TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי, אי.בי.אי בית השקעות על העלאת הריבית בארה"ב


איביאי
ה-FED מאותת על תוואי ריבית מהיר יותר
כצפוי, הבנק המרכזי האמריקאי העלה את הריבית אמש ב-25 נ"ב ל- 1.75%-2%. בעוד ההעלאה הייתה צפויה הפוקוס היה סביב המסר העולה מההודעה וממסיבת העיתונאים של יו"ר ה-FED פאוול, ואלו היו מעט ניציים יותר מהערכות המוקדמות. תמונת המצב אותה רואה ה-FED לנגד עיניו היא של משק במצב טוב מאוד הנשען על שוק עבודה חזק ותומך בצריכה הפרטית. כמו כן, רפורמת המס צפויה אף היא לתמוך בהאצה בפעילות בשנה-שנתיים הקרובות ובנוסף התנאים הפיננסים עדיין נוחים על אף עליית המדרגה בסביבת הריבית.

משכך, תוואי הריבית הצפוי בקרב חברי ה-FED (ה-DOTS) עודכן כלפי מעלה ל-2018-2019 ולמעשה ה-FED אותת על תוואי ריבית מהיר יותר בשנים אלו. ל-2018 ההערכה היא לשתי העלאות נוספות כלומר לריבית של 2.25%-2.5% בסוף השנה, ואילו ל-2019 הצפי הוא ל-3 העלאות נוספות לריבית של 3%-3.25%. הריבית הצפויה ל-2020 וריבית הטווח הארוך נותרו ללא שינוי ברמה של 3.25%-3.5% ו-2.75%-3%, בהתאמה.

העלאות הריבית האחרונות ואלו הצפויות הובילו את ה-FED לשנות את המלל בהודעה ולהסיר את ההתייחסות לכך שהריבית תישאר לפרק זמן מתחת לריבית של הטווח הארוך. פאוול התייחס לשינויים במלל ולהודעה שמתחילת 2019 הוא יקיים מסיבת עיתונאים לאחר כל החלטת ריבית וטען כי לא מדובר במסרים ניציים אלא בשינויים התואמים את מצב המשק הנוכחי ובהגברת השקיפות, בהתאמה.

באופן מפתיע לא כללה ההודעה התייחסות להתפתחויות האחרונות בעולם בכל הנוגע לשווקים מתעוררים, לאי הודאות הפוליטית באירופה ולנושא הסחר. עם זאת, ובהתחשב המצב המשק האמריקאי אנו ממשיכים לראות בהתפתחויות בעולם גורם סיכון מרכזי לתוואי הריבית העולה בארה"ב, כלומר רק תרחיש של הרעה ניכרת שיתורגם להידרדרות של ממש בתנאים הפיננסים עשוי להוביל את ה-FED לפסק זמן בתוואי העלאות הריבית.

מלבד תוואי הריבית, השינויים להערכות הכלכליות היו קלים וכללו עדכון קל כלפי מעלה לצמיחה ולאינפלציה הבסיסית ועדכון כלפי מטה של שיעור האבטלה ל-2018 מ-3.8% ל-3.6% וירידה נוספת ל-3.5% ב-2019-2020. החלק המפתיע בכל הקשור לאבטלה הוא שעל אף ההערכה לשיעור אבטלה של 3.5%, הנמוך בנקודת אחוז משיעור האבטלה של הטווח הארוך (4.5%), הדבר לא מלווה בהערכה להאצה בקצב האינפלציה (צפי לאינפלציה בסיסית של 2.1%). בהיבט זה, פאוול חזר על כך שמדיניות הפד סימטרית בכל הנוגע לאינפלציה כאשר הדגש הוא על כך שסטייה ממושכת מהיעד תוביל לשינוי במדיניות הנוכחית.

אנו ממשיכים להעריך כי הסיכון לאינפלציה נוטה כלפי מעלה על רקע שילוב של מצב המשק האמריקאי, אינדיקטורים המצביעים על האצה צפויה בשכר והרחבה פיסקאלית המגיעה בעיתוי חריג מאוד. בהתאם לזאת, אנו ממשיכים להעריך כי התמחור הנוכחי לא מכיל מרווח ביטחון מספק להתפתחויות אלו ומצפים לסביבת אינפלציה ותשואות גבוהות יותר בהמשך השנה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il