TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מנכ״ל המוסד לביטוח לאומי


ביטוח לאומי
״נפעל לשנות את ההסכם עם האוצר כך שעודפי הגבייה יופנו לטובת המבוטחים.״
מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מר מאיר שפיגלר השתתף בכנס לשכת רואי החשבון ואמר כי יפעל לשנות את המצב הקיים מאז 1980 לפיו עודפי גבייה מועברים לאוצר ומופנים להשקעה בתחומים שלא לשמם נגבו , וכך מגבילים את יכולת ההשפעה והסיוע של המוסד לביטוח לאומי לתושבי המדינה.

"הכסף הוא לא של המוסד לביטוח לאומי אלא של המבוטחים והמוסד לביטוח לאומי ממוקד בהם. כגורם מבטח שחב חובת נאמנות למבוטחיו איננו יכולים לפעול בצורה עצמאית וזהו מצב לא רצוי. אפילו אבסורדי. זוהי המציאות ב -20 השנים האחרונות ונעשה הכל לשנות את המצב כך, שהמוסד לביטוח לאומי יהיה ממוקד מטרה עם גמישות ניהולית ויכולת קבלת החלטות עצמאית.

לדבריו בשונה מהתקציבים הנהוגים במדינות ה – OECD לתחומי הבריאות והרווחה- בישראל קשה להתקיים בכבוד עם הקצבאות הנהוגות. "זה לא סוד בישראל הקצבאות מאוד נמוכות, וקשה להתקיים עם קצבאות כאלה. אנחנו נמצאים במערכת עם לא מעט צרכים, אנשים בגיל מסוים נדרשים לתרופות כחלק מהעלייה בתוחלת החיים. אבל זה לא רק הקצבאות, גם הבטחת הכנסה שערורייתית מדובר בסכום נמוך מאוד. הכיוון שלנו הוא בפירוש לשפר את הקצבאות ולאפשר למבוטחים להתנהל בצורה מכובדת יותר.

לגבי הטענות שעולות על כך שבטל"א היא "פרה חולבת של האוצר" אמר שפיגלר כי לפי העובדות- מאוקטובר 1980 מתנהלת אינטראקציה בין האוצר לביטוח לאומי והעודפים חוזרים לתקציב המדינה. "כל עודפי הגבייה כולל הריביות עוברים לאוצר. למרות שהכספים האלה שייכים למבוטחים, ואמורים להיות מתועלים למטרות לשמם נגבו. ולכן בכוונתנו לעמוד על כך שהכספים יישארו בביטוח הלאומי וינוהלו על ידי ועדת השקעות מטעמה.

חברת הכנסת נורית קורן צינה בדיון כי ישנם עיוותים שצריכים לעבור שינוי ותיקון :"אנשים עם מוגבלות מקבלים קצבה אחת וקורה אירוע נוסף ואז הם ציריכם להחליט- למשל או זיקנה או שארים או קצבת נכות.. את זה צריך לשנות. מעבר לכך, הכיוון הוא שכל אדם המגיע לגיל 67 יקבל את הגמלה מבלי שיהיה צורך למלא את הבקשה, אלא יקבלה באופן אוטומטי.

במענה לפניות של נשיא לשכת רואי החשבון רו"ח יזהר קנה ויו"ר ועדת הקשר עם המוסד לביטוח לאומי רו"ח אורנה צח גלרט לעניין ההתייחסות לחיובי ביטוח לאומי בגין פעילות עבר של ״חברות ארנק ״- הודיע מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי כי הוא נענה לבקשה וכבר פעל לכך שלא ישלחו חיובים של ביטוח לאומי בגין פעילות העבר של חברות הארנק.

עוד השתתפו בפאנל : ח"כ איתן ברושי, מר אריה אברמוביץ' נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר והגב' אורנה צח גלרט מנהלת ועדת הקשר ל לשכת רואי החשבון עם המוסד לביטוח לאומי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il