TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"להערכתנו ההסתברות הגלומה בשוק של מעל ל-50 אחוזים להורדת הריבית הקצרה בארה"ב במהלך המחצית השנייה של השנה, פסימית מידי."

בארץ
בניגוד לחולשה במרבית השווקים המפותחים במהלך הרבעון הראשון של השנה, בישראל הנתונים מצביעים על מגמה חיובית מתונה.


בניגוד לחולשה במרבית השווקים המפותחים במהלך הרבעון הראשון של השנה, בישראל הנתונים מצביעים על מגמה חיובית מתונה; נתוני התעסוקה לפברואר היו טובים מהצפי, כאשר שיעור האבטלה ירד ל-4.1 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) והאבטלה בחודשיים הקודמים עודכנה קלות כלפי מטה.


במקביל, נרשמה גם עלייה בשיעור ההשתתפות ל-64.2 אחוזים. בגילאי העבודה העיקריים (25 עד 64) התמונה דומה, כאשר שיעור האבטלה ירד ל-3.6 אחוזים במקביל לעלייה ל-80.7 אחוזים בשיעור ההשתתפות. אנו צופים התייצבות בחודשים הקרובים בשיעור האבטלה ברמות הללו, וזאת לנוכח ההתמתנות מרמות השיא של הביקושים לעובדים לצד החולשה בכלכלה העולמית.

אינדיקטורים חיוביים נוספים שפורסמו השבוע בארץ; בינואר מדד פדיון ענפי המשק עלה ב-1.6 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) ומדד הייצור התעשייתי עלה בשיעור חד של 5.4 אחוזים לאחר חודשיים של ירידה במדד. גם נתוני יצוא השירותים בניכוי חברות הזנק בינואר היו חיוביים מאוד כאשר עלו ב-6.4 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) בהובלת יצוא בענפי ההיי-טק. בעקבות האינדיקאטורים החיוביים המדד המשולב של בנק ישראל עלה ב-0.3 אחוז בפברואר, ואף נתוני ינואר עודכנו כלפי מעלה.

אנו צופים שבמהלך השנה נראה עלייה מהירה יחסית בגמר הבנייה, בשל התחלות גבוהות בשנתיים שקדמו לכך, מגמה זו גם תלחץ את מחירי השכירות כלפי מטה ותמתן את האינפלציה.


נתוני התחלות הבנייה לרבעון האחרון של 2018 היו חיוביים עם עלייה רבעונית של 8.7 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) ועלייה דומה בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. בנוסף, נתוני השנתיים הקודמות עודכנו כלפי מעלה ב-3.7 אחוזים. חשוב לציין שהעלייה ברבעון האחרון לא מפצה על קרוב לשנתיים רצופות של ירידה בהתחלות הבנייה, כך שבסיכום 2018 התחלות הבנייה ירדו בשיעור חד של 10 אחוזים, לאחר ירידה של 5 אחוזים ב-2017.


להערכתנו, על רקע הגידול בהיתרי הבנייה נראה שמגמת העלייה בהתחלות הבנייה תימשך. גמר הבנייה ירד ב-4 אחוזים במהלך הרבעון האחרון של 2018, אך אנו צופים שבמהלך השנה נראה עלייה מהירה בגמר הבנייה, בשל התחלות גבוהות בשנתיים שקדמו לכך, מגמה זו גם תלחץ את מחירי השכירות כלפי מטה ותמתן את האינפלציה.

בעולם
בארה"ב
להערכתנו ההסתברות הגלומה בשוק של מעל ל-50 אחוזים להורדת הריבית הקצרה במהלך המחצית השנייה של השנה, פסימית מידי.


הבנק המרכזי הפתיע בהחלטת הריבית האחרונה בהודעה 'יונית' מהצפוי כאשר הפחית משמעותית את התחזית לריבית הקצרה וגם הכריז על סיום צמצום המאזן בעוד כחצי שנה. במסגרת התחזיות הרבעוניות המעודכנות הבנק הפחית קלות את התחזית לצמיחה ולאינפלציה, אך התחזית לריבית הקצרה ירדה במהירות, כאשר כעת מרבית חברי המועצה המוניטרית לא מאמינים שהריבית תעלה בכלל במהלך  2019.


לגבי השנה הבאה חברי המועצה מאמינים שהריבית תעלה פעם אחת. במסיבת העיתונאים הדגיש נגיד הבנק שההאטה בצמיחה הייתה מעט חדה מההערכות המוקדמות שלהם, בעיקר בשל הסיכונים הגלובליים (כלומר, החולשה באירופה ובסין).

בעקבות ההודעה, לצד נתונים חלשים מאירופה ומיפן, עלתה מעל ל-50 אחוזים הסתברות הגלומה בחוזים שהריבית תרד במהלך המחצית השנייה של השנה. נוכח הנתונים לביקושים הפנימיים בארה"ב להערכתנו זוהי תחזית פסימית מדי.

סאגת יציאת בריטניה מהאיחוד נמשכת ואתה אי הוודאות והתנודתיות.
בחמישי שעבר האיחוד האירופאי הסכים לדחות את מועד היציאה של בריטניה ללא תנאים מוקדמים רק בשבועיים (עד ל-12 באפריל), או בעד 8 שבועות במקרה שהבריטים יציגו טיוטת הסכם חדש. זאת בניגוד לבקשת בריטניה לדחייה ארוכה יותר, דבר המוסיף לחץ למערכת הסבוכה גם ככה. האיחוד האירופאי לא יסכים לדחייה נוספת ללא השתתפות בריטניה בבחירות לפרלמנט האירופאי בסוף מאי – דבר שהבריטים רוצים להימנע ממנו.


בהמשך לכך, בעקבות כישלונה של ראשת הממשלה להגיע להסדר, הפרלמנט הבריטי לקח השבוע את ההובלה בניהול המשא ומתן על ידי קביעת סידרה של הצבעות על האלטרנטיבות השונות, דבר שמקרב את כהונתה לסיום. למרות השינוי, עדיין לא ברור לאיזה פתרון יש רוב בפרלמנט על מנת להעבירו בחקיקה; הכרזה על משאל-עם חדש, יציאה ללא הסכם, קבלת ההסכם הנוכחי או אפילו ביטול ה-Brexit. בסיכומו של דבר, למרות הזמן הרב שחלף, נכון להיום עדיין כל האפשרויות על השולחן. להערכתנו, אי‑הוודאות תימשך בשבועות הקרובים, תתרום לתנודתיות ותמשיך להעיב על סנטימנט החברות באירופה”.

נקודות מרכזיות


ישראל
· בניגוד לחולשה במרבית השווקים המפותחים במהלך הרבעון הראשון, בישראל הנתונים מצביעים על מגמה חיובית עם עלייה בייצור התעשייתי, ביצוא השירותים, בפדיון ענפי המשק ובמדד המשולב של בנק ישראל.
· שוק העבודה נותר הדוק כאשר שיעור האבטלה ירד קלות בפברואר ושיעור התעסוקה עלה.
· Fitch אשררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A+ והותירה את תחזית הדירוג "יציבה"
· התחלות הבנייה ברבעון האחרון רשמו עלייה מרשימה, אך העלייה לא מפצה על החולשה בכל 2018.
· גמר הבנייה ירד ברבעון האחרון ובכל 2018, אך אנו צופים שהשנה נראה עלייה מהירה בגמר הבנייה.
לאחר 3 שבועות של עלייה, הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת.

ארה"ב
· הבנק המרכזי הפתיע בהחלטת הריבית כאשר הפחית משמעותית את התחזית לריבית הקצרה. נגיד הבנק הדגיש את העלייה בסיכונים הגלובליים. כעת מרבית החברים בבנק לא צופים שהריבית תעלה השנה. השווקים מתמחרים בסבירות גבוהה הורדת ריבית השנה.
· במקביל, הבנק הפתיע כאשר הכריז מוקדם מהצפוי על סיום צמצום המאזן המתוכנן לעוד כחצי שנה, ועל שינוי בהרכב המאזן עם רכישה מחודשת של אג"ח ממשלתיות על חשבון אג"ח מגובות משכנתאות.

עוד בעולם
· הסחר העולמי השתפר קלות בינואר השנה, אך המגמה השלילית עדיין בולטת.
· החולשה בסחר באה לידי ביטוי בהמשך ירידה ביצוא של יפן, כאשר סנטימנט החברות מצביע על המשך הרעה.
· החולשה בסחר העולמי לצד החששות מה-Brexit היו התורמים העיקריים לירידה בסנטימנט החברות באירופה. מדד מנהלי הרכש מצביע כעת על מיתון בענפי התעשייה.
· האיחוד האירופי נתן לבריטניה הארכה קצרה מהצפוי להגיע להסכם המיוחל, במקביל הפרלמנט הבריטי לקח את ההובלה בניהול המשא ומתן מידיי ראשת הממשלה. כל האפשרויות עדיין על השולחן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il