TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

תוצאות הפיילוט של שותפות רא"מ


ג'אק סבג, מנכ"ל רא"מ
ניתן להגדיל את תפוקת החשמל שתייצר השותפות משילוב של פצלי שמן ופסולת פלסטיק לכ-55-65 מגה וואט

ג'אק סבג, מנכ"ל רא"מ: התוצאות של הפיילוט מצביעות על כך שניתן יהיה להפחית את התלות של השותפות בתנודתיות של מחיר הנפט ובכך תקדמנה משמעותית את ההגעה לסגירה פיננסית # השותפות תדווח בהמשך בדבר המשמעות הכלכלית של תוצאות הפיילוט

תפוקת החשמל ששותפות רא"מ (רותם אנרגיה מחצבים) תוכל לייצר משילוב של פצלי שמן ופסולת פלסטיק תהא ככל הנראה גדולה מהצפוי ותוכל לעמוד על 55-65 מגה וואט. כך עולה מתוצאות הפיילוט שביצעה השותפות ועליו דיווחה הבוקר. תוצאות הפיילוט מצביעות על כך שניתן יהיה להפחית את התלות של השותפות בתנודתיות של מחיר הנפט ומקלות על הגעה לסגירה פיננסית בדרך להקמת מתקני ההפקה במישור רותם. יצויין כי השותפות בוחנת את המשמעות הכלכלית של תוצאות הפיילוט ותדווח על כך בהמשך. בנוסף, השותפות קיבלה לידיה נתונים ראשוניים אודות הרכב הנפט המופק מפצלי השמן ופסולת פלסטיק ובהתאם תפעל להתקשרות עם לקוחות למכירת הנפט.

על פי הדיווח של רא"מ הבוקר, השותפות השלימה את ביצוע הפיילוט באמצעות חברת TTU Galoter, הנחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתכנון הנדסי בתחום הפקת חשמל ונפט מפצלי שמן. חברת TTU Galoter מחזיקה בזכויות על טכנולוגית UTT-3000 שהינה טכנולוגיית Solid Heat Carrier, אשר נבחרה לפרויקט של רא"מ ואשר על פיה מפיקים אנרגיה מפצלי שמן באופן מסחרי בשורה של מתקנים הפועלים באסטוניה. הפיילוט בוצע במעבדות האוניברסיטה הטכנולוגית שבסנט-פטרסבורג, רוסיה, ולשם כך נשלחו למעבדות האוניברסיטה פצלי שמן משטח התגלית של השותפות במישור רותם ופסולת פלסטיק שנמסרה אחרי מיון על ידי קבוצת יעקובי.

לפיילוט נקבעו מספר מטרות: קבלת מאזן חום ומסה כבסיס הנתונים לביצוע התכנון ההנדסי של מתקני השותפות; ביצוע אופטימיזציה של תפוקות הנפט והחשמל ביחס להיפק האנרגטי של פצלי השמן בשילוב עם פסולת הפלסטיק; קבלת הרכב הנפט המיוצר מפצלי השמן בשילוב עם פסולת הפלסטיק לשם התקשרות עתידית עם לקוחות למכירת הנפט וקבלת נתונים נוספים הנדרשים לשם קידום התסקיר הסביבתי למכרה ולמתקני ההפקה שבכוונת השותפות להקים.

תוצאות הפיילוט: שילוב פצלי שמן ופסולת פלסטיק מהווה בשורה אנרגטית וסביבתית ומאפשר הגדלת תפוקת החשמל


מתוצאות הפיילוט עולה כי שילוב פסולת הפלסטיק עם פצלי השמן בטכנולוגית Solid Heat Carrier המוצעת מגדילה גם את תפוקות החשמל ומהווה בשורה אנרגטית וסביבתית כאחת. בנוסף, ניתן לבצע אופטימיזציה באמצעות הגדלת הפקת החשמל על חשבון הפקת הנפט ולהגדיל את תפוקת החשמל לכ- 55-65 מגה וואט, במקום 30 מגה וואט עליו דיווחה השותפות מלכתחילה.


משמעות ממצאי הפיילוט: הפחתת הסיכון הטמון בתנודתיות מחירי הנפט והגדלת הוודאות של הגעה לסגירה פיננסית

לתוצאות הפיילוט השלכות חיוביות על הוודאות בהגעה לסגירה פיננסית: הגדלת תפוקות החשמל על חשבון תפוקות הנפט מגדילה את יציבות התזרים הצפוי ומפחיתה את הסיכונים הכרוכים בהשפעת תנודתיות מחירי הנפט על המודל הפיננסי של השותפות. בנוסף, הגדלת מרכיב ההכנסות ממכירת חשמל, בכפוף לקבלת אסדרה מרשות החשמל למכירת החשמל, תגדיל את רמת הוודאות בהכנסות השותפות ובכך, להערכת השותפות, תגדיל את יכולתה להגיע לסגירה פיננסית.

ג'אק סבג, מנכ"ל רא"מ: מדובר בתוצאות חשובות במספר מישורים. ראשית, התוצאות מוכיחות חד משמעית כי לא רק שהליך הפקת נפט וחשמל מפצלי שמן ופסולת פלסטיק הוא אפשרי וכלכלי, אלא מהווה גם בשורה סביבתית ממשית לבעיה הלאומית של טיפול בפסולת פלסטיק לא מתכלה ובנזק הסביבתי הנגרם מהצורך להטמין או לשרוף אותה. בנוסף, היכולת של השותפות לבצע אופטימיזציה בין מחירי החשמל ובין מחירי הנפט מאפשרת את הפחתת התלות במחירי הנפט התנודתיים. תוצאה זו תקל משמעותית על גורמי המימון המעדיפים יציבות מחירים על פני תנודתיות, ותאפשר לשותפות להגיע לסגירה פיננסית קלה יותר.

על פי הדיווח הבוקר, לאור קבלת הרכב הנפט, השותפות תפעל להתקשרות מוקדמת עם לקוחות לשם מכירת הנפט ובנוסף, ממצאי הפיילוט יאפשרו הכנת מודל פיננסי מעודכן על ידי גורם מקצועי.

כללי אודות השותפות
שותפות רותם אנרגיה מחצבים (רא"מ), בניהולם של ד"ר יעקב מימרן, יו"ר, וג'אק סבג, מנכ"ל, הוקמה בשנת 2016 על ידי השותף הכללי חברת נורת'ווד – Northwood Exploration Israel והונפקה בבורסה של ת"א בנובמבר 2018. השותפות מתכננת להקים במישור רותם שני מתקנים להפקת נפט וחשמל. רישיון רותם מזרח, אותו מחזיקה השותפות ב-100%, הוכרז לאחרונה כתגלית ע"י משרד האנרגיה. שטח התגלית משתרע על למעלה מ-2,900 דונם באזור ייעודי לכריה, סביב מכרה פעיל לפצלי שמן. על פי הערכת מומחה חיצוני בלתי תלוי, עתודות פצלי שמן בשטח הנ"ל נאמדות בכ-245 מיליון טון מהם ניתן להפיק כ-135 מליון חביות נפט.


לשם הפקת אנרגיה יוזנו מתקני רא"מ בפצלי שמן ובכ- 200 אלף טון של פסולת פלסטיק עירונית מדי שנה. פעילות השותפות משתלבת עם מדיניות המשרד להגנת הסביבה המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת פלסטיק עירונית בלתי מתכלה (דוגמת שקיות ועוד) המהווה בעיה סביבתית גוברת. בהקשר זה ראוי לציין כי מעבר להשלכות הסביבתיות, לשימוש שתעשה השותפות בפסולת הפלסטיק השלכות כלכליות: בשל חיסכון בהטמנה של כ- 200,000 טון פסולת בשנה, שותפות רא"מ מקטינה נזק סביבתי בהיקף של למעלה מ- 15 מיליון ₪ בשנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il