TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מרחביה בהסכם השקעה ראשון בתחום הקנאביס הרפואי


רני ליפשיץ, יור מרחביה
תשקיע 400 אלף דולר ב'ויאולי' המפתחת טכנולוגיה פורצת דרך לצריכת שמן קנאביס רפואי במינון מדויק וללא צורך בחימום

סנארה ונצ'רס – בית השקעות של טבע ופיליפס, היא השותפה של מרחביה למיזם
הטכנולוגיה הייחודית, שאינה מחממת את שמן הקנאביס, שומרת על תכונותיו הרפואיות המקוריות במלואן ללא שינוי, ומאפשרת נטילת קנאביס רפואי עפ"י מינון מוגדר מראש וישירות לריאות המטופל (יעילות מקסימלית)

 מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח), חברת השקעות ישראלית המתמחה בחברות צעירות בתחומי מדעי החיים, מודיעה כי חתמה על הסכם השקעה תמורת הקצאת מניות בויאולי, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לצריכת קנאביס במינון מדויק וללא חימום ושריפה.


מרחביה תשקיע סך של 400 אלף דולר תמורת הקצאת 200,000 מניות בכורה A של ויאולי בהיקף המהווה כ-20% מהונה המונפק והנפרע של ויאולי על בסיס דילול מלא.


ויאולי, העוסקת בתחום המכשור הרפואי תעשה שימוש בטכנולוגית נבולציה חדשנית במסגרת הסכם רישיון בלעדי לתחום הקנאביס כחלק מספין אוף של אחת מחברות הפורטפוליו של סנארה ונצ'רס. הסכם הרישיון כפוף לאישור ולחתימת הסכמים נוספים עם צד שלישי. לצד השקעת מרחביה, סנארה ונצ'רס תשקיע סך של 250 אלף דולר בתמורה להקצאת 125,000 מניות בכורה A של ויאולי.


מהלך זה מהווה חלק מיישום האסטרטגיה העיסקית של מרחביה להשקעה בטכנולוגיות פורצות דרך, בעלות פוטנציאל גלובלי משמעותי ובשווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים.


אלי ארד, מנכ"ל מרחביה: "אנו ממשיכים לבנות את פורטפוליו החברות המבטיחות של מרחביה. עסקת ויאולי מהווה מימוש האסטרטגיה העסקית להשקעה בטכנולוגיה פורצת דרך, הנותנת מענה לצורך רפואי קיים ופונה לשוק ענק. הטכנולוגיה הייחודית של ויאולי מאפשרת צריכת שמן קנאביס רפואי בשאיפה, במינון מדויק ללא צורך בחימום, אידוי או שריפה. יכולת זו מהווה יתרון עצום בשוק הרפואי בו הצריכה היום, אם באמצעות עישון, אידוי או אכילה אינה מדויקת ולא ניתנת לשליטה. בנוסף, הטכנולוגיה של ויאולי משמרת את תכונות שמן הקנביס ללא יצירת חומרי לוואי הנכנסים לגוף בעת הצריכה כתוצאה מחימום או שריפה.


תחום הקנאביס הרפואי זוכה לרגולציה תומכת, לגליזציה ולגיטימציה בקהילה הרפואית, הן מרגולטורים והן מרופאים כך שאנו מאמינים כי פתרון החברה יכול להשתלב בשוק הקנאביס שמפגין קצבי צמיחה גבוהים. לאור זאת, אנו מאמינים כי ההשקעה בויאולי תוביל ליצירת ערך משמעותית לבעלי המניות של מרחביה". מטרת ההשקעה הינה התאמת הטכנולוגיה לתחום הקנביס והוכחת היכולת הטכנולוגית להעברת שמן קנביס לריאות בצורה יעילה ובטוחה.


על פי ידיעתה של מרחביה, שוק הקנאביס הרפואי צפוי לגדול עד שנת 2024 להיקף של כ-55 מיליארד דולר. מכירות תרכיזי הקנאביס לשוק הקנאביס צפויים לעבור היקף של 3 מיליארד דולר עד סוף 2018. במסגרת השקעותיה בחברות בתחום הקנאביס הרפואי, מרחביה תממש את יכולותיה בתחום בחינת השקעות במדעי החיים ובטכנולוגיה ומימוש מדיניות השקעה בתחום זה, וכן את קשריה הבינ"ל עם גופים מובילים גם בתחום הקנאביס הרפואי עם דגש על חברות מחקר ופיתוח. החברה מנהלת מגעים עם מספר חברות נוספות בעלות פעילות מו"פ הקשורה לקנאביס רפואי.

אודות ויאולי
ויאולי עושה שימוש בטכנולוגיה של מכשור רפואי בתחום רפואת ריאות לצורך פיתוח מכשור ייחוד לתחום הקנביס. מכשור זה מבוסס על טכנולוגיה חדשנית, אשר יאפשר למטופלים צריכת שמן קנאביס בשאיפה במינון מדויק וללא צורך בחימום, אידוי או שריפה. הטכנולוגיה העיקרית של ויאולי מתבססת על מכשיר נבולייזר ייחודי המאפשר להפוך נוזל (במקרה זה פורמולציה הכוללת מיצוי קנאביס) לטיפות בגודל מיקרונים בודדים, אותן ניתן לשאוף וכך הן נספגות בריאות המטופל ועוברות לזרם הדם בצורה מדויקת ויעילה.


טכנולוגיה זו מבקשת להתגבר על המגבלות הקיימות בשיטות הצריכה הקיימות של קנאביס, אשר על-פי רוב אינן מאפשרות צריכה במינון מדויק. בנוסף, מחקרים מהעת האחרונה מציגים נתונים לפיהם שריפת החומר הפעיל בקנאביס בטמפרטורות גבוהות (על-מנת שיהיה פעיל),


עשויה לשחרר תוצרי לוואי מזיקים.
לפי מחקר שנערך על ידי Global Market Insights Inc, שוק הקנאביס הרפואי צפוי לגדול לסך של 55 מיליארד דולר עד שנת 2024. מכירות של תרכיזי קנאביס לשוק הקנאביס צפויים לעבור את הסך של 3 מיליארד דולר בשנת 2018. משתמשי הקנאביס צורכים כיום קנאביס בעיקר באמצעות עישון, מאדים או מוצרים אכילים כאשר לשיטות אלה מספר חסרונות עיקריים - מינון שאינו מדויק שאינו ניתן לשליטה, שינוי תכונות הקנאביס וייצור חומרי לוואי בעת החימום או השריפה (אשר נכנסים אל גוף המטופל בנוסף לחומרים הרפואיים) וכן אי יכולת לשלוט בכמות החומרים הפעילים. התחרות בשוק כוללת מכשור של מאדים מסוגים שונים שרובם אינו כולל אפשרויות מינון מדויקות, מאדים הכוללים אפשרויות מינון כמו של חברות SYQE MEDICAL, RYAH,INC CANNAKORP , מאדים אלו דורשים חימום הקנאביס ובכך משנים את תכונותיו ומקשים על מינון מדויק. למיטב ידיעת החברה, נכון למועד זה, לא קיימת טכנולוגיה המאפשרת את שחרור שמן הקנאביס ישירות לריאות ללא חימום ועם דיוק מספק המאפשר מינון.

אודות מרחביה
מרחביה אחזקות והשקעות (ת"א: מראח) היא חברה ישראלית המתמחה בביצוע השקעות בחברות הזנק צעירות ומבטיחות הפועלות בתחומים מובילים בעלי ביקוש גבוה במדעי החיים, וזאת בשילוב מוסדות רפואיים מובילים בעולם - ביניהם קליבלנד קליניק מארה"ב. חברות הפורטפוליו של מרחביה כוללות את חברת CDx (קליבלנד דיאגנוסטיקס. מוחזקת כ-8%), המפתחת שיטה לא פולשנית לאבחון מוקדם של סרטן מסוגים שונים, באמצעות הזיהוי בבדיקת דם של שינויים במבנה הסמן הביולוגי החלבוני IsoPSA, המצביעים על הימצאות מחלה.


בנוסף, מרחביה דיווחה לאחרונה על התקשרותה בהסכם לרכישת כ-6% בחברת RMDY Healthהפועלת באחד השווקים הצומחים בעולם הרפואה. החברה מפתחת ומספקת פלטפורמת רפואה דיגיטלית, המאפשרת לארגונים בתחום הבריאות מעבר מהיר ויעיל ממתן שרותי רפואה מסורתיים ויקרים המבוססים על מפגש עם החולה, לרפואה דיגיטלית המאפשרת ניהול מרחוק והכוונה רציפה של מטופלים. באוקטובר 2018 הודיעה החברה על מרחביה כניסתה לשוק הכאב הכרוני באמצעות השקעה ב-G4P (Games for Pain), חברת פורטפוליו של חממה בה שותפה קופ"ח מכבי.


מרחביה תשקיע כ-600 אלף שקל על פני אבני דרך תמורת אחזקות של כ-6% בחברה הישראלית המפתחת פלטפורמה מבוססת AI לשיקום נוירולוגי של כאב כרוני – שוק המוערך ב-635 מיליארד דולר בארה"ב בשנה, ומתמקדת בשלב הראשוני בטיפול בפיברומיאלגיה, הפוגעת ב-3%-6% מאוכלוסיית העולם. עוד באוקטובר 2018 הודיעה מרחביה על כניסתה להשקעות בתחום המו"פ של קנאביס רפואי, ועל כוונתה לממש את יכולותיה בתחום בחינת השקעות במדעי החיים ובטכנולוגיה ומימוש מדיניות השקעה בתחום, וכן את קשריה הבינ"ל עם גופים מובילים גם בתחום הקנאביס הרפואי עם דגש על חברות מחקר ופיתוח. משרדי ההנהלה של מרחביה נמצאים ברמת גן. https://www.merchavia.com





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il