TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דצמבר כבר כאן


רוח אריאל פטל צילום רונן מחלב
לא רק סיילים וחופשות אלא גם הזדמנות עסקית טובה לעצמאים ולבעלי הכנסות מדמי שכירות

סוף השנה האזרחית מגיע ועימו גם שלב הסיכומים הפיננסיים והתפעוליים של בעלי עסקים ועצמאיים וכן, גם שכירים יכולים לנצל את התקופה. זוהי הזדמנות להפקיד כספים בקרנות השתלמות וקופות גמל, ולבדוק את מצב ההשקעות בבורסה.


לדבריו של רו"ח אריאל פטל, תקופה זו מאפשרת לבעלי העסקים לבחון את ההתנהלות הפיננסית שלהם לאורך השנה ולקבל החלטות חשובות בנושאים אלו. ישנם מספר עוגנים מרכזיים בחודש זה שחובה להכיר ובמיוחד לאור השינויים האחרונים.


כאשר העסק רווחי, יש להפקידו לקרן השתלמות. תקרת המס להפקדה בקרן השתלמות לשנה עומדת על 7% מההכנסה השנתית עד לתקרת המס המקסימלית, שהיא כ-18,000 ₪. אפיק קרן ההשתלמות הוא אפיק השקעה מועדף, והרווחים, אם ישנם כאלה, פטורים ממס. גם המשיכה בחלוף פרק זמן קצר יחסית פטורה ממס.


בשנת 2017 נכנס לתוקפו חוק פנסיה חובה לעצמאים, המחייב עצמאים להפריש לפנסיה. החוק מחייב מינימום הפרשה, אך באפשרותכם להגדיל את ההפרשה ואפילו לקבל הטבות מס. חלק מהכספים שצברתם יכולים לשמש אתכם גם בתקופה שאינכם עובדים, כדמי אבטלה​. זכרו-ככל שתתחילו לחסוך מוקדם יותר, כך תצברו יותר כסף לגיל הפרישה. מוצע להסתייע בסוכן הביטוח ליצירת הוראת קבע.


קיזוז הפסדים בשוק ההון-מס רווח הון על פעילות בשוק ההון מתייחס לרווחים שמומשו, כך לדוגמה אם מכרת ברווח מניות בשנת 2018 תהיה חייב במס על סכום הרווח. מכירת מניות בהפסד עוד השנה מקזזת את הרווח החייב במס. לכן מוצע לבחון מכירת ניירות ערך בהפסד כדי לצמצם ואף לבטל את הרווח החייב במס רווח הון שנוצר בשנת 2018. לשם כך יש להסתייע ביועץ השקעות.


רכשתם דירה להשקעה ושילמתם מקדמה בשיעור 10% או שכלל לא שילמתם מס ואינכם ישנים טוב בלילה? חשוב שתדעו שקיימות מספר חלופות לחישוב ההכנסה החייבת, למשל חישוב פחת על הנכס וקיזוז הוצאות אחזקה, מיסוי על הכנסה החורגת מתקרת הפטור וכו'. לגילכם ולהכנסות הנוספות הקיימות קיים משקל בקביעת תוצאת המס. חישובים אלה מורכבים בחלקם ולכן מוצע להסתייע ברואה חשבון שעשוי לצמצם ואף לבטל עבורכם את תשלום המס בגין ההכנסות משכירות! אי דיווח על הכנסות מהווה עבירה על פקודת מס הכנסה ולכן חלופה זו אינה קיימת. אם ההכנסה החודשית הכוללת מדמי שכירות למגורים קטנה מ-5,030 ₪ אתם יכולים להמשיך לישון בשקט. אם אינכם מדווחים על הכנסה מדמי שכירות למגורים הגבוהה מ-5,030 ₪ אז יש לכם סיבה טובה לא לישון טוב בלילה.


שכיר? חשוב שתדע שיתכן שגם אתה, המשלם מס הכנסה, זכאי להחזרי מס. אם היו לך הוצאות השתלמות, דמי חבר ואגרות ששולמו על ידך במהלך השנה, אתה רשאי להגיש בקשה להחזר מס הכנסה באמצעות הגשת דוח שנתי למס הכנסה. אם אתה שכיר וגם פנסיונר של משרד הביטחון, יתכן שאתה משלם כפל ביטוח לאומי ומס בריאות מבלי שתדע על כך.


לבדיקת האפשרות לקבלת החזרים בסכומים משמעותיים חשוב להיערך כבר כעת במהלך חודש דצמבר 2018 ומוצע להסתייע ברואה חשבון או יועץ מס.
רו"ח אריאל פטל, הינו בעל משרד לראיית חשבון ומרצה לביקורת במכללה למינהל .



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il