלים מובילים יחד עם רמ"י ועיריית תל אביב במשך שנים את התוכנית להקמת מתחם דב החדש.
הקמפיין הפרסומי יעלה באמצעות משרד הפרסום סיטימדיה.

אתר- שדה דב הסיפור האמיתי - https://sde-dov.com/
עמוד פייסבוק- מתחם דב החדש
סרטון הסברה - https://www.facebook.com/watch/?v=2372971833025659



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il