TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר מגיב לנתוני הלמ"ס מהסופ"ש שמראים צניחה במכירת דירות ועליית מחירים


ניר שמול, מנכל חברת שניר
"אין דירות חדשות והמחירים ממשיכים לעלות !"
ניר שמול מנכ"ל חברת שניר - בית לשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל, מגיב לנתונים שפירסמה בסופ"ש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המראים את הנתון הדרמטי של צניחה במכירה של דירות חדשות, ועליית מחירים של 1.6 אחוז במחיריהן .

בהתאם לנתוני הלמ"ס מהסופ"ש עולה כי מספר הדירות שמכרו הקבלנים ב-12 החודשים האחרונים (מאי 2017-אפריל 2018), צנח ב-19.2% לעומת 12 החודשים שקדמו להם. במהלך תקופה זו נמכרו 21,956 דירות חדשות. בנוסף, מוקדם יותר השבוע פרסם אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר סקירה לפיה סך הדירות שנרכשו בחודש אפריל עמד על 6,200 דירות, מהן כאמור כ-500 במסגרת מחיר למשתכן וכ-5,700 במחירי שוק. בכך ירד מספר העסקאות בשוק החופשי בשיעור של 7%, בהמשך לירידה רצופה מאז פברואר אשתקד. לפי הנתונים, בהשוואה לחודש מרץ, מגיע שיעור הירידה בעסקאות במחירי שוק ל-30%, במידה רבה על רקע חג הפסח, אבל גם בהשוואה לחודשי אפריל קודמים מדובר ברמה נמוכה כמותה לא נרשמה מאז אפריל 2004.

לדברי ניר שמול "מדובר בקשר ישיר לירידת המלאי של דירות חדשות שאינן במחיר למשתכן . נתון זה שאני ממשיך להתעקש בכל החודשים האחרונים שיביא לעליית מחירים, ואכן לצערי היא הגיעה ובגדול. ברגע שכמות הדירות החדשות בשוק קטנה , המחיר עולה. זו הסיבה שהבנקים והיזמים אינם לחוצים והקבלנים לא מורידים מחירים, כי הם מבינים שאין דירות חדשות בשוק שלא במחיר למשתכן, מה גם

שאחוז הרווחיות שלהם לא השתנה בשנים האחרונות ועומד על 15 אחוז רווח בממוצע . מחיר הקרקע בישראל, עלויות הביצוע, והמיסים, הם אלו שמביאים את עליית המחירים, ולא הקבלנים בישראל .
מספיק שכל אזרח יכנס לדיווחים בבורסה של החברות הישראליות בשביל לראות שהרווח הממוצע לפרויקט אינו עולה על 15 אחוז רווח ( על העלויות כמובן ).

צריך לקחת בחשבון שהעלייה הריאלית הייתה גבוהה יותר משמעותית אם היינו מתייחסים רק לדירות שאינם במחיר למשתכן, אלא דירות שמוצעות בשוק החופשי .
לכן, הפתרון לעליית מחירי הדיור חייב לבוא בצורה של תוכנית כוללת, הלוקחת בחשבון את המגזרים בשוק : משקיעים ( כלומר ציבור שוכרי הדירות העתידי ) , משפרי דיור, וכמובן מחוסרי דיור, וטיפול שונה בכל סגמנט .

דירה זה צורך בסיסי , כמו אוכל , אין סיבה שהמחיר יהיה לא בר השגה לכל אזרח בישראל .


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il