TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

התוכנית הלאומית החדשה שיזם שר האוצר משה כחלון


כחלון
להזדקן בכבוד- הוצאת כל האזרחים הוותיקים מעל לקו העוני
התוכנית הלאומית "מזדקנים בכבוד" אותה השיקה היום מפלגת "כולנו" שמה את האוכלוסייה הוותיקה בראש סדר העדיפויות. המהפכה תאפשר קיום בכבוד לאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל עם רווחה כלכלית. התוכנית תוציא את כלל האזרחים הוותיקים אל מעל קו העוני. התוכנית עוסקת בהעלאת גובה השלמת ההכנסה לאזרחים ותיקים אל כ- 5,000 ₪ ליחיד וכ 8,000 ₪ לזוג, כולל מיצוי זכויות, לאחר תום תקופת ההבשלה המלאה.

התכנית תבטיח לאזרחים הוותיקים בישראל קיום בכבוד ובביטחון ותוודא שתוחלת החיים המתארכת תהיה מלווה באיכות חיים ובבריאות טובה. המודל הנבחר הוטבה בהמלצות הועדה המשותפת לועדת העבודה, הרווחה, הבריאות וועדת הכלכלה בראשותה של ח"כ טלי פלוסקוב.

התוכנית בוחנת פרמטרים של איכות חיים ולא רק מחייה מינימלית.

שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, השיק היום את התוכנית הלאומית "מזדקנים בכבוד", שבמסגרתה אוכלוסיית הגיל השלישי תזכה לקיום בכבוד, על ידי העלאת קצבת השלמת ההכנסה באורח משמעותי, ובמהלך רב-שנתי, במקביל להתאמת הקצבה לאוכלוסיות השונות, כגון עצמאים ואזרחים וותיקים שעבדו במשך שנים רבות.

מפלגת "כולנו" ממשיכה את דרכו של מנחם בגין וכמוהו גם לוקחת את האחריות שהמדינה צריכה לקחת על האוכלוסיות החלשות ומעמד הביניים, ומשיבה לאוכלוסיות המתקשות את הכבוד הכלכלי הראוי להן.

התפיסה שמאחורי התוכנית היא לדאוג שהגידול השנתי בתקציב המדינה, יועבר לטובת מהפכות המשפיעות על שוויון הזדמנויות, צדק חלוקתי וחוסן חברתי. "מזדקנים בכבוד" הינה תכנית לאומית שתיכנס לקווי היסוד של הממשלה הבאה.

זהו המשך ישיר לפעילות מפלגת "כולנו" ושר האוצר כחלון לטובת אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, שהתבטאה בקדנציה האחרונה בהעלאה של קצבת השלמת ההכנסה באורח ניכר; בהענקת טיפולי שיניים בחינם ובסבסוד עמוק לקשישים; במתן מענק חימום לכלל האזרחים הוותיקים בישראל, בפעילות בתחום הסיעוד ועוד.

המודל הנבחר - "קיום בכבוד" - הותווה בהמלצות הועדה המשותפת לועדת העבודה, הרווחה, הבריאות וועדת הכלכלה בראשותה של ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו).

מה כלול בתכנית:

- בשנת 2020 נעלה את הקשישים בישראל אל מעל "קו העוני" החזוי לשנה זו: סכום קצבת השלמת ההכנסה המרבי יעמוד על 3,600 ₪ ליחיד ו-5,700 ₪ לזוג.

- עד לשנת 2023 נעלה את גובה השלמת ההכנסה, אל קו "קיום בכבוד", כך שעם מיצוי זכויות, יחיד יקבל כ-60% מהשכר החציוני, וזוג יגיע אל השכר החציוני.

- סכום קצבת אזרח ותיק עם השלמת הכנסה יגיע ל-4,300 ₪ ליחיד, ואל 7800 ₪ לזוג.

- סך התוספת הרב שנתית תעלה את קצבת השלמת הכנסה בכ-1000 ₪ ליחיד וכ-2000 ₪ לזוג, ביחס למצב היום.

- שווי מיצוי זכויות מוערך בכ-700 ₪ ליחיד ועד לכ-1,200 ₪ לזוג.

- הזכויות להם זכאים אזרחים ותיקים ומקבלי השלמת הכנסה הם בתשלומי מים, חשמל, ארנונה, תרופות, תחבורה ציבורית, סיוע בדיור, מענק חימום ועוד.

- מרכזי מיצוי זכויות יספקו שירות פרו-אקטיבי לבני הגיל השלישי, ויוודאו כי הם מקבלים את כל היקף ההטבות והנחות להם זכאים מקבלי הקצבאות.

- קבלת קצבת השלמת ההכנסה מותנית במבחני ההכנסה הקיימים, ועל מנת למנוע משיכת כספי פיצויים מקרן הפנסיה, גובהה יחושב כאילו לא נמשכו פיצויים במהלך עשר השנים שקדמו לפרישה.

- על מנת לעודד תעסוקה בגיל השלישי, תוספת הוותק בקצבת האזרח הוותיק לא תחושב לעניין קצבת השלמת הכנסה.

עלות התוספת התקציבית השנתית לביצוע התוכנית מוערכת בכ-500 מלש"ח בממוצע לבסיס התקציב, ומקורה הוא בגידול השנתי בתקציב המדינה.

תוספת בהיקף דומה לקצבת השלמת ההכנסה ניתנה בתקציבים הקודמים אותם העביר שר האוצר משה כחלון.

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון: "הכלכלה המודרנית מציבה אתגרים חברתיים משמעותיים, יש לנו חוב עצום לאזרחים הוותיקים וחוב מוסרי כלפי החברה הישראלית. לצד המהפכות בגיל הרך, מהפכת הדיור ואשפוז בית, אנחנו לוקחים על עצמינו להשלים את המהפכה של הוצאת כל האזרחים הוותיקים אל מעל קו העוני"

ח"כ טלי פלוסקוב:"בשנים האחרונות, עיקר עיסוקי היה לתת מענה לבעיות הסבוכות של האזרחים הוותיקים בישראל, להטות להם אוזן ולהישמע לזעקתם. הם אלו שבנו את הבית שאנו חיים בו והם שזקוקים כיום, יותר מכל, ליחס אישי מכבד ודואג. יחס זה מתחיל אצלנו, נבחרי הציבור, אלו שנבחרו לעמוד בחוד החנית מול מצוקות חברתיות הנגלות לנגד עיניהם. מטרתה העיקרית של התכנית היא להבטיח לאזרחים הוותיקים בישראל קיום בכבוד ובביטחון בכל תחומי החיים ולוודא שהעלייה בתוחלת החיים בישראל תתאפיין באיכות חיים ובבריאות טובה. התכנית תחולל שינוי ביחס הוותיקים ובעקבותיה יראו בהם נכס ולא נטל למשק ולחברה"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il